19 Şub 2015

PELIKAN Twist Silver - MONTBLANC JFK Navy Blue - Küçük bir ara(PS2)


Havalar kötü giderken yeni birşeylerle uğraşmak gibisi yok... Herşeyden uzaklaşıp hazine sandığı misali yeni bir mürekkep kutusunu açmak veya yeni bir kaleme mürekkep çekmek şu aralar birazcık da olsa gündemden uzaklaştırıyor insanı...

Günün kalemi aslında daha önce yakından baktığımız kalemlerden birisinin farklı renkli gövdelisi; Pelikan Twist gümüş... Günün mürekkebi ise Montblanc özel serilerden JFK Navy Blue...


Pelikan Twist geçen yıl renkli gövdeleriyle piyasaya sürülen başlangıç seviyesi kalemlerden biriydi... Bu yıl dünya üzerinde model tercih edilenler arasında yer almış olacak ki yeni renkleri tasarlanmış... 

Gümüş ve siyah renklerde piyasaya sürülen Twist renkli gövdelilerden farklı bir yapıya sahip değil aslında... Bugün yazıda bahsedeceğim gümüş ve daha önce yazdığım Blueberry Harmony(yani lacivert) arasında renk dışında bir fark yok... 

*Solda Lamy Safari Aquamarine - Ortada Pelikan Twist Blueberry Harmony - Sağda Pelikan Twist Silver

Kalemi edinmeden önce metal olduğunu düşünmüştüm ama gümüş renklisi de yine plastikten üretilmiş... Kalemdeki renk farklılığının nedeni genç kesimle birlikte günlük kullanımda diğer dolma kalemseverler tarafından da kullanılsın diye tasarlanmış diye düşünmekteyim... 

Üçgen formdaki kalın gövdesi tutuş açısından sıkıntılı olur mu diye düşünülse de siyah grip kısmının rahatlığı oldukça kolaylık sağlıyor aslında... Kalemin gövde ile aynı formdaki kapağında klips bulunmuyor... Uç dışında da metal bir kısmı yok...


Dolma kalemin boyutlarını özetleyecek olursak;
  • Kapalı haliyle; 13,9 cm
  • Kapaksız haliyle; 12,8 cm
  • Kapağı arkaya iliştirdiğimizde; 17, 5 cm
  • Gövde kalınlığı; 1,3 cm
  • Ağırlığı; 19,1 g kadar...


Twist' in M kalınlığında çelik bir ucu bulunuyor... Yazım kalitesi oldukça iyi... Pelikan' ın giriş seviyesi kalemlerinde kullandığı çelik uçlardan kullanılmış... Twist Silver' da da uç kalınlığı olarak sadece M bulunuyor... Kalem ergonomik açıdan sağ ve sol ele uyumlu olarak tasarlanmış...

Dolma kalemin dolum sistemi uzun/kısa tip kartuş veya Pelikan c499 konvertör yardımıyla olmakta... Günün mürekkebi için bugün konvertör tercih ettim...


Montblanc 'Great Characters' serisine katılan modellerden John F. Kennedy adına tasarlanan Navy Blue bugünkü mürekkebimiz... 30 ml' lik özel şişesinde satışa sunulan mürekkep beyaz üzerinde lacivert harflerle JFK yazılmış bir kutuda geliyor... Kutu tasarımı çok hoş ve sade, keşke şişeyi de arada değişik formda üretseler demeden geçemeyeceğim...

JFK koyu lacivert tonunda denizci mavisi diye adlandırılan bir renkte... Ama mavi  siyahtan fazlası değil maalesef... Günlük kullanım için ideal ve benim gibi özel seri mürekkep biriktirenler için koleksiyonluk değerde yine de:) Mavisever beni de rengi rahatsız etmedi açıkçası... 

Yapı olarak diğer Montblanc mürekkepler gibi bir miktar kuru... Yine koruyucu içermediğinden son kullanma tarihi mevcut kullanırken dikkat etmekte fayda var...



