19 Eyl 2016

KONUK YAZAR ETKİNLİĞİ 14 / BİR “SOUTH SEA BLUE” ŞARKISI

Konuk Yazar Etkinliği' mizin bu ayki incelemesi Ferzan Özyaşar(farlimas)' a aittir.


Selamlar sevgili yazıperverler, Mürekkep Faresi'nin konuğu olarak, bu sefer de ebruli mavisi, basit ama zarif çizgileri, Waterman’den beklendiği üzere yumuşacık ucu, ufacık tefecik yapısı ve kendine has köşeli tutma yeri ile pek beğenerek edindiğim Waterman Graduate kalemim ile karşınızdayım. 

Tüm bu özellikleri ile pek hanımefendi bir kalem olsa da, zaman içinde göze çarpan bazı kötü huyları da oldu maalesef bu arkadaşımızın; özellikle waterman kartuşlarla kullanıldığında (ironik) kartuş tam yerine oturmuyor, damak üstü ve/veya kartuş dibinden sızma yapabiliyor. Sonuç olarak ben maalesef her tarafı mürekkep etme riski almadan kullanamıyorum bu elimdeki Gradute’i. Ancak, bu durum benim elimdeki kaleme has bir sorun olabilir, zira internette benzer bir serzenişe pek rastlamadım. Düşük fiyatı ve sevimli haliyle, eğer önünüze çıkarsa, risk alıp denemenizi her şeye rağmen tavsiye ediyorum. Rotring’in artık üretilmeyen dolmakalemlerinde ya da gene artık bulunmayan Pentel Tradio dolmakalemde rastlanan keyifli bir yumuşak uç bulmak bu günlerde pek zor olduğundan, riske değer diyorum şahsen. Mavi tonlarındaki gövdesini neyle uyuştursan derken aklıma ilk olarak favori mürekkebim Waterman Inspired Blue geldi. Yeşile kaçmayan, renk değişimleriyle tonunu belli eden tam bir turkuaz tonu ararken sayın fareciğimizin vasıtasıyla tanıştığım bu mürekkebi o gün bugündür başka tona değişemiyorum. Akışkanlığı ve kimyasıyla klasik bir Waterman; üç aşağı beş yukarı tüm kalemlerimle, ince uçlu, kalın uçlu, Asyalı, Avrupalı demeden, pek iyi anlaşıyor. Defter olarak gene her yerde karşınıza çıkan, ancak mütevazi görüntüsü ve 60 gramlık kağıdıyla pek şans tanımadığınızı tahmin ettiğim Gıpta marka, kareli ve spiralli okul defterini seçtim.  Kağıdın yazıya verdiği reaksiyon, önlü arkalı olarak fotoğraflarda görülüyor. 


Kırtasiye faslımız aslında bu kadar, ancak bu yazıda bir de sürpriz yapıp benim için çok çok özel bir kitapla sizleri de tanıştırmak istedim. Günün mürekkebi Waterman Inspired’ın eski adı (bana göre “gerçek adı”), bilenler bilir, “South Sea Blue”, kitabımız da temaya uygun şekilde, güney denizlerinde geçiyor.Bazı kitaplardan var ki bir süre uzak kaldığınızda eksikliğini hissetmemek mümkün değil. Benim için de bu kitaplardan biri, her zaman gidebildiği kadar gitmiş bir 19. Yüzyıl centilmeni, gönüllerin melankolik çizgi kahramanı Corto Maltese’nin vaktiyle DOST kitabevi tarafından basılmış ancak şimdi artık kopyası pek bulunmayan tek romanı “Bir Tuz Denizi Şarkısı” (ve tabi siyah beyaz orijinal halleriyle tüm grafik roman serisi).


Corto hayata gözlerini, bilinen tarihin en civcivli dönemlerinden birinin kapıları aralandığı sıra, 1900’lerin başına doğru açar. Dünya tarihinin en kafası karışık döneminlerinden birinde, sürekli değişen sınırlara takılmadan,  1936 İspanya iç savaşına kadar her köşe başında karşımıza çıkar. Olmayan bir adada, iki aristokrat velet, yarı deli gizemli bir patron, hayalleri yıkılmış romantik bir Alman subayı, kabile şefinin idealist oğlu ve muhtelif maceracılarla toplanıp mehtaba karşı söyledikleri ‘Bir Tuz Denizi Şarkısı’ dikkatli dinleyicilere savaş, aristokrasi, kankalık müessesesi, idealizm, dünyanın dengesi ve Corto’nun hayata bakışı ile ilgili çok şey anlatır.

Corto Maltese, tüm uygarlıklara eşit, itaatsizlere daha eşit bir mesafede durur. Mazlumu korumak gibi bir şiarı olmasa da ezilene sempati duyar. Duygularıyla hareket eden bir tip olduğundan kelli bu sempatisi zaman zaman onu otoriteye karşı eyleme geçirir. IRA militanlarıyla karakol bombalar, Güney Amerika’da büyücü destekli koloni karşıtı ayaklanmalara destek verir ama temelde tüm ideolojilere karşı mesafeli ve ciddiyetsiz bir duruşu vardır. Kendisi dahil kimsenin prensipleriyle hareket etmez. Temelde ‘gelişine vuran’ bir karakterdir Corto. Ufak ve sallapati adımlarının yere sağlam basmasını sağlayan şey belki de amatör ruhudur.


                                                                                                      Ferzan Özyaşar (farlimas)

3 yorum:

  1. Benim de şu ana kadar kullandığım Waterman uçlar gerçekten çok güzel yazıyor ama bu kalemdeki sızıntı olayı biraz sinir bozucu gibi Waterman distribütörü ile iletişime geçtiniz mi?Corto da ilginçmiş sahafları gezmekte fayda var gibi:) Konuk olduğunuz için çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  2. kalem ikinci el olduğu için distribütörü aramadım aslında. Denenebilir. Corto'nun çizgiromanları DOST kitabevinin bastığı çok şık bir seri olarak bulunabiliyor. Kitaptan da önce onları kesinlikle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  3. Waterman'ın bu mürekkebini koleksiyonumun arasına eklemiştim. Sayfa yüzünde nasıl durur diye merak ederken bu güzel renkle karşılaştım. Bu marka ve renge öncelik mi versem acaba ?....

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.