29 Şub 2016

LAMY Vista Eyedropper - MONTBLANC Golden Yellow Ink


Bugün biraz alışılagelmiş yazılarımın dışında bir kalemi tanıtmak yerine güncelleme yaparak farklı bir dolum sistemi geliştirmekten bahsetmeye çalışacağım...

Haftanın kalemi Lamy Vista, haftanın mürekkebi ise Montblanc' ın yeni çıkan mürekkeplerinden Golden Yellow...


Dolma kalemseverlerin bir çoğunda olduğu gibi bende de şeffaf bir dolma kalem görünce kartuşlu veya konvertörlü de kullanılıyorsa bundan eyedropper nasıl olur diye bir düşünce oluşuyor... -Burada bilmeyenler için başta belirteyim eyedropper dolma kalemin alt gövde haznesinin tamamının mürekkeple doldurulup mürekkep kapasitesini arttırma olayıdır-

Lamy Vista' nın da yıllardır eyedropper olarak kullanıldığını farklı yabancı kaynaklardan görünce ben de denemek istedim. Blogta teknik konulara bu işin ustası olduğumu düşünmediğimden yer vermek istemesem de arkadaşların da teşvikiyle bu hoş dönüşümü paylaşmaya ikna oldum:)

Lamy Vista'nın eyedropper olabilmesi için öncelikle bir de roller versiyonuna ihtiyaç var. Normalde Lamy Vista' nın dolma kalem versiyonunda çift taraflı mürekkep penceresi olduğundan bu delikleri kapatmak biraz güç ve sabır istiyor. Bu uzun uğraşlara değmeyeceğini düşündüğümden ben de bir roller versiyonu edinip gövde alt kısmını dolma kalemle birleştirmeye karar verdim.


Roller versiyonunda ise alt gövdenin bitişinde maalesef ince delikler bulunuyor. Bunları da mürekkebin akmasını önlemek için kapatmak gerekiyor. Bu noktada ise uygun bir yapıştırıcınızın olması gerekmekte... 

Plastik dolgu için 'epoksi yapıştırıcı' adı altında yapı market veya hırdavatçılardan edinebileceğiniz ucuz bir yapıştırıcı almanız gerekiyor. Bu çift bileşenli yapıştırıcıyı kutusundaki talimata uygun olarak karıştırıp gövde altındaki deliklere kürdan yardımıyla dolduruyorsunuz. Aslında bu reçine bazlı yapıştırıcının şeffaf olanları da mevcut ama benim rastgele girdiğim hırdavatçıdan gri tonlu olanını almıştım o yüzden benimki gri oldu... Bir bakıma da yapıştırdığım kısmın net görünebilmesi adına gri olması iyi oldu...


Yapıştırıcının kutu üstündeki talimatlarına göre bir gece bekledikten sonra artık kalem mürekkeplenmeye hazır hale geliyor. Mürekkep akmasını engellemek için üst gövdedeki-ucun olduğu tarafa- vidalı kısma bolca silikon gres sürmeniz gerekiyor. Bu işlemi kalemin içindeki mürekkebi boşalttığınızda ve kaleminizi yıkadığınızda da tekrarlamanızda yarar var.


Bir enjektör veya damlalık yardımıyla artık gövdenin alt kısmına fotoğrafta gördüğünüz gibi mürekkebi ekleyebilirsiniz... Gövde üst kısmındaki vida çıkıntısı uzun olduğundan mürekkebi biraz az doldurmakta fayda var... 


Dolma kalemin bu şekilde yaklaşık olarak 3 ml gibi dev bir hazneye sahip olduğunu da ekleyim:) 

Eyedropper yapmaktaki amaçlardan bir çoğunu Vista fazlasıyla karşılıyor gördüğünüz gibi... Görüntü olarak oldukça hoş bir kaleminiz oluyor... Tabi sürekli mürekkep doldurma derdinden de bir süre kurtarıyor:) Birkaç gündür çeşitli şekillerde test etmeme rağmen herhangi bir mürekkep sızıntısına rastlamadım yine de dolma kalem konusunda yeterince yetkin değilseniz dikkat etmenizde fayda var.

Kalemin mürekkep iletimi ise eyedropper olunca daha da iyi oldu diyebilirim. Kalemi doldurduktan sonra anında yazmaya başlıyor... Damak yetiyor mu damlama yapıyor mu diye merak edenler için kesinlikle bir sıkıntı yaşatmadığını belirtmek isterim:)


Günün mürekkebi MontBlanc'dan oldu bugün... Yeni rengi Golden Yellow bir miktar turuncuya kaçan bir sarı... Bu renk serisinin hatırlarsanız önceden de Pink' i çıkmıştı... 

Mürekkep Montblanc mürekkeplerin genelinde olduğu gibi bir miktar kuru formülasyona sahip. Renk olarak beni pek mutlu etmese de iyi bir işaretleme rengi olabilir kanısındayım... 


Yazı örneğinde Rhodia dot pad kullandım. Umarım severek okuduğunuz bir yazı olmuştur... Mutlu, sağlıklı, huzurlu günler dilerim...