Yazı örneğinde Rhodia dot padi kullandım yine... Son aldığım Xerox 90 gsm' lik fotokopi kağıdının hüsrana uğratması yüzünden bu ara Rhodia ile oluyor yazı örnekleri:) 

Ve günün sürprizi; Bu yazının altına 'bugünkü yazıyla ilgili yorum yapan' bir kişiye Montblanc JFK mürekkep hediye etmek istiyorum... Blogun izleyicisi iseniz yarın(20 Şubat) saat 20.00' ye kadar yorum bırakabilirsiniz... Sonucu yine bu yazının altında açıklayacağım ve sadece katıldım tarzı yorumlar çekilişe alınmayacak belirtmekte fayda var... Mutlu, huzurlu, sağlıklı günler...


****Sürpriz hediye; Montblanc JFK mürekkebin sahibi tathar olmuştur.****


P.S: Listede adını göremeyen arkadaşların yorumlarının da altında belirttiğim gibi şartım olan 'inceleme yazısı ile ilgili yorum' gereğini yerine getirmemişlerdir. İyi haftasonları dilerim...

P.S2: Bir süre özel işlerimden dolayı yazılar sekteye uğrayabilir hatta bir süre hiç yazı yazamayabilirim. BİLGİNİZE...

94 yorum:

  1. Twist'in önemi vardır benim için, o zamanki çekilişte twist eşime çıkmıştı.

    Sosyal mecralarda fotoğrafları görünce firmaya sormuştum, F uç da geleceği söylenmişti, eğer F uç gelirse dolmakalem orucuma minik bir ara verebilirim. Sizden gelen kalemi oldukça beğenmeme rağmen M uç olduğundan sık kullanamıyorum.

    Montblanc mürekkeplere bir türlü ısınamadım, belki de kahverengi değil de farklı bir renk ya da özel seriden başlasaydım farklı olabiridi ama kahverengiden sonra hiç ilişmedim kendilerine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Twist renkli gövdeler farklı uç boyutunda çıkmadı lansmanına da baktım M' den başka yok uç muhtemelen yine sadece M olacak gibi görünüyor... Keşke dediğiniz gibi farklı uç boyutlarında çıksa kesin ben de yine alırdım. Tekrar güle güle kullanın kaleminizi:)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Zaten çekilişe dahil etmeyecektim sizi farketmez sayın Historian :))

      Sil
    2. Bende de var güzel mürekkep :)

      Sil
  3. Rahmetli Başkan Kennedy nin kendisi de sıkı bir Montblanc severmiş. :))) Bu renk seçilirken Kennedy nin denizciliğine vurgu yapılmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

      Sil
  4. Tabiki üstteki yorumum işin sakasi , hic bir zaman bu kadar kısa yorum yapmadigim için yine sıkıcı bir yorum yapayım en iyisi :) kalemin dizaynıni daha belirgin kılan bir renk olmuş gümüş çok şık duruyor , bir de demis olduğunuz gibi lamy al star gibi plastik üzeri alüminyum benzeri malzeme ile kaplasalar daha harika olurdu belkide. MB mürekkepler güzel , hoş birde bulmak kolay olsa , Ankaradaki MB dükkaninda bile murekkep çesitliliği o kadar az ki bu konuda bir sıkıntı var , dün pink sormak için aradım yok. Hadi o neyse de , çıkalı hatri sayılır zaman olan hitchcock ve balzac gibi renkler de mevcut değil umarım yakın zamanda bu konuda bir özen sergilenir, o yüzden inceleme kadar tatlı bir süpriz olmuş bu da. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınız sıkıcı değil aksine oldukça keyifli bence hatta bildiğim kadarıyla sizin yorumlarınızı okuyan bir kitle de mevcut. Montblanc Türkiye' de oldukça geriden geliyor maalesef JFK' in gelmesine bile şaşırdım diyebilirim. Balzac belirli sayıda getirdiklerinden altın değerinde olmuştu. Pink de 14 Şubat içindi ama hala yok hatta bildiğim kadarıyla böyle bir mürekkepten de habersizlerdi. Arzu nesnesi, lüks kalemleri dışında mürekkeplere önem vermiyorlar nedense... Oysaki o lüks kalemlerinin mürekkebe de ihtiyaçları var... Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
    2. Teşekkür ederim ne güzel o zaman :) Pink 30 şubatta gelir bu gidişle zaten.

