11 May 2015

WATERMAN Allure Grey - PELIKAN Edelstein Amethyst


Yoğunluk dolayısıyla bugün yazı yazabilir miyim diye tedirgindim ama neyseki yetişti:) Bu hafta giriş seviyesi ve günlük kullanım için ideal kalemlerden birini seçtim yine... Hazırsanız nasıl bişeymiş bakalım..

Günün kalemi Waterman' den... Waterman Allure dolma kalem... Mürekkep ise artık klasikleşmiş bir seriden... Pelikan Edelstein ailesinin yeni üyesi Pelikan Ink of the Year Amethyst...



Allure resimde gördüğünüz şık, silindir, plastik bir kutuda satılıyor... 

Maliyeti düşürmek adına zayıf bir plastik kullanılsa da kutu süngerlerle desteklenip kalem, kutunun tam ortasına sabitlenebiliyor dolayısıyla kalemin zarar görme olasılığı böylelikle minimuma indirgenmiş oluyor...


Waterman Allure, bildiğimiz Fransız Waterman markasının bütün özelliklerinin ucuz ve iyi bir birleşimi gibi... Gövde dizaynı oldukça şık hatları keskin değil ve ucuz bir görüntü de çizmiyor... 

Allure' nin gövdesi metal ama metal diyince gözünüz korkmasın, baştan söylemek gerekirse kalem ağır değil... Kapak klik sistemli kapanıp açılabiliyor... Gövdenin puslu gri tonuna uyum sağlar nitelikte klips, kapak tepesi ve gövde bileziğinde parlak, krom parçalar kullanılmış... 


Metal gövdenin aksine grip kısmında plastik kullanılması hem gövdenin hafif olmasında hem de yazım konforunun artmasında rol oynamış... Ayrıca grip plastik olduğundan hem elinizden kaymıyor hem de uzun saatler yazsanız da elinizi yormuyor. Boyutlarını merak edenler için özetlemek gerekirse;

-Kapaksız hali; 12,5 cm
-Kapalı hali; 13,7 cm
-Kapağı arkasına iliştirildiğinde; 14,2 cm
-Gövde çapı; 11 mm
-Ağırlığı; 22 g


Dolma kalemin ucu çelikten... Bendeki ülkemizde bulması zor olduğundan dolayı maalesef M olsa da piyasada farklı uç kalınlıklarına sahip olanları da bulunmakta... Ucu daha önce Waterman kullandıysanız anlayacağınız üzere son derece yumuşak ve rahat bir yazıma sahip... İlk günler birazcık mürekkep iletmede atlamalar yapsa da şuan o sorunu da bulunmuyor...

Waterman Allure' nin dolum sistemi standart kartuş ve konvertörle yapılabilmekte... Waterman konvertörlerimi bulamadığımdan Pelikan c499 konvertörle denedim onda da bir sıkıntı olmadı...

Sonuç olarak Waterman Allure hem iyi bir günlük kalem hem de hediye için iyi bir tercih diyebilirim...


Günün mürekkebinde Edelstein kullanmak istedim... Bu yılın rengi Amethyst sanırım en sevdiğim Edelstein oldu... Renk seçerken oylamada mor çıkması gayet isabetli olmuş... 

Amethyst' in akışkanlığı, kuruma oranı ve az miktardaki gölgelenmesi ile en sevdiğim morlar arasında yerini aldı bile :) Renk tonu birazcık Diamine Tyrian Purple' e benziyor ve sanırım ben Diamine' den bu kez daha çok Amethyst' i sevdim.


Yazı örneği için 80 gsm' lik standart, beyaz, fotokopi kağıdını tercih ettim. Renk kendini M ucun da etkisiyle oldukça iyi belli etti... Sanırım Allure ile iyi bir kombinasyon oldu gibi...

Bugünlük de benden bu kadar... Haftaya görüşmek dileğiyle... Huzurlu, mutlu, sağlıklı günler...










4 yorum:

  1. Önce incelemeniz için emeğinize, ellerinize sağlık. Kalem bahsettiğiniz gibi şık görüntü veriyor benim ekranıma da. Ben resimleri incelediğimde uç kalınlığı fazla gibi geldi. Yazımı birbirine yakın harfler olursa sanki içi içe girecekmiş gibi görünüyor. Mürekkep harika görünüyor böğürtlen olsa da yesek dedirtti yani o derece. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için ben teşekkür ederim Waterman uçların kalınlıkları biraz daha fazla. Buradaki örnekte aslında mürekkebin de etkisi var... Islak bir mürekkep seçtiğimden zaten küçük olan yazım burada daha da anlaşılmaz görünmüş olabilir:)Yine de Edelstein Amethyst favori renklerimden.

      Sil
  2. Şık ve sade bir kalem , ben de MontBlanc slim versiyonuna benzettim. Hesaplı ve güzel bir kalem arayanlar için kesinlikle güzel bir altarnatif olur. Murekkep zaten Edeltein serisinde en sevdiğim renk oldu. Dediginiz gibi de güzel morlar arasına girdi bile. Yazı için teşekkürler emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MB Slimline' ı anımsatıyor evet o sanırım biraz daha uzun. Pelikan Edelstein' ın bir sonraki rengi ne olcak acaba çizgiyi ve beklentileri yükseltiyorlar:) Yorum için ben çok teşekkür ederim.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.