14 Kas 2013

Scrikss 419 Siyah & Diamine Majestic Blue


Bugün yine olağan kırtasiye gezmelerimde karşıma çıkan bir kalemleyim... Scrikss 419 herkesin bildiği bordo renginin aksine bu kez siyah rengiyle huzurlarınızda... Bloglardan okuduğumda bundan birkaç ay öncesinde bordosunu bulmak için bayağı uğraşmıştım... Siyahı ise hiç ummadığım bir anda karşıma çıktı... Scrikss 419 bilindiği üzere 80' lerde uç olarak Pelikan M150 gövde olarak ise M250' den oldukça fazla esinlenerek üretilmiş bir dolmakalem... Gövde malzemesi akrilik reçine olan dolmakalem pistonlu mekanizmaya sahip... Metal aksamı ve ucu siyahında da bordosunda olduğu gibi altın kaplama...



Scrikss 419  edindiğim bilgilere göre M150 ucuyla uyum sağlamakta... Bunu denemek üzere elimdeki fazla Pelikan M150 uçlarından birini kullandım... Dolmakalem hem uç hem de konfor bakımından olukça doyurucu bir hale geldi... Uç değişirken daha önce okuduğum üzere silikon greslemeyi de ihmal etmedim... Böylelikle F uçlu Scrikss 419' um mürekkep çekmeye hazır oldu...

*Soldaki siyah M150 uçlu Scrikss 419, sağdaki bordo ise Scrikss 419 un orjinal ucu

Mürekkep olarak ise daha önceki tavsiyelere uyarak Diamine Majestic Blue' yu tercih ettim... Şişenin kapağını açıp usul usul kalemime çekmeye başladım...


Majestic Blue benim için mükemmel koyu bir mavi tona sahip... Adı gibi oldukça görkemli...



Asıl hünerini ise kağıda döküldüğü anda gösteriyor... Yer yer içinde sakladığı pırıltılarıyla yazınızı şenlendiriyeor resmen... Elimde çok sayıda mavi mürekkep olduğundan 30 ml'lik tercih etmiştim ama en kısa zamanda 80' lik şişesini de edinip depolamayı düşünüyorum....


Bir başka kalem ve mürekkep kardeşliğinde görüşmek üzere...

* Defter; Rhodia A6 sert kapak... Sanırım bu defterden bir türlü vazgeçemeyeceğim... Bu üçüncüsü:)

41 yorum:

  1. Merhaba,

    Kaleminiz hayırlı olsun, iyi günlerde kullanınız.
    Bahsetmeden geçemeyeceğim; mürekkeb, adına yakışır bir tondaymış.

    Saygılarımla.
    A.R.B

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba teşekkür ederim:) Evet oldukça güzel bir mürekkep sizin de beğenmenize sevindim:)

      Sil
  2. Majestic Blue ile yazdığınızda mavinin altında gizliden gizliye kırmızı rengini görüyor musunuz? Yoksa bu mürekkebin etkisinde fazla mı kaldım? Çevremdekileri inandıramıyorum buna acaba ben mi yanılıyorum? Ben de 80 ml var. En favori mürekkebim oldu şu an itibariyle. Teşekkürler incelemeniz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de altta yer yer şarap yer yer de mor tonlarına benzer ışıltılar var:) sizinle aynı fikirdeyim oldukça büyüleyici bir mürekkep ben de 80 ml' sini edineceğim yakında:) Ben teşekkür ederim olumlu yorumlarınız için:)

      Sil
    2. Selamlar pilot mr dolmakalem ile uuyumu nasıldır diamine mürekkeplerin ? birde majestic blue olanı nereden alabilirim ?

      Sil
  3. Siyah 419 u Ankara da mı buldunuz başka var mıydı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ankara' da Ulus civarındaki eski bir kırtasiyede buldum:) Bir gezmenizde yarar var sanırım:)

      Sil
  4. Scrikss 419 + M150 uç deneyini ilk defa görüyorum. Çok faydalı oldu. Teşekkürler.

    Diamine 30 ml şişeleri Cult Pens'de plastik olarak mevcut. Siz bu cam şişeyi nereden buldunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Scrikss 419' un ucu Pelikan M150 gibi kaset formunda dolayısıyla kolayca sökülüp takılabiliyor... Vida sayımları da uyumlu dişlerde bir atlama olmadı M150 uç kolayca takıldı kısacası... Cultpens'te plastik şişede satıldığını biliyorum taşıma açısından daha kolay olabilir ama mürekkep açısından pek faydalı bulmuyorum ben açıkçası... Cam şişe Türkiye' de satılıyor internet aracılığıyla aldım.

