19 Haz 2014

LAMY 99 - GRAF von FABER CASTELL Cobalt Blue


Son zamanlarda yeni kalemlerden çok vintage olanlara yönelmeye başladım…  Koleksiyonumda ilk sıralara yerleşir oldular… Bugünkü yazımda rastladığımda çok şaşırdığım hatta inanamadığım bir dolma kaleme yer vermek istedim…

Fotoğraftan da anlaşılacağı üzere dolma kalem eski bir Lamy modeli; Lamy 99 , mürekkep ise Graf von Faber Castell' den Cobalt Blue…


Şimdiki süslü püslü sunumların yerine eski/vintage kutuları daha mütevazi daha gösterişsiz kısacası daha sade oluyor… Lamy 99 da küçük, gösterişsiz karton  bir kutuda yerini almış… 

Kutu içeriğinde şimdiki fasikül fasikül uzun, kuşe kullanma ve garanti belgelerinin aksine sadece küçük bir sayfadan oluşan, garanti ve kullanım belgesi yer alıyor… Tabi bunun nedenlerinden biri belgenin sadece Almanca olması...


Hatırlayacağınız üzere bu benim tanıttığım ilk Lamy vintage dolma kalem değil daha önce 1960-1962 yılları arasında piyasada yerini alan kartuşlu Ratio 46' dan bahsetmiştim. 

Bugün tanıtmaya çalışacağım Lamy 99, 1950' lerin sonunda tahminen 1958 yılında piyasaya sürülmüş… Parlak siyah reçineden üretilmiş gövdesi klasik görünümü, altın detaylarıyla aslında Lamy ile hiç alakası yokmuş gibi gözükmekte… Eski Mont Blanc' ları, Pelikan'ları andırıyor daha çok… 

Bütün bu sadeliğin nedeni o yıllarda gösterişten ya da prestijden çok dolma kalemin yazı amaçlı kullanılmasıydı belki de… Aslında Lamy 99 çoğu dolma kalemsever tarafından bilinen Lamy 2000' in ilk versiyonlardan...


Eski kalemlerde olduğu gibi kalemin modeli 'Lamy 99' yazısı ile gövde üzerine  el yazısı ile işlenmiş… Daha önce belirttiğim gibi dolma kalemin metal kısımlarında kapak bileziği klips ve klips halkasında altın kaplama kullanılmış. 

Hafif balina formuna sahip gövdede mürekkep penceresi ihmal edilmemiş…  Dikey küçük pencereler halinde mürekkep pencereleri bulunuyor… Kapak yivli/vidalı/çevirmeli olarak açılıp kapanıyor… Yivli/vidalı olsa da uzun uzun çevirmeniz gerekmiyor istediğiniz anda kolayca açıp yazı yazmaya başlayabiliyorsunuz… Dolma kalemin kapak klipsi üzerinde de büyük harflerle LAMY yazısı bulunuyor… Tutma yeri/grip kısmında dolma kalem hafif dokunuşlarla inceltilmiş olsa da rahat bir şekilde kavranıyor uzun yazımlarınız sırasında elinizde iz bırakmıyor, sizi yormuyor...

Dolma kalem kapalı haliyle 13,5 cm uzunluğa sahip… Kapaksız haliyle ise 12,5 cm geliyor. Kapağı arkaya taktığınızda uzunluğu 15,6 cm'e erişiyor. Ağırlığı da yerinde sadece 12 g… Hafif ve dengeli...


Lamy 99' un ucu yarı kapalı formda (semi-hooded), 14K altından yapılmış uç üzerinde 14K altın olduğunun yanı sıra altın derecesi olan 585 yazısı da bulunuyor… Damak tırtıklı değil direkt düz bir biçimde yapılmış… Tek hava deliği bulunuyor. 

Bendeki Lamy 99 kullanılmamış olduğundan ucu ilk kez ben denedim. Uç derecesi OB… Oblik kalın olduğundan biraz açılı yazmanız gerekebiliyor. Daha kalın olmasını beklerken oblik orta (OM) gibi yazdığını düşünüyorum bu da benim açımdan daha iyi oldu diyebilirim… 

Ucun marifeti sayesinde harfler hoş ama farklı karakterlere bürünüyor. Uçta esneme payı da mevcut… Altın ucun verdiği rahatlıkla oldukça yumuşak, pürüzsüz bir yazım sergiliyor… Mürekkep iletiminde soruna ve cızırtıya rastlamadım… Kağıt ayırt etmeksizin iyi bir yazımı var.


Lamy 99' un dolum sistemi pistonlu… Yıllar geçmiş olsa da çok iyi, rahat bir şekilde hareket ediyor piston da… Bu pistonlu şık kalem için benim gibi mavi-severlerin hoşuna gidebileceğini düşündüğüm bir mürekkep seçtim tanıtım yazısında...

