6 Oca 2014

Pelikan TWIST Blueberry Harmony & J.HERBİN Violette Pensée


Haftanın ilk yazısında yine piyasa ve de benim için yeni olan bir dolma kalem, J.Herbin' den yine harika bir mürekkep son olarak da uzun süredir severek kullandığım markalardan birinin defteriyle karşınızdayım…

Sırayla başlamakta yarar var :) Öncelikle yeni güzellik Pelikan TWIST' e göz atalım…


Pelikan TWIST; çocuklar, gençler ve dolma kalemle yeni tanışmayı düşünen/isteyenler için Pelikan' ın son çıkardığı giriş seviyesi dolma kalem modeli… Gövdesi biraz tombulca sert plastikten üretilmiş… 

Hedef kitlesi daha çok genç kesim olunca da klipse gerek duyulmamış olacak ki dolma kalemde klips mevcut değil… Klipsi olmasa da gövde formunun kısmen üçgen olmasından dolayı masa üzerinden kayıp düşme gibi bir durumla karşılaşılmıyor… Yine hedef kitle gençler ve çocuklar olunca ip takılabilmesi için kapak tepesinde delikler bulunuyor…

İlk elime geçtiğinde kalemin kullanım açısından Th.ink' e benzeyip beni hüsrana uğratmasından açıkçası biraz çekindim… Th.ink gibi üçgen formda ama adından da anlaşılacağı gibi kalemi sanki iki ucundan tutup kıvırmışlar gibi bir görünümü var… Buna rağmen kullanımı rahat…

Dolma kalemin tutma yerinde gövdeye nazaran daha yumuşak, silikonumsu bir materyal kullanılmış… Uzun süreli kullanımda parmaklarda herhangi bir iz oluşmuyor ve rahatsızlık hissedilmiyor…

Kapak klik sistemli ama Th.ink gibi zor açılıp kapanma sorunu yok gayet rahat açılıp kapanıyor… Pelikan, Th.ink' teki sıkıntıyı bu kalemde aşmış gibi görünüyor… Dolma kalem hem sağ hem de sol el ile kullanıma uygun… 


Kalem yanında bir adet Pelikan uzun tip kartuşla gelmekte… Ben yine dayanamayıp Pelikano' larımdan birinin içindeki dönüştürücü/konvertörü denedim sorunsuz bir şekilde kullanıyorum… Kısacası dolma kalemi uzun tip kartuş veya Pelikan c499 dönüştürücü/konvertörle kullanmak mümkün…

Dolma kalemin boyutlarına bakacak olursak kapalı haliyle yaklaşık olarak 14 cm gelmekte, kapaksız kullanım için boyutu yaklaşık olarak 12,8 cm kadar geliyor… Kapağını arkaya takmak isterseniz de yaklaşık olarak 17,5 cm' e kadar boyu uzamakta… Dolma kalemin genişliği ise (düze yakın kenarlarından birini ölçtüğümüzde) yaklaşık 1,3 cm kadar, oldukça geniş bir ene sahip… Ağırlığı ise yaklaşık olarak 19,1 g geliyor…


Uca bakacak olursak dolma kalemin tek metal kısmı ucu… Pelikan Th.ink' de olduğu gibi TWIST' de de çelik ve sadece M uç mevcut… Pelikan kalitesindeki ucu oldukça rahat bir yazım sağlıyor… Uçta tıkanıklık, mürekkepte iletim problemi yaşanmıyor. Dolma kalem kağıtla buluştuğu anda kusursuz bir şekilde yazmaya başlıyor:)

İnceleme yazısı için "Blueberry Harmony" yani lacivert-pembe rengini seçmiştim… Ama dayanamayıp bu eğlenceli kalemin diğer renklerinden de edindim… Toplamda 4 rengi mevcut… Diğer renklerini de merak edenler olur diye bir de onların fotoğrafını eklemek istedim:) Sırasıyla mavi-lacivert (Fresh Ocean), kırmızı-yeşil (Apple Candy) ve turuncu-turkuaz (Summer Splash)...


Sıra geldi dolma kalem için seçtiğim mürekkebe… Dolma kalem eğlenceli bir formda ve de renkli olunca mürekkep de birazcık canlı olsun istedim ve J.Herbin Violette Pensée' yi seçtim… Kulak çubuğu yardımıyla ortalama bir fotokopi kağıdında denendiğinde görüldüğü gibi dağılma olmuyor...