      Sil
    3. 30 şubat iyi bir tarih Gandhi için yeni geldi dedikleri düşünülürse:)

      Sil
  5. Murekkep bana Diamine Blueblack'i hatirlatti, yalniz o oldukca islak yaziyor. Twist'te de bence gumus cok yakismis, okul kalemi havasini degistirmis.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet okul kaleminin dışına çıkılmış siyah versiyonu da oldukça şık olmuş.Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  6. M800 den sonra başka kalemelere karşı olan ilgim neredeyse sıfırın altına düştü ama mürekkepler için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Her nekadar açık mavi tonlarını sevsem ve stoklasamda bu renk çok hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalemlere ilgisiz kalmak keşke benim açımdan da mümkün olsa:) Mürekkep, kalem ve defterde maalesef hala durmayı bilmiyorum. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
    2. İlgimi çeken bir kalem olsa anında alırımda, M800 den sonra çıta çok yükseldiği için ilgimi çeken bişi olmuyor ama Lamy Cooper aldım onu belirtmeyi unuttum :d

      Sil
    3. Hayırlı olsun kaleminiz:)

      Sil
  7. Twist'i çok seviyorum geçenlerde kıyıda köşede kalmış bir tane buldum diye çok sevinmiştim :) Gümüşü de bulunca almak lazım sanırım. Mont Blanc mürekkepleri kuru yapıda olduğundan ve son kullanma tarihine kadar tüketememe korkumdan sadece kartuş olarak kullanıyorum ara ara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uç da farklı boyutta olsa Twist gerçekten çok güzel olacak belki daha çok alınır ve o yüzden daha fazla renk görürüz. Montblanc son kullanma tarihi yüzünden düşündürücü belki ama son çıkan mürekkeplerden ediniyorsanız kullanım için uzun bir süreniz oluyor en azından... Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Eğlenceli bir kaleme benziyor mürekkepte bana çıkmazsa hemen edinmem lazım bi tane teşekkürler mürekkep faresi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için ben teşekkür ederim kalemi tavsiye ederim çok eğlenceli gerçekten:)

      Sil
  12. Montblanc JFK mürekkep renginde bir parliament mavisini andıran şişesinde de sanki divit ucunu takmışsın da daldırıp yazacakmışsın gibi bir hava sezdim. Ama Rhodia dot'taki yazıya bakılırsa mürekkep tam benim resmi yazışmalarım da kullanabileceğim tarzda. Dolmakalemin pembe/lacivert gövdelisi de çekilişin içinde olsaydı nasıl süper olurdu ama olsun kaligrafi denemelerim için sizden çıkmasa bile renk atraksiyonlarında bu mürekkebi deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir kompozisyon çizmişsiniz:) Geçen yıl zaten pembe lacivert gövdeli Blueberry Harmony çekilişe girmişti o yüzden bu yıl farklılık yaptım.Çekilişlerde elimden geldiğince farklı şeyler vermeye çalışıyorum. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  13. Silver rengi çok hoş olmuş ve kaleme metalimsi bir hava vermiş. Görünüş açısından beğendim gerçekten. Bir de MB mürekkeplerinin kalemleri kadar kaliteli olup olmadığını merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Metalik gri olmuş çok hoş gerçekten de... MB mürekkepler de kalemleri kadar özel gerçekten ki bir de bugünkü özel seri mürekkep zaten.Yorumunuz için teşekkür ederim:)

      Sil
  14. Güzel bir mürekkep daha, mürekkep faresinden de bu beklenirdi :) ben de bu soguk kis gununde yeni bir kalemime murekkep cekiyor olacagim, mutluluk budur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz için teşekkür ederim:)) Kalem mürekkep en kötü gün de olsa mutluluk veriyor gerçekten...

