30 Kas 2015

LAMY Logo Brushed - MONTBLANC Meisterstück 90 Years Permanent Grey


Mevsimlerin değişiminin üzerimizdeki kıyafetlerle birlikte kullandığımız aksesuarlara da etki ettiğini düşünüyorum, en azından benim açımdan öyle:) Kışa yaklaştıkça daha koyu tonlarda mürekkepler, kalemler kullanmaya başlıyorum nedense... Yine mevsim geçişi ile orantılı olduğunu düşündüğüm seçimlerimden biri bugünün yazısının ana hatlarını oluşturuyor... Daha fazla sözü uzatmadan haftanın kalem-mürekkep ikilisine bakalım dilerseniz...

Haftanın kalemi Lamy'den... Lamy Logo Brushed Dolma Kalem... Mürekkep ise tanıtmakta biraz geç kaldığım Montblanc özel seri mürekkeplerden... Meisterstuck 90 Years Permanent Grey...


Lamy'nin alıştığımız Safari ve Al Star'ları dışında tasarım ödülü almış farklı kalemleri benim biraz ilgimi çekmekte... Safari ve Al Star'ların renklerine kapılıp bu farklı tasarımlı dolma kalemleri geri plana atarak biraz haksızlık ettiğimizi düşünüyorum... Daha önce Cp1' i edindiğimde Logo' yu da gözüme kestirmiştim ama zamanla arada kaynadı... Bir tanıdığım için hediye almayı düşünürken aklıma -ne ilginçtir ki- dolma kalem geldi ve birden hediye edeceğim kalemi düşünürken Logo'yu da kendime hediye etmeye karar verdim...


Red Dot ödüllü Wolfgang Fabian tasarımı Lamy Logo fırçalanmış metal gövdeye sahip çok hoş, zarif bir kalem... Metal gövdeli kalemlerden bir adım geri duruyor olsam da elde bıraktığı kadifemsi his beni fazlasıyla memnun ettiğinden koleksiyonuma eklemek istedim... Grip kısmı kesiklerden oluşmuş ama uzun süreli kullanımda elinizi yormuyor aynı şekilde grip kısmının Cp1'den uzun olması sayesinde daha da rahat kavranabiliyor... Klips ise oldukça ilginç, üstten bastırdığınızda mandal görevi ile tutturmak istediğiniz alana iliştirmenizi sağlıyor kaleminizi... Ayrıca kapak tepesinde klipsin olduğu yerde klipsin kolay hareket etmesi için bir açıklık bırakılmış, delik olmasına rağmen uçta kuruma yaşanmıyor...

Kalemin kapağı Cp1'de olduğu gibi kalemin gövde arkasına takılırken arkadaki çentikler sayesinde kapağın düşmemesi tasarlanmış. Kalemin fırçalanmış mat grisi dışında parlak metalik gri rengi de bulunmakta... 


Kalemin boyutlarına bakacak olursak;
-Kapalı haliyle; 13.5 cm
-Kapaksız haliyle; 11,7 cm
-Kapağı arkasına iliştirildiğinde; 16,1 cm
-Gövde çapı; 9.5 mm
-Ağırlığı; 18 g (kapak ağırlığı; 6 g)


Dolma kalemin hoş gövdesine rağmen maalesef bu kalemde de Lamy bildiğimiz çelik uçlardan kullanmış... Ben bu kalemde F ucunu tercih ettim. Kalemin dolum sistemi ise kartuş veya Z26 konvertör yardımıyla olabiliyor.


Gelelim mürekkebe... Kalemle oldukça iyi bir ikili olduğunu düşündüğüm Montblanc Meisterstück 90 Years Permanent Grey Montblanc' ın özel seri mürekkeplerinden biri... Bu yüzden yuvarlak 35 ml' lik şişeye sahip... Montblanc' ın gri mürekkeplerini severek kullandığımdan yeni griyi merakla almıştım... Diğer gri mürekkeplerine nazaran farklı özellikleri içeriyor Permanent Grey... İlki mürekkebin kalıcı olması... Suyla temasında yazılarınızın büyük bir kısmı korunuyor... İkinci farklılığı ise alt tonda yeşil barındırması bu açıdan kurşun kalem tonundan uzaklaşmakta... Biraz Diamine Graphite' i andırabiliyor... Kuruma süresi biraz fazlaca olsa da kısacası hoş bir mürekkep olmuş gri mürekkep meraklılarına tavsiye edebilirim...


Yazı örneğinde Rhodia Dotpad kullandım... Uzun keşfimiz burada son buluyor... Görüşmek üzere mutlu, sağlıklı, huzurlu günler...


10 yorum:

  1. Günaydınlar efendim. Bu hoş incelemeniz için teşekkür ederiz. Lamy'nin kalemlerinin günlük kullanıma uygunluğu bence tartışılmaz. Genel olarak kalemlerinde özel bir uç kullanmıyor sanırım. Uçları çelik ekseriyetle. Peki Lamy'nin özel uçlu kalemleri var mı? Meselâ esnek, yarı esnek uçlu kalemleri var mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Lamy kalemlerde çoğunlukla çelik ve altın uçlar var.Altın uçlar üst segment kalemlerinde kullanılıyor ayrıca da satilabiliyor örneğin Logo gibi kalemleri özellikli hale getirmek icin altın uçlardan da alıp takılabilir.Altın uçların yazımı daha yumuşak ve birazcık da esneme payına sahip.Bu uçların dışında özel uç üretimi yapmıyorlar belki eski Lamy kalemlerin arasında benim bilmediğim esnek uçlu olanları vardır bu konuda net bir bilgim yok maalesef.Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Merhaba,
    Montblanc Permanent Grey benim de severek kullandığım mürekkeplerden birisi. Yaptığınız kalem ve mürekkep uyumlarını çok beğeniyorum.

    İyi haftalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba güzel yorumunuz ve ilginiz için çok teşekkür ederim.İyi haftalar :)

      Sil
  3. Boyutu ağırlığı ve dizayn olarak günlük kullanım için ideal görünüyor tam bir alman harikası
    Mürekkeple kalemin uyumuda bir mürekkepfaresi harikası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günlük kullanım için oldukça iyi gerçekten fiyatı da pek fazla sayılmaz tavsiye ederim.Güzel sözleriniz ve yorumunuz için teşekkürler :)

      Sil
  4. Lamy gerçekten kendisini Alstar ve Safari ile duyrdu. Öyle ki bazı kitapçılara girince raflar dolusu rengarenk kalemleri görüp insanın gözünü alıştırıyorlar sanki başka kalem yıkmuş gibi. En çok Lamy 2000'i kulanmak üzere merak ediyorum.
    Acaba diyorum, alıştığımız Lamy uç Logo'da da göze çarpıyor, safari gibi değiştirilebilir form da mı?
    Bizleri renklendirdiğiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En ulaşılabilir kalemleri Safari ve Al Star serisi gerçekten de hiç ummadığımız yerlerde görür olduk:) Lamy 2000 de oldukça güzeldir Lamy'nin nadir pistonlu kalemlerinden biri.Lamy Logo'daki uç da tahmin ettiğiniz üzere değişebilir Z50 uçlardan.Yorumunuz için ben teşekkür ederim:)

      Sil
    2. Lamy den bıkkınlık geldi her yerde gördüğümden dolayı. Tasarımı diğer lamy modellerine göre farklı ve pistonlu olduğundan dolayı bende 2000 modelini seviyorum :)

      Sil
  5. Kurşun kalemi tonunda mürekkep önerebilir misiniz ?

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.