17 Mar 2014

TROPEN GOLD - DIAMINE Marine - FIELD NOTES


Bazen içinizden hiçbir şey yapmak gelmez, ne yapsanız mutlu olamazsınız… Yapmayı düşündüğünüz planladığınız her şey tadsız tuzsuz olur ya işte öyle bir hafta geçirdiğim için rutinimi bozdum geçen hafta ikinci yazımı yayınlamadım, birazcık ara vermek istedim… Anlayışla karşıladığınızı umuyorum...

Merak eden arkadaşların bu küçük açıklamamla yetineceğini ümit ederek bugünkü incelememe geçiyorum… Bugün benim kullanmaktan oldukça keyif aldığım bir vintage dolma kalemi sizinle paylaşmak istedim… Eski Alman markalarından biri Tropen… Buna uygun yazdıkça içinizi ferahlatan bir mürekkep; Diamine Marine ve kapak rengiyle ortama uyum sağlayacağını düşündüğüm Field Notes' un küçük defterlerinden birini tercih ettim… Sırayla yakından bakalım…


Tropen 1925 yılında Almanya' da Gustav Schroeder tarafından ilk başta daha çok kalem parçaları üretmek amacıyla kurulmuş bir firma… Üretim; 40'lı yıllarda dönemin sorunlarından etkilenerek ekonomik kriz ve II. Dünya Savaşı yüzünden bir süre durmuş… Savaş bitiminde canlandırılmaya çalışılan ekonomi çerçevesinde 1945 yılında tekrar üretime geçilmiş. 

Tarihi konusunda net bilgiler olmasa da yaklaşık olarak 1945-1960 yılları arasında ürettikleri düşük maliyetli kalemler, kullandıkları reçine benzeri plastik dolma kalemler için tasarladıkları kalıplar ile dönemin öncü firmalarından olmuş… Elde ettiğim bilgilere göre hedef kitlesi olarak eğitim sektörü düşünülmüş, üretim dönemindeki maliyeti düşük tutma çabası buna bağlanabilir diye düşünüyorum...


Günümüzde nadir olarak satışta bulunabilen bu markanın piyasada genelde iki dolma kalem modeline rastlayabiliyorsunuz… Tropen Scholar ve Tropen Gold… Bendeki Tropen Gold modeli… Gövde olarak siyah, sert plastikten, üç bölümlü olarak imal edilmiş… Kapak, gövde ve piston kapağı şeklinde… Piston dolumlu dolma kalemin piston kolu, vidalı kapağının altından çıkmakta… 

Dolma kalemin metal kısımları klips, bilezik ve kapak tepe başlığı altın kaplama… Kapak üzerine yatay şekilde el yazısıyla Tropen Gold işlenmiş… Kapakta aynı zamanda 'made in Germany' ibaresi de bulunuyor. Kapak tepesinde Tropen markasının T harfi güneş resminin içerisine oturtulmuş… Klipsinde de yine büyük harflerle Tropen yazmakta… Dolma kalemin mürekkep penceresi vintage  dolma kalemlerin çoğunluğunda olduğu gibi yeşil renkte… Kapağı ise vidalı şekilde kapanmakta...

Tropen Gold' un kapalı hali 12,3 cm, kapaksız hali 11,6 cm, kapak arkasına takıldığında da 14,7 cm kadar oluyor. Ağırlığı ise sadece 14,5 g geliyor. Oldukça hafif ve yuvarlak hatlarıyla konforlu...


Dolma kalemin en sevdiğim yanı 14K altın ucu… EF inceliğinde uca sahip Tropen inanılmaz derecede güzel bir yazım deneyimi sunuyor. Avrupa kalemlerinin birçoğunun aksine harika bir esnek uca sahip… Piyasada farklı uç derecelerine sahip olanlarına rastlamadım daha çok nedense EF var...

Dolma kaleme herhangi bir basınç uygulamanıza gerek olmadan, esnek ucu hafif dokunuşlarınıza rağmen uç kanatlarını hafifçe açarak kelimeleri kağıda dökmenize yardım ediyor. EF olmasına rağmen kağıtta zorluk çıkarmıyor… Kuru olmasını beklerken her daim ıslak bir ucu var… Dolma kalemin kapağını açık bırakıp bir süre unutsanız da yazınıza kaldığınız yerden rahatlıkla devam edebiliyorsunuz… Uç üzerinde Tropen, 14K ve altının derecesi dışında bir de Tropen' in amblemi olan güneş simgesi bulunuyor...


Dolum sistemi başta da belirttiğim gibi pistonlu… Piston kapağını açıp vidası yardımıyla mürekkebi içine çekiyorsunuz. Eski kalemlerin bazılarında vida zor çevrilse de bu dolma kalemde geçmiş zamana rağmen bir problem yok. Rahatlıkla mürekkebi haznesine doldurabiliyorsunuz.