      Sil
  15. Pelikan'ın başlangıç seviyesinde kullandığı çelik uçlar hakikaten pürüzsüz, sorun çıkarmayan, mürekkep akışı iyi nibler. Ve başlangıç seviyesi M nibli Pelikanlar oldukça ıslak kalemler olduğu için Montblanc mürekkep kuru yapısıyla iyi bir seçim olmuş. Bu mürekkebin reklam afişinde de rahmetli başgan Kennedy'nin deniz üzerinde bir yatta laci T-Shirt ile resmi var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde Pelikan için biraz farklı uç kullanılsa gibisinden yazılar oluyor çelik uçta da oldukça başarılı marka bence giriş seviyesi hepsi aynı uçlu ne gerek var para vermeye deniliyor ama gövdesi için satın aldığımız çok kalem var zaten... Örneğin Lamy'ler... Mürekkep için de ıslak uç kuru yapılı Montblanc' la oldukça iyi anlaşıyor belirttiğiniz gibi... Serinin lansmanı ile ilgili bilgi ve yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  16. Merhaba, Pelikan gümüş ve siyah renklerini ekleyerek benim almayacağım bir kalemi alınabilir hale getirmiş. Bende sizin sayenizde bu değişikliği öğrenmiş bulundum, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba renklere çok takılmamak lazım bence kullanım ve konfor ön planda olmalı gibi. Yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  17. merhaba,,
    pelikan twist benim de sahip olmak istediğim bir kalem.

    bir de önerim var,
    kalem, mürekkep ve defterlerinizi temin ettiğiniz yerlerle ilgili bilgiler verebilirsiniz.

    selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba bu benim blog prensiplerimden biri bilerek aldığım yer ve fiyat bilgisini vermiyorum. Çok merak ettiğiniz bir ürün olursa mail aracılığıyla sorup öğrenebilirsiniz. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  18. Harika bir kalem, tam bu yazıya yorum yapıp bunu söylemeyi düşünürken, yazının sonunu görmek bende bir heyecana sebep oldu. Hep görüp beğenirim ama bir türlü nasip olmadı almak. Kimin için hayırlı olacaksa ona çıksın inşallah :) .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim çok teşekkür ederim:)

      Sil
  19. Burayı okuyana kadar Pelikan on böyle bir kalemi olduğunu bilmiyordum:) vintagelere o kadar çok gömüldüm ki güncel kalemlerini biraz es geçtim sanırım pelikanların :) Bu kalemin ucundan biraz daha bahsedebiliriz misiniz ? Islak karakterli mi cızırtı yapıyor mu gibisinden. Birde kalemin Üzerinde ki kaplaması yada malzemesi kolay aşınabilir bir malzeme mi ? Incelemeniz için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim ülkemizde bazı kalemler tutmaz diye bayiler tarafından pek satışa sunulmuyor maalesef o yüzden Twist satışı her yerde yoktu görmemeniz mümkün gibi...Kalemin ucu hakkında kısacası söyleyebileceğim olumsuz bir özellik yok normalde M kullanıyorsanız bir sıkıntı yaşamıyorsunuz ama benim gibi ince uç kullananlardansınız belki o açıdan bir sorun olabilir. Islak karakterli mürekkep iletimi sorunsuzdur genelde Pelikan çelik uçların bu da o sınıftan... Kaplamanın çizilme dışında aşınacağını sanmıyorum Lamy Al Star' lar gibi al kaplama değil kalem bildiğimiz gümüş rengi plastik... Yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  20. doger mavi-siyah murekkepler gibi gri icerigi daha az gibi gozukuyor.

