28 Kas 2013

Waterman Carene Lake Siyah Gt & Noodler' s Ink Ottoman Azure



Çekiliş yaptığım haftada biriken yeni dolmakalemleri birer birer çıkarmamın vakti geldi sanırım… Bugünkü kalemim ne zamandır Waterman almak istediğim  ama bir türlü uç kalınlığı yüzünden karar veremediğim  Waterman Carene… 

Özel reçine plastik gövdeli kalem balina formunda… Birazcık ağır olsa da elde kendini hissettirmesi benim aradığım özelliklerden olduğundan benim açımdan rahatsız edici değil… Gövde ve kapak siyah lake kaplama… Kapak klipsli, geçmeli formda tek elle kolaylıkla açılıp kapanabiliyor… Kalemin metal aksamı altın kaplama… Siyah rengiyle oldukça uyumlu...



Görsel güzelliği bir yana bırakıp dolmakaleme yakından bakacak olursak dolum sistemi olarak kartuş veya dönüştürücü (konvertör) kullanılabiliyor… Zaten kutu içeriğinde de 1 adet kartuş 1 adet de dönüştürücü çıkmakta… Uç olarak ise maalesef yine M… F uçlu bulamadığım için uzun zamandır alıp almamak arasında kararsız kalmıştım ama merakıma yenik düştüm iki hafta önce:)   Korkularımın aksine Waterman Carene' in M ucu yazımda o kadar da kötü durmadı… Kalemdeki metal aksamda olduğu gibi uç kısmında da 18 ayar som altın kullanılmış… 

Uç dolmakalemde yekpare olarak tasarlanmış… Yazım kalitesi ve konforu oldukça iyi durumda… Yazım esnasında tıkanıklık, zorlama yapmıyor… Kalemin ucu yekpare olduğundan hava deliği arka kısımda bırakılmış…  Kalemin iç kısmı  ise pirinçten tasarlanmış…Dengeyi ve de görsel bütünlüğünü sağlaması için arka kısmında da altın bir parça konulmuş…


Sıra geldi mürekkebe… Bu güzelliğe farklı asil bir mürekkep çekmez isem olmaz dedim ve Noodler' s Ottoman Azure' u tercih ettim… 


Ottoman Azure yine Noodler' s ın Osmanlı koleksiyonundan… Hatırlarsanız daha önce de Ottoman Rose' a yakından bakmıştık… Bu kez pembenin aksine mavi… Oldukça koyu bir mavi ilk bakışta ama yazdıkça mürekkepte açıklı koyulu farklı mavi tonları belirmekte… Benim gibi mavi sevenlerin oldukça hoşuna gideceğine inanıyorum:) 


Genelde yeni defterlerimin başına yazdığım gibi bu kez de Küçük Prens'ten bir alıntıyla Paperblanks defterimin ilk sayfasını şenlendirdim… Güzel bir üçlü oldu sanırım ne dersiniz:) Herkese mutlu haftasonları...

12 yorum:

  1. merhaba, rica etsem tanıttığınız kalemlerin ve mürekkeplerin fiyatlarını ve nereden aldığınız bilgilerini de bizlerle paylaşmanız mümkün mü?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba:) Bu konuyu bikaç kez daha yazmıştım reklam olmaması adına paylaşımda bulunmuyorum… Çok merak edenler iletişim bölümünden mail adresime ulaşıp detaylı bilgi istiyor ve ben de yardımcı olmaya çalışıyorum:)

      Sil
  2. Carene modelinin amber shimmer rengine bayılıyorum ben. Hatta ayırtmıştım buradaki bir kırtasiyeden. Ama aynı uç problemi burada da mevcut. Sanırım Fine uç gelmiyor Türkiye'ye. Ya da ben rastlamadım. Zaten dolmakalem pazarının gelişmediğinin en iyi göstergesi sadece M uçlu kalemlerin satılması. Teşekkürler incelemeniz için. Güle güle kullanın kaleminizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Bu kalemde siyah çok hoş duruyor diye siyahını tercih ettim… Maalesef ucu M ama umutluyum yurtdışına çıktığımda F ucundan edineceğim :)

      Sil
    2. 18 K olmasından zannediyorum, inanılmaz derecede yumuşak bir ucu var. Esneme var mı tam bilmiyorum ama, her dolmakalem severde bulunan bir kalem. Klik sistemi de gayet sağlam. İyi günlerde kullanın :)

      Sil
  3. Hiç bir kalemi beklemedim Waterman Carene'i beklediğim kadar...