J.Herbin Violette Pensée; klasik Herbin formunda, 30 ml' lik cam şişesinde… Adından da anlaşılacağı üzere bir çeşit hercai menekşe moru… 

Benim gibi mor sevenleri tatmin edecek ölçüde güzel bir rengi var... Kullanım sırasında birazcık kuruluğunu hissettiriyor ama rahatsız edici değil… Yazımı da rengi de oldukça keyifli… 


Defter olarak bu kez Noteletetts' in Alpine modeli, esnek bez kapaklı, çizgili defterini tercih ettim… Noteletts A6 boyutlarında 80 gsm civarında kağıda sahip, 382 sayfadan oluşuyor… Çok kaliteli bir kağıda sahip olmasa da dolma kalem dostu diyebiliriz… 

Bu aralar eski kitap koleksiyonumdaki kitaplarımı okumaya yeniden başladım… İlk olarak da Agatha' dan bir kitap seçtim… Yazı denemesi de doğal olarak Agatha Christie' nin sözlerinden biri oldu…

Bugünlük de benden bu kadar umarım pazartesi için renkli olduğu kadar keyifli bir yazı seçmişimdir:) Herkese mutlu günler...


40 yorum:

  1. Mürekkep harika görünüyor. J.Herbin'den iki mürekkebim var ve her ikisinden de çok memnunum. Kalem ise beginner seviyesindeki en iyi kalemlerden. Dikkat çekmesi ise cabası. Etraftaki bir kaç kişiyi daha dolmakalem çukuruna düşünebilecek cazibede :) teşekkürler incelemeniz için. Iyi haftalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet harika bir mor mürekkep Emre Bey tavsiye ederim mor seviyor iseniz:) Kalem gerçekten başlangıç seviyesi için oldukça iyi çıktı. Dolmakalem dünyası için iyi bir başlangıç olabilir :) Yorumunuz için ben teşekkür ederim size de iyi haftalar dilerim

      Sil
  2. iste ne zamandır bekledigim twist inceleme. elinize saglık. Turkiye'de satısa baslandı mı? nereden alabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birazcık sizin merakınızın da etkisi oldu diyebilirim bu incelemede :) Türkiye'de satışa başlamadı maalesef. Türkiye distribütörünün bu kaleme pek sıcak bakmadığı ile ilgili duyumlar almıştım umarım fikirlerini değiştirirler.

      Sil
  3. Pastahanelerdeki şu burma milföy hamurundan yapılan krakerlere benziyor. Pek de lezzetli olur. Aynı onlar gibi. Renkleri çok canlı. Pelikan'ın Think başarısızlığından sonra böyle neşeli bir model güzel olmuş. Ben de merak ediyordum bu dolmakalemi. Teşekkür ederim sade ve çok güzel bir inceleme olmuş. Fotoğraflara da bayılıyorum söylemeliyim. Zira duru ve kompozisyonu iyiler. Şüpheye yer kalmayacak kadar iyi algılayabiliyor insan dolmakalemleri sizin fotolarınızda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel benzetmişsiniz:) Th.ink' den sonra bu tasarım bence de daha iyi olmuş. Sizin de TWIST ile ilgili merakınızı giderdiğim için sevindim. Dolma kalemleri bir süre deneyip öyle yazdığım için incelemesini yazmak biraz vakit aldı. Fotoğraflarla birlikte elimden geldiğince açıklayıcı olmaya çalışıyorum. Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Level 65'ten P serilerine, Think de dahil olmak üzere bütün başlangıç kalemlerinde, work horse kalemlerinde Pelikan bu M çelik ucu kullanıyor. Level 65'in özgünlügünü dışarıda tutarsak "gövdeler biçim biçim ama o kadar:) Sonuçta hep aynı kalemle yazıyorsunuz:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru tesbit ama arada gövdede de değişiklik aranıyor Nihat Bey:) Dolma kalemlere yeni başlayanlar dışında benim gibi iyi kalemlerini çalışma odası dışarısına çıkarmayı göze alamıyorsa kişi böyle ucuz ve kaybettiğinde canı acımayacak türde renkli, farklı dolma kalemler arıyor:) Pelikan da farklı tasarımlarla imdadımıza yetişiyor...

      Sil
    2. misal pelikan grand prix'de de mi aynı uç var?

      Sil
    3. Pelikan Grand Prix denemedim ama bildiğim kadarıyla aynı çelik uca sahip...