    YanıtlaSil
  21. Uzaktan bakıldığında çok ergonomik görünmese de sağ ve sol ele uyumlu olduğunu belirtmişsiniz.Yazım kalitesi ise bence Pelikan markasının her modeli için belirli bir minimal seviyeye sabitlenmiş.Tartışmaya bile gerek bırakmıyorlar.Yazınız için teşekkür eder,iyi günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel tesbitlerde bulunmuşsunuz söyleyecek söz kalmadı sanırım. Yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  22. Uzaktan bakıldığında çok ergonomik görünmese de sağ ve sol ele uyumlu olduğunu belirtmişsiniz.Yazım kalitesi ise bence Pelikan markasının her modeli için belirli bir minimal seviyeye sabitlenmiş.Tartışmaya bile gerek bırakmıyorlar.Yazınız için teşekkür eder,iyi günler dilerim.

    YanıtlaSil
  23. Bu arada ilk resimde ucu siyah gibi geldi ilk bakışta, gene düz metal rengi çıktı :( Pelikan okul kalemlerinin siyah ya da başka renk uçlu bir modeli var mı bildiğiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bildiğim tek Pelikan siyah uç m100de var maalesef :(

      Sil
    2. şu scrikks peak'lerin klips ve mürekkep rengine uygun uç güzelliği daha kaliteli (en azından gövde olarak, yoksa peak'lerin mana veremediğim neredeyde her kağıtta kanama sorunu dışında sevmediğim bir tarafı yok) bir kalemde olsa ya... offf of hep renkli renkli gövdeler, soğuk metal rengi uçlar :(

      Sil
  24. Renk değişikliği kalemi de değiştirmiş sanki.Bende almayı planlıyorum Ama çizilme olursa o parlak halinden eser kalır mı endişesi taşıyorum ama yine de alacağım galiba.Yazı için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolayca çizileceğini sanmıyorum günlük kullanım kalemi olduğundan çantaya atıp çıkmalık cinsinde.Yorumunuz için ben teşekkür ederim:)

      Sil
  25. Biliyorum hiçbir zaman Montblanc kalemim olmayacak ama en azından mürekkebini alıp kullanmalıyım demiştim. Henüz alamadım. Kısmet... Bir de Pelikan uzun kartuşun kapasitesini merak ettim Lamy kartuşla karşılaştırmak için. Lamy kartuşlar 1,4 ml. Diğer sorum da Pelikan kartuşu Lamy kalemlerde kullanabiliyor muyuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pelikan ya da herhangi bir uluslararası kartuşu Lamy kalemlerde kullanamıyorsunuz maalesef.Sadece Lamy t10 kartuşları kullanabiliyorsunuz. Uzun tip uluslararası kartuşlar 1,45 ml kısalar ise 0,75 ml geliyor. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  26. Bugün öğle yemeğinde bir arkadaşa hediye olarak gelmesi sebebiyle bu kalemden konuşmuştuk, üzerine sizin yazınız güzel bir tesadüf oldu.

    Hazır mavi mürekkep konusu açılmışken size bir sorum olacak. Asa-gao gibi parlak,canlı,kuruduğunda solgunlaşmayan mavi bir mürekkep bakıyoruz, Iroshizuku mürekkeplerin kalitesiyle birlikte ulaşılabilirliği ve fiyatı malum. Diamine Majestic Blue ve Visconti mavi siparişi verdik, önerebileceğiniz başka bir mavi mürekkep var mı acaba?

    Yazı için elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diamine Majestic Blue demişken yazmışsınız zaten belki J.Herbin 1670 Ocean Blue, GVFC Cobalt Blue da olabilir:) Teşekkür ederim.