      Sil
    2. TR'de online satan sadece Panter Kırtasiye var diye biliyordum. Bu bilgi üzerine Google Abiye tekrar sordum. Meğer aynı firmanın ikinci bir sitesi varmış Viapera adıyla. 30 ml cam şişeleri oraya saklamışlar. Sanırım siz de oradan aldınız(?) Başka bir yer varsa, bilmek hakkımız!.. :)

      Sil
    3. Evet ben de oradan aldım:) Direkt yer ismi vermek istemediğimden yazmamıştım Fehim Bey:)

      Sil
  5. Scrikss'in 419 haricinde 2-3 modeli kırtasiyeci bir arkadaşın deposundan çıktı, birer tane aldım. Sadece 419 çıkmadı. Bir adet eski üretim pelikan M200 ve 3-5 scrikss arkadaşta satılık durumda, hepsi de kullanılmamış.

    Mavi rengi pek kullanmıyorum ama arada bloglarda böyle mavi konusu olunca gaza gelip alıyorum, 4-5 tane mavi mürekkebim oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de mavi mürekkepler gün geçtikçe artıyor:) Severek kullanıyorum mavisiz yapamam sanırım:)

      Sil
    2. scrikss 419 u ben de uzun zamandır arıyorum. kırtasiye adını verebilirseniz arkadaşınızdan almak isterim. burada söylemek istemezseniz mail de atabilirsiniz. (cagriongun@gmail.com)

      Sil
  6. Kalemlerin ve mürekkeplerin aldığınız yer ve fiyat bilgisini de postlarda paylaşmanız bence daha bilgilendirici olacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneriniz için teşekkür ederim ama reklam yapmak gibi bir niyetim olmadığından fiyat ve adres bilgisi paylaşmak istemiyorum:) Fiyatlar birden fahiş hale gelebiliyor bu konuda benim oldukça fazla tecrübem oldu maalesef...

      Sil
    2. Aldığınız yer konusunda belki olabilir ama yaklaşık fiyat bilgisi, söylediğinizin aksine meraklıların fazla ücret ödemesinin önüne geçebilir diye düşünüyorum ben yine de.

      Sil
    3. Meraklılar mail atıp soruyorlar zaten ben de elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum:) öneriniz için tekrar teşekkür ederim

      Sil
  7. Scrikss firması sosyal medyada beni takip etmesine (hatta birinde postlarımı beğenmesine rağmen) kalemleri ile ilgili sorulara cevap vermiyor. İkitelli'deki merkezine birgün uğrayacağım, nasıl bu kadar umursamaz olduklarını soracağım: Hepimiz adına:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi düşünmüşsünüz :)

      Sil
    2. Mete Bey. Scrikss 419 un neden üretilmediğine dair sorduğum soruya bir yanıt aldım. Sevindirecek bir gelişme gibi duruyor. Bilginize:

      Sayın Çağrı Ongun,
      Öncelikle markamıza gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkür ederiz.
      Sormuş olduğunuz Scrikss 419 model kalemimiz siz değerli kullanıcılarımızdan gelen talepler doğrultusunda 2014 yılı üretim planına alınmıştır.

      Saygılarımızla;
      Scrikss Kalem Kırtasiye ve Ofis Mlz.San.A.Ş.
      Soner Besler (Satış Temsilcisi )
      İkitelli Organize Sanayi Bölgesi Mh.
      Eski Turgut Özal Cad. Dış Kapı No:26
      İç Kapı No:201
      Başakşehir / İSTANBUL – TURKEY
      Tel : 0212 549 24 24
      Fax : 0212 671 60 05
      WEB : www.scrikss.com.tr
      E-MAİL : soner.besler@scrikss.com

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  8. Bende stricksin bir dolma kalemini aldım. siyah kartuş koydum fakat kurşun kalem gibi yazıyor. Oysaki ben siyah ve parlak bir siyah bekliyordum. Acaba durum kalemden mi yoksa mürkepten mi bilemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yeni Scrikss 'iniz hayırlı olsun mürekkep tonu ile ilgili bir sıkıntı vardır. Dolma kaleminizde sorun olduğunu sanmıyorum. Kartuşu değiştirip deneyin isterseniz… Yine olmazsa başka marka kartuşlarla denersiniz:)

      Sil
  9. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reklam vermeden önce sorsanız fena olmazdı sanki?

      Sil
    2. Evet bu kırtasiyede var ama takımına 195 tl istiyorlar. Bu fiyata Pelikan alırım daha iyi.