      Sil
  5. @Rasim Kapkara ya katılıyorum ama bana göre çocuk ve gençleri özendirmek için şeker gibi yapılmış diye düşündüm. Almanyadan gelen bir arkadaşım da bana çıktığında hediye getirmişti. Güzel kalem.
    Aynı uç her genç Pelikan da kullanılması konusunda; oturmuş ve güvenilir uç tipi olduğunu düşünmekteyim. Her yeni uç aynı zamanda yeni damak demek. Ve bu da beraberinde yeni sorunlar getiriyor bir de maliyetler yükseliyor. Hem ucuz hem de güvenilir oluyor Pelikanın sisteminde.
    Son olarak acaba Koküno ya rakip midir acaba diye aklımdan geçirmedim değil hani. Bu güzel inceleme için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüketici davranışları açısından alışkanlık ve güvenilirlilik önemli, dediğiniz gibi bu kalemde de ucun farklılaştırılmamış olması giriş seviyesindeki dolma kalem kullanıcıları için bir kriter olabilir, maliyet konusundaki fikirlerinize ben de katılmadan edemeyeceğim… Kakuno biraz daha farklı bence başlı başına farklı bir piyasaya hitap ediyor, uç çeşidi de mevcut bir sürü fark var başlı başına bir konu bile olabilir:) Yorumunuz ve katkılarınız için ben teşekkür ederim:)

      Sil
    2. Ben yine de bu kulvarda elinize ve zevkinize uygun bir tanesini seçip onunla yetinmenin doğru olduğu düşüncesindeyim. -Ben Level 65'leri severim- Örneğin Lamy'nin her yıl yeni bir ABC serisi çıkardığını göremezsiniz. Pelikan'ın bu sisteminin doğru olduğu kanaatinde değilim.

      Sil
    3. Artık Level 65 de çok zor bulunuyor ama Nihat Bey ayrıca onu kullanmak da biraz beceri istiyor özellikle temizliğinin zor olması konusunda… Ayrıca dolma kaleme yeni başlayanlara hitap ettiği konusunda da benim çelişkilerim var maalesef…

      Sil
  6. Gerçekten de tam bir şeker. :D Özellikle turuncu olan. Yalnız ben bu uçlardan pek memnun değilim. Sorun benim yazarken kalemi çekmekten çok itmemden de kaynaklanıyor olabilir ama uç biraz scratchy sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turuncu en çok satan rengiymiş zaten :) Uç çok kaliteli değil ama uygun fiyatlı kalemler sınıfında da fena sayılmaz… Scratchy olmasına dair bir sorunla karşılaşmadım ama dediğiniz gibi kullanımdan kaynaklı sıkıntı yaşıyor olabilirsiniz ya da kullandığınız kalemin ucunda bir sorun olabilir…

      Sil
  7. Siyah pembe birlikteliğine bayıldım. Kıvrımlarıyla da şeker misali herkesin ilgisini çeker. Açıklayıcı yazınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mürekkebe de çok güzel, pırıl pırıl bir yabani anemon

      Sil
    2. Yorumunuz için ben teşekkür ederim beğenmenize sevindim :)

      Sil
  8. Merhaba Mürekkep Faresi Ben Oğuzhan şubatta 15 yaşıma gireceğim bende bu dolma kalem sevdalığı erken yaştamı başladı bilmiyorum . Çok tecrübesizim Mürekkep Faresi bu yüzden size soracağım hangi kalemi alayayim diye. Pelikan twıst düşünüyorum birde lamy safari düşünüyorum fiyat en fazla 70 tl'ye çıkabilirim ilk dolma kalemim olacak. Maalesef internetten alabilme durumum yok pelikan twist galiba gelmedi Türkiye'ye. Lütfen yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Oğuzhan şimdiden doğum gününüz kutlu olsun Twist maalesef gelmedi ülkemize... Lamy Safari de sizin için pahallı olabilir isterseniz Pelikan Pelikano ile denemeye başlayabilirsiniz Lamy Safari' den daha uygun fiyatlı olur sizin için. Takıldığınız bir yer olursa da dilediğiniz zaman buradan ya da e-mailimden bana ulaşabilirsiniz. E-mail adresimi site içerisinde bulamadınız sanırım geçen gün buraya da yazıyorum asoydan82@gmail.com :) Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