      Sil
  27. Merhaba, her zaman ki gibi çok keyifli bir yazı... Twist kalemleri çok severek kullanıyorum. Diğer renkler sevimliyken bu renk bence çok şık olmuş, en yakın zamanda umarım bir tane edinebilirim.. Ellerinize sağlık.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba yorumunuz ve beğeniniz için teşekkür ederim:) Günlük kullanım için çok rahat gerçekten de...

      Sil
  28. CEBİNDE DOLMA KALEMİ OLANIN ELİNDE MÜREKKEP LEKESİ OLUR.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ha ha şu an ellerimin görüntüsü bu yazıya ispat belgesi gibi. Nacizane bir şey aklıma getirdi yazınız affınıza sığınarak. "Ellerimde mürekkep lekesi var, ve hatta yazdığım şiirden alıntı bir kelime, ama sevgili senin elinde aşkımın gözyaşı ve hatta bitmeyen yangını......." diye bir yazım vardı defterimde.

      Sil
    2. @VISCONTI bugünkü yazıyla ilgili bir yorum yapsaydınız keşke...
      @Kalp ile Kalem güzel yazıymış:)

      Sil
  29. Diğer kalemler oyuncak gibiydi ama bu kalem gerçekten çok güzel görünüyor. Ayrı bir asalet barındırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asil ve şık ama diğerleri oyuncak demeyelim de eğlenceli...

      Sil
  30. Bu renk kaleme gerçekten ayrı bir hava katmış. Sadece M uç olması dezavantaj tabi. Mürekkep klasik mavi siyah ama mb mürekkepleri merak ediyorum. Inceleme için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha şık bir kalem olmuş dediğiniz gibi ayrı bir havası var. Yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  31. annemin yazıya alışayım diye ilk aldığı mürekkepli kalemi kaybettiğimde ne kadar üzüldüğümü gören ve buna anlam veremeyen arkadaşlarım geliyor aklıma ve gülüyorum onlara, sizin yazılarınızı görünce.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim keşke bu incelemeyle ilgili bir yorumda bulunsaydınız...

      Sil
  32. bu sefer bari bana çıksa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyla ilgili yorum yapmanız gerekiyor bilginize...

      Sil
  33. Lacivert renkli bir Twist almayı düşünürken sayenizde gümüş renklisi de alınacaklar listesine eklendi :) Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için ben teşekkür ederim:)

      Sil
  34. Mürekkep sevdaliligi da aynı kalemler gibi. Elde olmayan sebeplerden dolayı buyuk ölçüde kalemlerimden ayrilmak zorunda kalsam da, murekkeplerim aynen duruyor. JFK de hem rengi hem de sisesi itibariyle vintage sayilabilecek türden. Edinmek zor gercekten, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım tekrar kalemlerinize dönersiniz. Yine de şişe olarak arada kare ve yuvarlak form dışında bişeyler yapsalar çok güzel olurdu.

      Sil
  35. Ben Pelikan'ın giriş seviyesi kalemlerini çok seviyorum. Pelikanolar elimde birikmeye başladı. Şu an elimde Vintage olanlar dahil 5-6 tane varlar. P451'den itibaren. Hem okulda günlük kullanımda kullanıyorum.(Eskiden Kaweco Sport kullanıyordum ama vidalı olması işi zora sokuyordu) Pelikan kalitesi hemde uygun fiyata daha kullanılabilir kılıyor. Güzel İncelemeydi her zaman ki gibi :)

