2 Ara 2013

TWSBI Diamond 580 Black with Rose Gold & IROSHIZUKU take-sumi



Haftaya yeni bir kalem, yeni bir mürekkep ve yeni bir defterle başlamak sanırım bu aralar benim için alışkanlık oldu… Yılın son ayının ilk haftasını da özel bir kalemle açmak istedim… Tabi renk uyumu da olmazsa olmazdı sonuç ne mi oldu bu üstteki fotoğrafın ta kendisi:) Sözü fazla uzatmayıp öncelikle dolmakaleme yakından bakalım...




TWSBI Rose Gold dolmakalem camiasına ve benim de koleksiyonuma yeni katılmış bir kalem… Diamond 540'ın bir üst versiyonu… TWSBI' ın alışılagelmiş çelik detayları aksine bu kez dolmakalemde metal kısımlar Rose Gold kaplama çalışılmış…. Kapak ve piston kapağı siyah akrilik… Geri kalan kısmı ise alıştığımız TWSBI şeffaf gövde… Yine akrilikten… Ebatları önceki modelleri gibi… Bir değişim olmamış… Kapak üzerine her zamanki TWSBI kırmızı logosu oturtulmuş…

Uç olarak TWSBI' larda genellikte tercih ettiğim üzere F oldu… Dolmakalem daha önce incelemesini de yazmış olduğum TWSBI 540 dan uç olarak da birazcık farklı… Uca yakından bakalım...




Ucun Rose Gold kaplı olmasının yanısıra bu kez üzerinde işlemelere ve TWSBI yazısına ek olarak F yazısının olması da dikkat çekici… Daha önceki grip/tutma yerindeki çatlama sorunlarını önlemek adına kalemin tutma yeri metal bir halkayla desteklenmiş… Kalemde bütünlük, estetik ve dengeyi sağlamak için aynı şekilde bu metal halka piston kapağı üzerine de yerleştirilmiş… Birazcık ağır olsa da -TWSBI 540 gibi- benim için bir dezavantaj oluşturmuyor… 

Kaleme ilk mürekkebi çekip kağıda yazmaya başladığımda açıkçası oldukça korktum… Daha önce 540' daki yumuşak yazımının aksine uç ilk başta kağıdı yırtarcasına cızırdayarak oldukça sert yazmaya başladı… Mürekkep aktarmada sıkıntı olmadı ama bu biraz rahatsız ediciydi açıkçası… Dolmakalemde ilk kullanım sürecindeki bu olumsuzluk beni yıldırmadı:) Zamanla uçtaki bu sertlik alıştı şuan oldukça iyi yazmakta…

Diamond 580' in dolum sisteminde bir fark yok alışılageldiği üzere yine pistonlu… İlk kullanımım için İroshizuku' nun siyah mürekkebini tercih ettim…


Iroshizuku "take-sumi" yada diğer adıyla "bamboo charcoal" ; bambuların toplanıp özel fırınlarda yakılması sonucu elde edilen kömürlerin renginden ismini almış… Dolayısıyla renk olarak kömür rengi… Çok parlak bir siyah değil…


Birçok siyah mürekkep tecrübem oldu aralarında en çok sevdiğim bu oldu diyebilirim… Kağıt üzerinde yazım sırasında parlamıyor… Mat bir siyah… Diamond 580' e de oldukça güzel eşlik etti…

Bu iki güzeli bir araya getiren üçüncü elemana geldi sıra… Ciak defter… 12X17 ebatlarında 128 yapraklık 100 gsm civarında asitsiz kağıda sahip İtalyan malı bir defter Ciak… Sayfaları bir arada tutmak adına ortadan yuvarlak lastikle sabitlenebiliyor… Kapak esnek deriden imal edilmiş…. Açıklamasında el yapımı olduğu söyleniyor… Bendeki sayfaları çizgili versiyonu… 


Bakalım bir sonraki yazımın konusu ne olacak… Bugünlük de benden bu kadar herkese iyi haftalar...

14 yorum:

  1. Benim 540'ı en kısa zamanda bir iroshizukuyla tanıştırmanın zamanda gelmiş..
    Teşekkürler güzel hatırlatma için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim… Birbirlerini seveceklerine eminim:)

      Sil
  2. Güle güle, iyi günlerde kullanın. Benim ceset gibi yatan 540 ımı ANIKI Royal Blue ile ayağa kaldıracağım. Ali Bey'in ceddine rahmet, herzaman istediğim maviye beni kavuşturdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim siz de güle güle kullanın Atila Bey:) Aniki mavi kullanmadım ama güzeldir kesin :)

      Sil
  3. Daha çıkalı ne kadar oluyorki incelemesini yapmışsınız.Gerçekten inanılmaz bir beceri ve efor.Bloğunuzu severek takip ediyorum.İnanıyorum böyle giderse biz dolmakalem severler için sizin bloğunuz en iyi seçenek olacak bize.İnceleme için çok tşk ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz hızlı oldu evet. Kargo paketinden çıkartıp hemen mürekkepledim deneme sürecinden sonra da yayınladım… Beğenmenize çok sevindim nazik sözleriniz için de ayrıca çok teşekkür ederim:)

      Sil
  4. İlk tepkim "Bu kalem yeni çıkmadı mı bu ne hız." oldu. :) Bu hızla giderseniz blog kısa sürede inceleme dolacak. Siyah olmasına rağmen feminen bir kalem sanki. J. Herbin Lie De The incelemesini dört gözle bekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geldiğince yeni kalemlerimi paylaşmaya çalışıyorum... Feminen gibi görünüyor evet haklısınız Rose Gold olmasından kaynaklı gibi…Oldukça şık ama :) Herbinler'de öncelik Lie De The' de olacak kesinlikle… Listeme aldım çoktan:) Yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Ben uctaki sertligin alismasi olayina takildim. Kotu uclu kalemler gozumden dusuyor ama dusmesin mi umudumu kaybetmeyeyim onlara bir sans daha mi versem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uç kalınlığı ve kağıtla alakalı bir sorun olduğunu düşünüyorum… İnternette okuduğuma göre bu durumda bir şikayet yok sadece mürekkep sıkıntısı yaşayan olmuş o da Uzakdoğu kalemlerinde görülen genel bir sıkıntı bence İroshizuku ile denendiğinde genelde memnun kalınmış…Bendekinde de şuan bir sıkıntı yok açıkçası alışma sürecinde yanlış kağıt seçimi yapmış olabilirim diye düşünüyorum… Sonuç umudunuzu kaybetmeyin bence güzel kalem oldukça güzel :)

      Sil
  6. Teşekkürler incelemeniz için. TWSBI'de asıl Vac Mini'yi beklemekteyim. Hayırlı olsun yeni kaleminiz, güzel günlerde kullanın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim umarım siz de Vac mini ye kavuşursunuz:)

      Sil
  7. Kalem çok şık gerçekten ne zamandır şeffaf bir kalem istiyorum , acaba nerden temin edebiliriz?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba beğenmenize sevindim… Kalem henüz ülkemizde yok maalesef alt modelleri var ben bir arkadaşım vasıtasıyla yurtdışından temin etmiştim.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.