2 Eyl 2016

TWSBI Eco Clear - PILOT Iroshizuku Tsuyu-Kusa


Bugün sizlere daha önce birçok modelini tanıtmış olduğum, günlük hayatta en çok tercih ettiğim uzak doğu markası Twsbi' ın yine dayanamayıp aldığım bir modelinden bahsedeceğim...


Haftanın dolma kalemi Twsbi Eco serisinin son çıkan şeffaf gövdeli Clear modeli,haftanın mürekkebi ise Pilot Iroshizuku serisinden Tsuyu-Kusa...


Twsbi çıkardığı modellerin farklı renk ve gövdeleriyle serilerini güncelleme modasına uyan markalardan biri...Eco serisinin siyah ve beyaz gövdelisinin yanına son olarak şeffaf gövdeliyi de eklemiş bulunuyor...Kutu içeriğinde bir değişiklik yok...Sadece kutunun üstüne bir de karton koruma ilave olmuş...

*Solda Lamy Safari Dark Lilac-Ortada TWSBI Eco Clear-Sağda TWSBI 540 ROC

Boyut olarak Eco Clear'in diğer Eco kalemlerden bir farkı yok sadece kalemin ve pistonun kapağındaki renkli kısımlar yerini şeffaf malzemeye bırakmış...Köşeli kapağının içindeki ucun kurumasını engelleyen iç kapak da bu sayede ortaya çıkmış... 

Bana kalırsa adı üzerinde ekonomik bu modelin en hoş gövdelisi bu olmuş ikincisini de almayı düşünebilirim....


Kalemin daha önceki gövdeleriyle incelemesini yapmadığım için boyutlarını belirtmekte fayda görüyorum;

-Kapalı haliyle;13,8 cm
-Kapaksız haliyle;13,1 cm
-Kapağını arkasına iliştirdiğimizde(kapak arkaya tam oturmuyor piston kapağında bulunan lastik sayesinde sabitleniyor);16,7 cm
-Gövde çapı;12,8 mm
-Ağırlığı;21g


Kalemde Twsbi Mini ve Classic'lerde bulunan uç kullanılmış ama diğer modellerden ucun takılıp çıkarılması oldukça zor dolayısıyla değişim pek mümkün görünmüyor...İlk edindiğim Eco'da EF uç bulunduğundan bu kez tercihim F'den yana oldu...İlk mürekkepleme anından itibaren pürüzsüz ve sorunsuz bir yazım deneyimi sundu diyebilirim...

Dolma kalemin dolum sisteminde sabit piston bulunuyor...Bu arada belirtmekte yarar var grip kısmının farklı oluşundan ötürü Twsbi Diamond mürekkep şişeleriyle gövdeyi vidalayarak dolum gerçekleştirilemiyor bu açıdan Twsbi mürekkep şişeleriyle de uyumsuz ama şişeniz varsa standart dolma kalemleri mürekkeplediğiniz biçimiyle kullanabilirsiniz... Kalem yaklaşık olarak 2ml'lik mürekkep alabiliyor... Diamond 580'lerle aynı hacimde diyebiliriz.


Sıra geldi mürekkebe Pilot Iroshizuku serisinden blogta tanıtmadığım mavilerden birine yer vermek istedim bugün... Klasikten yana olup mavi mürekkepleri severek kullandığımdan elimde oldukça fazla mavi mürekkep var bu yüzden bu kez 15 ml'lik şişe edinmiştim bu mürekkepte... 

Tsuyu-kusa 'Asya Günçiçeği' renginde ismini de bu çiçekten almış zaten... Mürekkep güçlü bir mavi tonuna sahip...Pilot Iroshizuku mavi tonları arasındaki en standart,nötr bir renk diyebilirim...Amo-Iro' dan bir tık daha koyu bir tona sahip...Gölgelenmesi yok denecek kadar az,pek ıslak değil ve kuruma süresi de ideal denilebilecek sürelerde....


Yazım örneğinde yine Rhodia Dotpad kağıdından yararlandım... 

İyi bir hafta olması dileğiyle...

5 yorum:

  1. Kalem çok hoş duruyor. Şeffaf dolmakalem tasarımları bir arkadaşımın dediği gibi "BIC'ten bozma" gibi bir duyum sağlasa da bence çok hoş. Mürekkebin akışı hele bir de mavinin tonlarıysa bana denizi hatırlatıyor. İnci gibi yazmanız dileği ile hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeffaf dolma kalem konusunda başta ben de biraz çekimserdim... Zamanla sizin de benzetmenizde olduğu gibi mürekkep geçişini izlemek oldukça hoş gelmeye başladı:) Güzel dileğiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Sanırım en beğendiğim dolma kalem markası. Bu modeli de gayet güzel ve şık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu modeli fiyat performans olarak da oldukça iyi tavsiye ederim:) Yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  3. Şimdiye kadar TWSBI 540, 580, mini ve eco kullandım. Hepsinde de bir süre kullanımdan sonra aynı sorun çıktı. Pistonun lastik kısmı gövdeye yapışıyor ve piston çalışmaz hale geliyor. Eğer bütün kalemi demonte edip mürekkep haznesinin içini yağlamazsanız kullanmak mümkün değil. Zaten kutusunun içinden yağ da çıkıyor. Şimdiye kadar demonte etmeyi başardım 😃 ama remonte etmeyi başaramadım. 😔 Bir profesyonelden yardım istedim. Bu kalemi almayı düşünenlerin aklında bulunsun. Bunun dışında mükemmel kalemler. Uç kalitesi, tutuşu...

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.