    Ama tek sorun bu gümüş renkli olan Twistler çizilirse gümüş üzerine siyah çizikler blue harmony'dekinden daha çok göze batar ve her yazıya her ortama koşturamayız bu kalemi. Pelikanolarda kapak metalden olduğu için pek sorun olmuyor mesela.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece Pelikan giriş seviyelerinden bile koleksiyon yapılabilir aslında... Çizilme olasılığının düşük olduğunu düşünüyorum çünkü belirttiğim gibi gövde plastik sorun olma olasılığı düşük yani... İlginiz ve yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  36. Silver modelinin plastik olmasına çok şaşırdım. Halbuki görsellerde nasıl da parlak bir yüzeye sahip. Günlük kullanım için iyi bir tercih galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günlük kullanım için çok rahat oluyor tavsiye ederim:)Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  37. MB nin JFK için ürettiği kalemlerde çok güzel. Umarim onlarıda incelemek birgün nasip olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. JFK' ninn kalemleri bana biraz maskülen geliyor metal kısımları baskın tasarlanmış gibi tabi bu benim fikrim:)Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  38. Arkadaşım kalemi ilk aldığında çok eglenceli bir kalem demistim rengi cok tatliydi. Bana cikarsa dolma kalem asigi olan arkadasima hediye etmek istiyorum. Gercekten elleri hep murekkep lekesi. Benimkileri de o temizliyor kötü kalpli miyim neyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalem çok kullanışlı siz de edinirseniz memnun kalırsınız diye düşünüyorum. Mürekkep lekesi olmayınca ben de aksine eksiklik hissedenlerdenim:) Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  39. Gümüş renk çok yakışmış Twist'e. :) Ellerinize sağlık yazı için.

    YanıtlaSil
  40. Aaa Silver modeli hakikaten plastik miymiş. Fotoğraflarda oldukça parlak duruyor halbuki. Yine de günlük kullanım için ideal ama :)

    YanıtlaSil
  41. İkidir bir şeyler yazıyorum ama bir türlü yayımlayamadım yorumumu :)

    Silver modelinin plastik olmasına şaşırdım doğrusu. Halbuki fotoğraflarda oldukça parlak ve metalimsi duruyor. :)
    Günlük kullanım için yine de ideal ama :)

    YanıtlaSil
  42. Yazıyı okumadan resmi ilk gördüğümde metal gövde zannetim, bence bu renk seçimi kalemin görünüşüne çok fazla değer katmış. Eğer metal gövde olsa çok ağır olmaz mıydı?
    artık Pilot ve Platinum ''M'' uçlarına alıştığım için fazla da cezbetmedi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer yeni rengi de siyah sanırım o da sevilen bir kalem olacaktır.Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  43. Bir murekkepfaresi klasigi daha yaratmışsınız.Sizi degerlendirmek mumkun degil ama guzel bir kombinasyon yapmışsınız

    Benim gözümde iki eksiği var biri pelikan oldugunu çok belli etmemesi diğeri ise klipsi olmaması günlük kullanımı zorlaştırır gibi çünkü kalemleri çogu zaman cebimizde taşıyoruz ama ücgen yapisi sayesinde masadan kaymaz en azından :) Mürekkebe diyecek lafımız yok zaten mavi tonları hep hoşuma gitmiştir, kuruma süreside benim için önemli geç kuruyan mürekkeplerden hiç hoşnut olmuyorum hele ki o mürekkebin elden 1 hafta çıkmayışı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:) Böyle kalın gövdeli bir kaleme klips takılsa gömlek/cekette nasıl durabilir ki biraz da adından da anlaşıldığı üzere düz formda değil o açıdan da klips biraz uymazdı sanki...Kuruma süresi çok hızlı değil maalesef mürekkebin... Yorumunuz için teşekkürler...

      Sil
  44. Hediyelerimi (evet çoğul) bugün aldım, Mürekkep Faresine ne kadar teşekkür etsem azdır... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güle güle kullanın küçük eklentiler sadece :)

      Sil
  45. Varlığımızı bazen hissettirmesek de hep takip ediyoruz sizi. Umarım ara daha da uzun olmaz. Yazılarınızı özledik. Dönün artık.

    YanıtlaSil
  46. Ara uzun mu oldu ne? Özledik.

    YanıtlaSil
  47. Bu güzel inceleme bana şu an itibariye bu kalemin siparişini verdirtti ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.