Daha önce Stone Grey' in den bahsettiğim Graf von Faber Castell' in yeni seri şişe mürekkeplerinden biri de Cobalt Blue… Graf von Faber Castell' in lüks, cam, 75 ml' lik metal kapaklı şişelerinde satışa sunulmuş… Serideki diğer mürekkepler de Cobalt Blue gibi doğadan esinlenilerek isimler verilmiş… Seride Cobalt Blue ile birlikte 6 renk bulunuyor...


Laciverte yakın oldukça koyu, gece mavisini hatta mavi-siyahı ve yer yer de saks mavisini andıran bir rengi var. Mürekkep oldukça kolay kuruyor ve bulaşma yapmıyor. Sadece bu iki özelliği için bile günlük kullanımda tercih edilebilir. Suya dayanıklılığı da fena değil...

Hafif bir gölgelenmeye sahip kıvamı birazcık koyuca ve kuru karakterli bir mürekkep… Hızlı kuruması ve hafif gölgelenmeleriyle benim sevdiklerimden biri oldu diyebilirim… 


Dolma kalemin yazımını ve mürekkep tonunu gösterebilmek için yine Rhodia N6; A5 boyutlu, çizgili, beyaz kağıt defterden yararlandım. Bugün de sona geldik:)

Keyifli bir gün ve hafta sonu geçirmeniz dileklerimle...




16 yorum:

  1. Çok güzel! Yine ilham verici..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel olan ilham verebilmek… Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Lamy şaşırtmaya devam ediyor :) Aynı mürekkebi Faber Castell E-motion Pure Black (M) de denemiştim hoşuma giden bir koyuluğu var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lamy vintageler gerçekten harika çıkıyor rastlarsanız kaçırmayın derim:) Cobalt Blue benim de günlük mürekkeplerimden oldu yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  3. Kalemi de mürekkebin rengini de yazıyı da çok beğendim. Elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Selçuk Bey farklı mürekkepleri merak ediyorsunuz bildiğim kadarıyla bunu da tavsiye edebilirim:)

      Sil
  4. Kalemi çok beğendim. Güle güle kullanın nereden aldığınızı mail atabiriseniz sevinirim.
    Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birazcık işim vardı yeni görebildim bulabilir misiniz bilmiyorum ama elimden geldiğince bilgi vermeye çalışırım. Teşekkür ederim.

      Sil
  5. Lamy nin vintage kalemleri beni benden alıyor gerçektende, ratio 46'yı incelediğinizde de çok sevmiştim özellikle de ucunu, 99 için ne aklıma gelse siz yazmışınız zaten tıbkı mont blanclari andırıyor, lamy nin şimdi ürettiği ve ileride bu denli özel olucak bir vintage adayı kalemini göremiyorum ben, var mi acaba? Mürekkep rengini ve edip cansever'i görünce aklıma Küçük iskender'in bir şiirinden mısra geldi hemen , küçük iskender cansever hayranıdır ve gençliğinde onunla bir görüşme ayarlayabilmiş ama cansever bu görüşmeyi yapamadan iskenederin doğum gününde ölmüş. Der ki o mısrada; Şimdi leyleklerle birlikte çekip giden gökyüzü kadar lacivertsin içimde... Harika inceleme için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız Lamy' nin pek vintage olmaya aday kalemi yok ama bu biraz da zamanın getirisinden kaynaklanıyor. Geçmiş yıllarda dolma kalem kullanımı daha yaygındı şimdi kalem çeşidi çok fazla dolma kalemler şimdi daha çok prestij kalemi gibi görülüyor. Paylaştığınız anektod için de teşekkür ederim günün bilgisi oldu benim için:)

      Sil
  6. Vintage hastalığı bende de var, eski kalem görünce dayanamıyorum, yalnız hiç Lamy denk gelmedi. Beklemek değil aramak gerekiyor galiba.

    Bu arada geçenlerde niyetlenmiştim ama almadım, şimdi diğerlerinin yanında görünce Lamy 2000 çok çirkin geldi gözüme. (özellikle kapaksız hali)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin vintage merakınızı benden iyi anlayan olamaz sanırım ben de dayanamayıp alanlardanım. Lamy için aramak gerekiyor dediğiniz gibi… Lamy 2000 bireysel olarak güzel biraz spor duruyor sadece bunların yanında yine de zamanla vintage olacağını düşünüp koleksiyonunuza eklemekte yarar var gibi. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  7. mükemmel.....insanı hayal kurmaya mecbur ediyor....teşekkürler sevgili Mürekkep Faresi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Atila Bey ummadığınız bir anda karşınıza çıkabiliyor bu tarz kalemler o yüzden hayal sayılmaz:)

      Sil
  8. Vintage hastalığı maalesef bende de var. Ama Türkiye'de bulunmuyor, bulunsa da aşırı pahalı oluyor. Yazım konforu sunuyorlar. Hele OB ler var ki...Güle güle kullanin kaleminizi, teşekkürler inceleme icin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OB ya da OM eski bir kalem her koleksiyonda olmalı gibi vintageler birazcık fiyatlı iyi araştırmak gerekebiliyor. Bazı markaların vintageleri yeni koleksiyonlarından daha başarılı bizi çeken de o oluyor sanırım. Yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.