24 yorum:

  1. Çok keyifle okuduğum bir yazı oldu ellerinize sağlık. Eye dropper konusunda bende de merak uyandırdınız. İlk fırsatta deneyeceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir merakla denedim ve sonuç oldukça iyi oldu tavsiye ederim:)Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Arşivlik bir yazı olmuş, elinize sağlık. Bu 'eğitim serisi'nin devamını bekleriz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim verecek düzeyde bir yetim olsa keşke benden çok daha bilgili arkadaşlar var. Yine de elimden geldiğince bişeyler paylaşmaya çalışırım. Beğeniniz ve yorumunuz için teşekkür ederim:)

      Sil
  3. Çok şık durmuş kalem, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten sarı renkle birlikte oldukça şık oldu.Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  4. bence çok mantıklı ve güzel bir iş olmuş. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:)Beğenmenize sevindim.

      Sil
  5. Valla bu olay beni çok korkutuyor. O mürekkebin akma ihtimali aklıma gelince kalp atışlarım değişiyor. Cesaretinizden dolayı tebrik ederim amam bence bir bardakta dursun yine de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her türlü ısı testinden geçirdim bir sıkıntı yok bunu ilk kez de ben yapmış değilim sonuçta:)Biraz abarttığınızı düşünüyorum sonuçta normalde dolma kalemlerde de akma problemi olabiliyor:)Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  6. Valla bu olay beni çok korkutuyor. O mürekkebin akma ihtimali aklıma gelince kalp atışlarım değişiyor. Cesaretinizden dolayı tebrik ederim amam bence bir bardakta dursun yine de.

    YanıtlaSil
  7. Çok iyi fikir. Özellikle roller gövdesini kullanmak, ama Turkiye'de de silikon gress bulmak zor gibi. Twisbilerin içinden çıkanı kullandınız siz sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben twsbi kutusundan çıkanı kullanmıştım ama silikon gres bulmak sözünü ettiğiniz gibi zor degil aslında dalış ve av malzemeleri satan yerlerde satışı mevcut:) Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  8. Emeğinize ve incelemenize sağlık, nasıl özendim vallahi :)) mürekkebi dediğiniz gibi çizmekte kullanmak daha mantıklı duruyor, şöyle kesik uçlu 1.5 veya 1.9 lamy mükemmel olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemenizi tavsiye ederim oldukça güzel bir iş çıktı ortaya:) Kesik uçlu 1.5'ta denedim dediğiniz gibi oldukça güzel bir işaretleme mürekkebi oldu. Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  9. Yazıyı bir güzel okudum ve dediklerinizi aynen yaptım. Dalış malzemesi satan mağazadan bu yağdanda aldım. Gayet güzel oldu.
    Fakat iki gün sonra ceket cebime mürekkebi akıtmış. Halbuki olmuştu. Galba kapak açılıp kapanırken gevşiyormu nedir. Eksik bi şeymi var çözemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba tam olarak neresinden akıtmış acaba fotoğraflarını iletişim bölümünde yer alan mail adresime gönderebilir misiniz?Benimkinde hala problem yok, ezbere de konuşmak istemiyorum görebilirsem daha sağlıklı bir cevap verebilirim.

      Sil
    2. Tabiiki. En iyisi kalemi ben size göndereyim. İncelemek daha iyi olur. Teşekkür ederim.

      Sil
    3. Fotoğraflarını göndermeniz yeterli olacaktır:)

      Sil
    4. Hala fotoğrafları göndermediniz mail attıysanız da almadım tekrar bir bakın dilerseniz.

      Sil
  10. Yazınızı büyük bir iştah ile okudum ve okuduktan 2 gün sonra ancak zaman bulup evdeki kullanmadığım rolleri değerlendirme ve dolma kaleme çevirme fırsatım oldu. Tabi aceleye getirip tam anlamıyla duruma vakıf olmadan yorum yazmayı doğru bulmadım.Daha önceki eyedropper deneyimlerim Kaweco sport ve pilot Penman idi bunların birinde pelikan 205 duo green mürekkep birinde de kon-peki kullandım duo green- kaweco ikilisinde bir sorun yaşamadım ama Penman-konpeki ikilisi beni biraz üzmüştü,okuma yaparken avcumun arasınadaki kalem,mekanında sıcaklığı eklenince akma yapmıştı.Lamy eyedropper yapınca bu sebeple birçok koşulda test ettim hatta bu esnada bir yolculukta yaptığım için basınç farklılığı testi de buna eklenmiş oldu 1 haftadır tık yok içindeki yama-budo yarıya indi ve izlenimlerimi yazabilmek için gereken sürenin bu kadarla yeterli olacağını düşündüm Tabi böyle şeyleri yaparken her aşamasında özenli olmakta yarar var. Faydalı ve eğlenceli yazınız için çok teşekkür ederim, her yazınız gibi bundan da oldukça istifade ettik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneme yapıp başarılı bir sonuç elde etmenize ve de bunu bizlerle paylaşmış olmanıza çok sevindim:) Ben de hala sorunsuz bir şekilde kullanıyorum. Bu tür farklı denemeleri arada yapıyorum sizin gibi ben de..Lamy Safari çok sevilen kalemler arasında olduğundan bunun denemesini paylaşmayı uygun buldum. Benim de Penman denemem başarısız olmuştu gövdenin boyutları ile ilgili bir sıkıntısı olduğunu bu yüzden eyedropperda sorun yaşattığını düşünüyorum:) Yorumunuz için çok teşekkür ederim:)

      Sil
  11. merhabalar, çekiliş postunuza iki gündür yorum yapamıyorum malesef. bir problem olabilir mi acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba blogger kaynaklı bir sorun oluştu maalesef ama mobil siteden yorum bırakılabiliyordu.Çekiliş sona erdi artık zaten bir sonraki mürekkep şenliğine beklerim :)

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.