      Sil
    3. Yorum yazdığınız için teşekkür ederim ben de reklam yorumunu silecektim ne zamandır unutuyorum sayenizde silmiş olucam :)

      Sil
    4. @YUNUS GÜNEŞ 195 mi? bu resmen soygun, müşterisini yalnızca yolunacak kaz olarak görebilenler anca böyle taklalara girebilir. Umarım kimse itibar etmemiştir bu teklife, Scrikss’in ilgili departmanlarındaki kişilerin blogları takip ettiğini düşünüyorum, umarım bu durum hakkında ilgili satış merkeziyle görüşmüş ve gerekeni yapmıştır.

      Sil
  10. İstanbulda nerede satıldığını bilen var mı anadolu yakasında olursa sevinirim bana gmailden adresini özel olarak atabilirler.Gmail: mengiroguzhan@gmail.com

    YanıtlaSil
  11. Merhaba scrıkss'e 20-25 gün önce attığım mesaj üzerine şöyle bir mesaj gönderdiler:
    Sayın Oğuzhan Mengir,
    Öncelikle markamıza göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı teşekkür ederiz.
    Sormuş ollduğunuz Scrikss 419 model kalemimiz bu seneki üretim planında bulunmamaktadır.

    Saygılarımızla;
    Scrikss Kalem Kırtasiye ve Ofis Mlz.San.A.Ş.
    Soner Besler (Satış Temsilcisi )
    İkitelli Organize Sanayi Bölgesi Mh.
    Eski Turgut Özal Cad. Dış Kapı No:26
    İç Kapı No:201
    Başakşehir / İSTANBUL – TURKEY
    Tel : 0212 549 24 24
    Fax : 0212 671 60 05
    WEB : www.scrikss.com.tr
    E-MAİL : soner.besler@scrikss.com.
    YANİ ARAMAYA DEVAM EDECEĞİZ HERYERDE !!!!!! GEÇEN SENEDE 2014 YILINDA ÜRETECEĞİZ DEMİŞLERDİ !!!!

    YanıtlaSil
  12. Şu kalemi bulsam ya da scrikss yeniden üretmeye başlasa güzel olacak.
    Ama scrikss bu kalemi şu anki kalemlerinde yaptığı gibi Çin'de yaptırırsa umduğumuz kaliteyi alamayız.
    Üretimi tekrar Türkiye'ye kaydırırsa çok daha iyi satışlar yapabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kartuşlu filan da üretebilir belli olmaz :) Aynı tadı vereceğini de pek sanmıyorum açıkçası. Nerede yaşadığınızı bilmiyorum ama Ankara'da zaman zaman eski kırtasiyelerde bulunabiliyor.

      Sil
    2. Ben İstanbul Avrupa Yakası'nda oturuyorum. Bulunduğum bölge kırtasiye konusunda çok zayıf. Dolmakalemi bırak rotring tikkyden başka adam gibi versatil bile bulamıyorum. Scrikss 17 var elimde onu da evde buldum ordan başladı bu merak zaten.

      Sil
  13. Sayın Mürekkep Faresi, blogunuzu uzunca denebilecek bir süredir takip ediyorum. Fakat bu zamana kadar bir yorum bırakmadım, ilk kez bu fenomen kalem Scrikss 419 mübasebetiyle yorum/görüş belirteceğim, bir hatam olduysa şimdiden özür dilerim :)

    Bu marka ile tanışıklığım mevcut. Scrikss 33, 38 gibi, daha çok giriş seviyesi -tasarımları itibariyle pek söylenemez sanıyorum- kalemlerini kullanageldim. Fakat “skip” ve “hard start” sorunların, her iki kalemde de mevcut, ne kadar sık temizlesem veya Pelikan, Waterman gibi piyasadaki kaliteli mürekkepleri kullansam da bu sorun devam ediyor. 419 için de bundan korkmuştum, belki damak ya da piston dolum mekanizması sayesinde iyi beslenen bir uçla bu sorunlar karşıma çıkmaz diye düşündüm fakat diğer kalemler kadar olmasa da hatırı sayılır sıklıkta tekrarlıyor ve baya can sıkıyor. Ben Scrikss’in garanti politikası hakkında da biraz araştırma yaptığımda, vintage sayılabilecek bu tip kalemleri, yeni seri bir muadili ile değiştirdiklerini öğrendim, bu da kalemin esprisini tamamen silen bir durum. Her ne kadar firma ürününün arkasında durmuş olsa da. Bu sebeple kalemi göndermek istemiyorum. Siz ne dersiniz bu konuda? elinizdeki kalemin performansını diğer Scrikss’leriniz -vardır diye tahmin ediyorum bu arada- ile mukayese edebilir misiniz? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mahmut Bey rahat olun lütfen istediğiniz yazıya dilediğinizce yorum yazıp soru sorabilirsiniz:) Dediğiniz durum benim kalemlerimde de mevcut Scrikss 38 ve birkaç vintageimde hard start ve skip yaşadım hatta hala da yaşıyorum. Scrikss tarafından değişim iyi bir garanti politikası dediğiniz gibi ama eski kalemimi verip bütün yaşanmışlığı onca yılı hiçe sayıp yeni bir kalem edinmek hiç mantıklı gelmiyor. Scrikss' lerde uç ile oynamak gerekiyor diye düşünüyorum yani biraz elden geçmesi gerekiyor. Bu nedenle bu yazıda da farkettiğiniz üzere ben Scrikss 419' umu kendi ucuyla kullanmıyorum. Kaset formunun adım sayısının birebir uyduğu Pelikan m150 uç edindim. Uçları değiştim Pelikan kalitesinde bir uçla pistonlu bir kalemim olmuş oldu. Tavsiyem bu yönde olacaktır m150 uç ile deneyin derim:) Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
    2. Öncelikle anlayışınız için teşekkür ederim :) blogların yorum bölümü de etkisi yadsınamayacak önemde, bu yüzden mini dialoglar ile yalnızca soru soranın değil anonim olarak takip edenlerin de cevabını bulabildiği fasilite işlevini görüyor.