    Sanırım şubat ayı idi, kalemi internet üzerinden aldım. Anlaşmamıza göre ben M uç sipariş verecektim, satıcı yurtdışından getriteceği F uçlu kalemi yollayacaktı. İki gün sonra kargo geldi, kargo paketini bile açmadan aradım satıcıyı. "Elimdeki M uçlu kalemi yolladım, yurtdışından F uç getirtip size hediye olarak yollayacağım" dedi. Kalemin uç fiyatını bilmemekle birlikte ucuz olacağını sanmadığımı ve herhangi bir ücret farkı ödemeyeciğim söyledim.
    Arada 1-2 görüşme oldu, iki ay sonra satıcı aradı, uç fiyatının 80 euro olduğunu, kendisinin bunu karşılyamayacağını, ya farkı benim karşılamamı ya da kalemi M ucu ile kullanmamı söyledi. Karku poşetini bile açmadığım kalemi iade alın dedim onu da kabul etmediler.
    Neyse ki daha önce ithalatçı firmanın bölge satış müdürü ile görüşmüştüm. Tekrar arayıp durumu anlattım, o da pazarlama müdürüne yönlendirdi. Kalem benden alındı, yurtdışından F uçlu kalem getirtildi ve bana yollandı. Neticede 3,5 - 4 ay sonra kalemime kavuşabildim.

    Sonuç: F uç beklediğimden ince çıktı, gerçi şimdiye kadar sadece iki kez mürekkep çektim ama ikisi de Caran d'Ache Blue Night idi, bu mürekkeple Pelikan M400, Faber Castell Ambition ve Lamy Brillant Accent (hepsi F uçlu) kalemlerden daha ince yazdığını söyleyebilirim. (Diğer üç kalem Pelikan Edelstein mürekkepliydi)

    Ancak kesinlikle en sevdiğim kalemlerden, üstelik Newell Rubermaid (umarım doğru yazmışımdır) gibi sağlam, müşteri odaklı bir ithalatçı firması varsa Waterman olsun çamurdan olsun diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tecrübelerinizi bizimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim Mete Bey:) Sonuç olarak M uçla kullanmaya devam etmeliyiz o zaman aslında haklısınız normalde diğer markaların M uçlarından daha iyi ucu… Biraz daha standart F e yakın… Ben de bir karşılaştırma yaptığımda Sheaffer Valor'ün M ucuyla yazım okunmayacak kadar kötü iken Waterman Carene M uç ile oldukça güzel duruyor… Ayrıca müşteri hizmetlerinin iyi olması da bir o kadar sevindirici…Dilerim diğer firmalar da getirdikleri ürünlerde bu hassasiyeti gösterir.

      Sil
  4. Belki M ucunu denemiş olsaydım M uçlu alabilirdim diye düşünüyorum, tabi başka mürekkeplerle de nemek lazım. F Uçlusunu denemek isterseniz kargo ile yollayabilirim.

    Sheaffer Valor ilk alacağım kalemlerden birisi, M ucunun kalın olduğunu öğrenmem iyi oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teklifiniz için teşekkür ederim mürekkebe bağlı olarak değişeceğini pek sanmıyorum M ile yoluma devam edeyim en iyisi:) Mürekkebe bağlı bir değişim olmadığını Valor ile yaptığım denemelerde farkettim M' i bana kesinlikle uymadı sanırım ben de onun için ithalatçı firması ile görüşeceğim :)

      Sil
  5. Nooodleeer's, hmm....

    Son zamanlarda mürekkep konusunda biraz daha düşünce onu mu bunu mu derken bir Noodler's denemek konusunda iç dürtülerim :) fazlasıyla kabardı. Noodler's Baystate Blue radikal bir mavi olarak görünürken boyar madde çokluğunun yol açtığı lekelenme dertleri yüzünden tercih edemedim. Bulletproof serilerde canlı bir mavi göremedim, belki Liberty Ellisium getirtebilseydim o olacaktı ama onu da bir tek Goulet üzerinden alabiliyoruz sanki. Normal Noodler's Blue ve Ottoman Azure arasında gider gelirken birisi Ottoman Azure için biraz turkuazlı demiş, kafama takıldı. Ben burada pek turkuaz göremedim ama sizin gerçek kullanımda Turkuaza (teal belki) kaçan bir duruma rastladınız mı acaba?

    (PS, maviden emin olamayınca Ottoman Rose, Bulletproof Black ve suya dayanıklı mavi diye Bad Belted Kingfisher ısmarladım eBay'den. Hala Baystate - Ottoman Azure arasında gidip geliyorum. Belki yanında çılgın bir yeşil ve belki turuncu, sepia gibi birşeylerle...)

    PPS, Sayenizde Iroshizuku'ları öğrendik, ama anladım ki tam olarak Noodler's cahiliymişim. Daha var mı Noodler's incelemesi yolda?

    PPPS, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Noodler's Ottoman Azure'da ben de açıkçası turkuaz göremiyorum görüldüğü gibi oldukça koyu bir mavi belki Ottoman Azure olunca çini mavisi düşünülmüştür ama ben dediğim gibi turkuaz göremiyorum :) Bir kaç inceleme daha olabilir tüyo veremiyorum bu konuda size:) Ben teşekkür ederim yorumunuz için:)

      Sil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.