      Sil
    2. evet geçen seferde sormuştum lamy safari diye mi evet E-mail adresinizi bulamadım verdiğiniz içn çok saolun twist ne zaman gelir ülkemize ? Birde doğum günümü kutladığınız için teşekkürler :) birde pelikano junior dediğim kalem normal pelikano değil benim dediğim pelikano :
      http://www.pelikan.com/pulse/Pulsar/en_MY.Store.displayStore.133000./pelikano-junior-fountain-pen-blue

      Sil
    3. Birde çok merak ettiğim bir konu var hangi firma dolma kalem uçlarını kendi üretiyor çok merak ediyorum benim bildiğim firmalar Mont Blanc Nakaya Pelikan başka var mı acaba bildiğiniz

      Sil
    4. Bildiğim kadarıyla Türkiye distribütörünün fikri değişmediyse Twist ülkemizde satışa sunulmayacak Junior satışta var mı ya da piyasada kaldı mı bilmiyorum… Dediğim New Pelikano' ydu. Lamy Safari' yi en son 66 tl gibi bir fiyatla gördüm buna bir de kartuş ya da konvertör almanız gerekecektir. Konvertör alırsanız bir de mürekkep edineceksiniz sonuçta 70 tl'nin çok üstünde bir fiyat olacaktır.

      Sil
    5. dediğiniz gibi baya fiyat yükselecek mürekkep olarak Parker Quink iyimidir yoksa başka birşeymi tavsiye edersiniz

      Sil
    6. Biraz konu dışı bir soru oldu ama birçok marka var aslında bildiğim kadarıyla Pilot,Sailor,Sheaffer,Parker da var bu konuda pek yetkin olduğumu söyleyemeyeceğim maalesef...

      Sil
    7. Parker Quink iyidir tavsiye ederim:)

      Sil
    8. Siyah için Pelikan 4001 de güzeldir. Quink biraz gri.
      Bu arada -sanırım- yaşıtız. Erken değil. Aramıza hoşgeldin. :D

      Sil
    9. sağolun erken başlamadığıma sevindim :D arkadaşlarım şaşkın şaşkın bakıyorlar kalem sevdalığıma :D

      Sil
    10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    11. çok şey yazdım kusura bakmayın ama kaweco ice sport nasıl olur ?

      Sil
    12. Ice Sport biraz küçük, mürekkep haznesi de yoğun okul kullanımına uygun olmayabilir. Vidalı kapak kalem değiştirirken hızını düşürebilir.
      Pilot MR düşünmez misin? Mürekkep haznesi aynı ama boyutu ve kapağıyla daha çok sevdiğim bir kalem. Istanbul'daysan Sirkeci'de bulabilirsin.
      (Yanında bir yedek kartuş taşımanı öneririm.)

      Sil
    13. pilot metropolitan mı düşünmemiştim çok şık bir kalem sizce twıst'i bekleyeyim mi turuncusuna aşık oldum o yüzden aklımdan çıkmıyor

      Sil
    14. Kaweco Ice Sport biraz küçük evet zaten küçük kartuşla kullanılıyor. Berk Bey'in de dediği gibi ilk kalem için Pilot MR şık ama sanki biraz metal gövde olmasından dolayı ağır gelirmiş gibi geliyor.Pelikan Twist'e de Pelikan bayileri beğenmediği ve sıcak bakmadığı için satışa girmeden iade olmuş diye bilgi aldım.

      Sil
    15. ya bu habere çok üzüldüm :'( ya pelikano yada pilot mr alacağır hadi hayırlısı :(

      Sil
    16. Çok sağ olun yardımlarınız için bu iyiliğinizi hiç unutmayacağım büyüyünce bende sizin gibi yardı sever ve dolma kalemlerden iyi anlayan yorumlayan biri olmak istiyorum iyi akşamlar .Sizde sağ olun Berk Beyefendi iyi akşamlar

      Sil
    17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    18. Ben teşekkür ederim ilginiz için ümidinizi yitirmeyin bence bir bakarsınız satışa çıkarırlar ilgiyi görünce… Dolma kalemlerden çok da iyi anlamıyorum maalesef sadece iyi bir kullanıcı olmaya çalışıyorum. İyi akşamlar size de:)

      Sil
    19. Mahçup olacak bişey yok :) Evet Lamy Nexx de öyle isterseniz e-mail atın :)

      Sil
  9. Merhaba bende yeni bir twist edindim ama tepesindeki deliklere ip nasıl takılıyo anlamadım yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.