      419 hakkında M150 ucunu sanırım denemem gerekiyor, tavsiyeniz gibi. Henüz Pelikan’ın klasik serisi ile tanışmadım, M150, M200 gibi, yalnızca bir dostumda görmüştüm, M uçlu bir M200, şöyle bir denemelik aldım, siyah 4001 çekilmiş durumdaydı, daha ilk anda, kağıttaki ilk hareketlenmede, ucun ıslaklığına ve mürekkebi düzgün dağıtışına hayran kaldım. Bir Pelikan denemek, daha doğrusu edinmek gerekiyor cidden, daha sonra YouTube’daki video incelemelerinde de pek çok kişi bu durumu vurguladığını gördüm.

      Yorumlara göre, Scrikss bu yıl, modeli yeniden satışa süreceklermiş, aslında neredeyse kült denebilecek bu kalem için gayet iyi bir haber. Scrikss 419, firmanın ürün yelpazesinin “amiral gemisi” gibi bir şey :) “vintage” denilirse yanlış olmaz sanırım, biraz da bu yüzden fiyat konusunda dalgalanmalar oluşabiliyor galiba, yukarıda bir yorumda ben de görüşümü belirttim. Herkes muzdarip ki ben de ucuz diyebileceğim bir fiyata satın aldım. Speküle edilmiş fiyatlar kesinlikle her açıdan tüketiciye zarar. Umarım hem kaliteden ödün vermeyen bir fiyat politikası ve güvenilir garanti uygulamasıyla Scrikss, güzel bir 419 sürebilir piyasaya. Şu anda 3’lü set olarak bir 419 satılmakta bazı sitelerde, bu yeni 419 mu? yoksa bir başka mı? bir bilginiz var mı?

      Sil
  14. Bende babamın bana hediyesi olan bu kalem ile dolma kalemler ile tanışmış oldum.Farkında değilmişim ama ne kadar aranılan bir kaleme sahip oluvermişim. Ama ben M1000 e kafayı takmış durumdayım bu aralar. Ne yapıp edip alıcam o kalemi inşallah :)

    Size sormak istediğim bir soru var aslında: Bu kadar mürekkebin sahibi olmak tabiki güzeldir. Ona diyecek bir lafım yok ancak mürekkeplerin de bir son kullanım zamanı var sanırım. Yani market ürünü gibi üzerinde yazmıyordur belki ama, mesela 1 sene içinde bitmeyen bir mürekkebi kullanmaya devam eder misiniz?

    Bu konudaki yorumlarınız ve tavsiyelerinizi dört gözle bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. M1000 419' a göre oldukça büyük bir kalem ikinci kaleminiz olacaksa zorlanırsınız gibi... Genelde imza kalemi olarak anılıyor zaten M800 ve üzeri. Tabiki yine de sizin kişisel tercihinizdir.

      Dolma kalem mürekkeplerinin büyük bir kısmının son kullanma tarihi bulunmuyor elimde 80 öncesi mürekkepler bile mevcut bir sıkıntı yaşamadım.Sakladığınız ortam koşullarıyla alakalı biraz mürekkebin bozulması... Bir de tabi -benim şahsi fikrim ve bence olması gereken- mürekkepleri birbirine karıştırmamak yani renk değişikliği için bir mürekkeple diğerini karıştırmamak gerekiyor. Kaleme hasar vermesi olası bu durumda... Son kullanma tarihi mevcut olan mürekkeplerden en yaygın olanı Montblanc mürekkepler onların da kullanım aralığı o kadar dar değil örneğin en son çıkan renklerden Corn Poppy Red' i aldım son kullanma tarihi Haziran 2019. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.