17 Eki 2016

FABER CASTELL WRITink Pink - J.HERBIN Rouge Bourgogne


Blogtaki teknik sorunlar nedeniyle küçük bir yenilik yaparak uzun bir aradan sonra tekrar buralardayım...

Günün kalemi Faber Castell'in WRITink serisinden pembe dolma kalem, günün mürekkebi ise J.Herbin'den Rouge Bourgogne...


Günlük yaşamımda pembe ve kırmızı tonlarını pek severek kullanmasam da kalemlerimde bu durum yıllar içinde farklı bir boyut kazandı... Daha çok işaretleme amacıyla kullandığım pembe renkli kalemlerim fazlaca birikti... 

Faber Castell'in bu ilginç tasarımlı giriş seviyesi kalemi de sözünü ettiğim bu pembe kalemlerden birisi... Yanılmıyorsam bu yılın başlarında lanse edilen WRITink serisi bir süre önce ülkemizde de boy göstermeye başladı... Ben de biraz merak biraz da tasarım cazibesiyle bir tane edindim. 

Piyasada bu plastik gövdeli siyah parmak izli dolma kalemin siyah, beyaz ve mavi renklerini de bulabilirsiniz... Yaylı klipsli siyah kapak, pembe gövdenin renkli görünümünü biraz dengelemiş, üzerindeki üç boyutlu parmak izi deseniyle de oldukça uyumlu olmuş... Aynı zamanda takım yapmak isteyenler ya da dolma kalemle arası pek iyi olmayanlar için seride tükenmez ve roller kalemlerin olduğunu da belirtelim...


Merak edenler için dolma kalemin boyutları;

-Kapalı haliyle; 13.2 cm
-Kapaksız haliyle; 12.5 cm
-Kapağını arkasına iliştirdiğinizde; 15.6 cm
-Ağırlığı; 18 g


Siyah uçlu dolma kalemlerin yeri bende ayrı olduğundan bu kalemde de siyah uç kullanılmış olması cezbedici oluşunu biraz daha arttırmış oldu benim gözümde... Çelik uç üzerinde Faber Castell'in amblemi ve uç boyutu yer alıyor... Bendeki F uçlu... Ama piyasada M ve B'sini de bulmanız mümkün...

Dolum sistemi uzun veya kısa uluslararası standart kartuşla oluyor-du... Biraz kurcalayınca gövde içerisindeki metal halkaya rağmen uygun bir konvertör buldum... Kısacası Parker -çekmeli,pistonlu- konvertör ile şişe mürekkep de kullanılabiliyor...

Fiyat performans açısından Faber Castell'in diğer giriş seviyesi kalemlerinden daha başarılı bulduğumu söylemeliyim... Basic'teki gibi yazarken denge problemi yaşamıyorsunuz... Ambition gibi de kısa bir grip bölümü yok oldukça rahat bir kalem... Faber'in diğer çelik uçlarına göre de daha pürüzsüz bir yazımı var...


Mürekkep rengi olarak pembe seçmesek olmazdı sanırım... J.Herbin'in bu biraz mat pembesini kullanmayı uygun buldum... İnternette daha çok aşk mektup ve şiirleri için uygun bir pembe diye geçse de ben okumalarım sırasında küçük notlar almak için kullanıyorum kendisini... Bir miktar kuru bir formüle sahip yine de kalemde tutukluk yapacak seviyede değil...


Yazı örneğinde Rhodia'nın küçük kareli defterlerinden birini kullandım... Dediğim gibi not alırken kullanıyorum bu mürekkebi genelde:)

İyi ve huzurlu bir hafta geçirmeniz dileğiyle...




1 yorum:

  1. Mürekkebin rengine bayıldım. Faber uçları genelde fazla ıslak bulduğumdan bu mürekkep denge yaratır diye umuyorum

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.