Sıra geldi mürekkebe... Bu güzel dolma kalem için Diamine Marine' i tercih ettim. Oldukça güzel bir ikili olduğunun kanaatindeyim…


Diamine Marine için elimdeki mürekkeplerin varlığından ötürü satın alırken 30 ml' lik şişesini tercih etmiştim… Diamine Marine biraz turkuaz biraz yeşil tonlarında… Denizden esinlenilmiş anlaşıldığı üzere… Bir miktar zor kuruyor bu tatlı ton maalesef… Kuruduktan sonra elde bulaşma yapmıyor… Kendine has hoş bir gölgelenmeye sahip…


Defterin tanıtımına geçmeden önce, mürekkebin tam tonunu yansıtacağını düşündüğümden standart A4 beyaz fotokopi kağıdında  da küçük  bir deneme yaptım onu da paylaşmakta yarar var …


Bugünün son konuğu olan deftere geldi sıra… Field Notes... 48 sayfalık 9x14 cm boyutlarında mini defterler üreten bir Amerikan markası… Daha çok zor şartlarda yanınızda bulundurup not alabilmenizi hedeflediklerinden pratik defterler üretiyorlar. Defterler 3'lü paketler şeklinde satışa sunulmuş... Benim bugün kullandığım defter Cold Horizon serisinin yumuşak mavi kapaklı, kareli versiyonu… 

Field Notes oldukça pratik bir defter ama maalesef dolma kalem için tasarlanmamış… Kağıtlarının gramajı belirtilmese de 80g/m2 civarında diye düşünüyorum. Tropen' de EF uç olmasına rağmen resimde de gördüğünüz gibi arkada oldukça fazla gölgelenme yapıyor… Zaten pratik olan bir defter için dolma kalem kullanmam diyorsanız farklı kalem çeşitleri ile rahatlıkla kullanabilirsiniz…

Beğendiğiniz bir inceleme olması dileğiyle bir sonraki yazıda görüşmek üzere… İyi haftalar...



12 yorum:

  1. Yakın bir arkadaşımda görmeden önce bu kalemin varlığımdan haberim yoktu. Ciğerci kedisi gibi kaleme baktığımı görünce, sağolsun günlerce kullanma şansım olmuştu :) daha sonradan da bi vesile ile edindim bu kalemi. Gerçekten çok tatlı, kararında, yerine göre esneyen bir kalem. Çok konforlu bir yazım keyfi sağlıyor ayrıca. Ama bulunması da hayli zor. Denk geldiği zaman kaçırılmaması gereken bir fırsat diye düşünüyorum. Açık renkli mürekkeple hiç kullanmamıştım, gördüm ki gölgelenmeyi de daha iyi sağlıyor açık renk mürekkeple. Teşekkürler incelemeniz için. İyi haftalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Markanın dolayısıyla da bu modelin varlığından benim de sonradan haberim oldu… İyiki de olmuş gerçekten aldığıma çok memnunum. Esnek uç merakım sizin kadar olmasa da keyifle kullanıyorum. Mavi seviyordunuz bildiğim kadarıyla o yüzden size de rahatlıkla Marine' i tavsiye edebilirim.Yorumunuz için ben teşekkür ederim. Size de iyi haftalar dilerim.

      Sil
  2. ÇOK GÜZEL BİR KALEM İYİ GÜNLERDE KULLANIN.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dileğiniz ve de yorumunuz için teşekkür ederim:)

      Sil
  3. Dün akşam Emre hocam paylaşmıştı fotoğrafını, neyin nesiymiş araştırayım derken inceleme geldi.

    İkiniz de güle güle kullanın, bulunması kolay bir kalem değilmiş, bulabildiklerim de öğrenci kalemi fiyatının üzerinde.

    Mürekkep de güzelmiş, turkuaz rengine hiç ısınamadım, bu ise yeşile kaçıyor. Açık ya da koyu mavi yeşilli mürekkepleri seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha çok Scholar görüyorum piyasada (bunun çelik uçlu versiyonunu) rastlarsanız kaçırmayın siz de eski kalemleri seviyorsunuz Mete Bey memnun kalacağınızdan eminim.
      Diamine Marine dediğiniz gibi turkuaz ve yeşil harmanı gibi. Tavsiye edeceğiniz mürekkepler varsa paylaşırsanız sevinirim. Yorumunuz ve güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.

      Sil
  4. Vintage e bir başlayınca duramıyorsunuz sanırım, bu incelemenizde ki mürekkep rengini pek sevemedim ama defterle uyumlu olduğu için iyi bir seçim olmuş. Kendinizi fazla üzmeyin, mutlu günler geçirmenizi diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de kıyısından köşesinden başlamışsınız vintage e:) Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  5. Kaleminiz hayırlı uğurlu olsun,
    Kendinize fazla üzmeyin, mutlu günler geçirmenizi diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim size de mutlu günler:)

      Sil
  6. Fare Hanım, ben buralara pek bir şeyler yazamıyorum ama post'lar okunuyor. :) Bilginize... :D
    Bu mürekkep açık geldi bana. Okuması zor olur sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Berk Bey:) Daha kalın uçlarda fena durmuyor Marine, turkuaza alternatif olabilir yine de diyorum:)

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.