10 Kas 2014

CONKLIN Mark Twain Halloween Crescent Filler - DIAMINE Autumn Oak


Sonbahar yerini kışa doğru bırakırken turuncunun içimizi ısıtmasına, hüznü biraz olsun dağıtmasına ihtiyacımız var gibi geldi… Bu yüzden de sorulan farklı markalardan birine yer vermek istedim haftanın ilk gününde umarım keyfimizi birazcık yerine getiren bir yazı olur…

Günün kalemi Conklin' den Mark Twain 'Halloween', olmazsa olmazlardan turuncu bir mürekkep de günün mürekkebi… Diamine Autumn Oak…


Dolma kalemi ilk aldığımda bu devasa kutuyu bir türlü anlayamamıştım… Gereğinden fazla büyük bu kutu içi saten de kaplı olunca filmlerdeki tabutları andırdı ilk görüşte benim için… Biraz abartılı buldum…

Kutu içeriğinden dolma kalemin kullanım ve garanti klavuzları çıkıyor devasa kutunun aksine oldukça küçük boyutta yazılmışlar…

*Solda Lamy Safari Kırmızı&Siyah Klips (2010 öncesi)-Ortada Conklin Mark Twain Halloween-Sağda TWSBI 580 Black&Rose Gold

Conklin; Roy Conklin tarafından 1898' de Ohio, Amerika' da kurulmuş bir kalem firması… 1900' lü yılları anma nedeniyle yenilikçi çizgisinden ödün vermeden Mark Twain adıyla 2001 yılında üretilmeye başlanmış… 5 farklı renkte aynı dolum sistemi tekniğiyle bu seri dolma kalemleri tasarlamışlar… Ara ara bu seriye limitli gövdeli olanları da eklenmekte...

Mark Twain serisindeki dolma kalemlerin tamamı yüksek kalitede reçineden üretilmiş… Bendeki turuncu siyah gövdeli dolma kalem 'Halloween' adını taşımakta… Dolma kalemin metal kısımları altın kaplama kromdan… Krom geniş bilezikte Conklin kalemleri çok seven Mark Twain' in imzası bulunuyor…


Dolma kalemin klipsi kıskaç şeklinde tasarlanmış üstten bastırdığınızda klips kolaylıkla açılıp tutturmak istediğiniz yeri kolayca kavrar hale geliyor… Grip kısmı gövde ile aynı desende ve yuvarlak formda genel itibariyle grip kısmı kullanım sırasında herhangi bir rahatsızlık yaşatmıyor…

Dolma kalemin boyutları;

  • Kapalı haliyle; 14 cm
  • Kapaksız haliyle; 12,5 cm
  • Kapağı arkasına takılı iken; 15,8 cm
  • Grip kısmı çapı; 8,2 mm
  • Ağırlığı; 29 g kadar…



Conklin yazısının altın rengi bir elips içinde bulunduğu çelik uç; yarı esnek bir yapıya sahip… Daha çok cızırtılı yazan uçları bulunduğu şikayet edilse de benim kalemimin ucunda tırtıklı bir yapıya rastlamadım. Bendeki dolma kalemin uç kalınlığı M fakat farklı uç kalınlıkları da piyasada mevcut. Uç derecesi ucun yan kısmına yazılmış… Farklı formda hava deliğine sahip dolma kalemlerden… Ay şeklinde bir hava deliği var… Yarı  esnek ucu esnetmeye çalıştığınızda biraz mürekkep iletememe problemi ile karşılaşıyorsunuz… Zamanla kalem alıştıkça bu sorunun azalacağını düşünmekteyim…

Halloween' in ilginç olan yanına geldi sıra… Dolum sistemine… Crescent Filler denilen dolum sistemi ile mürekkep gövde üzerindeki hilal şeklindeki metal parça yardımıyla dolmakta… Dolma kalemin bu tescilli dolum sistemi aslında bir çeşit pompaya sahip… Gövde üzerinde bulunan hilal şeklindeki yapının altındaki reçineden halka çevrilerek hilalin hareket edebilmesi sağlanıyor… Dolma kalemin ucunu mürekkep şişesine daldırıp bu metal hilale bastırdığınızda kalemin içine mürekkep kolayca dolabiliyor…

Bu farklı yapıdaki kalemin özel olarak tasarlanmasına rağmen iyi bir uca sahip olmaması, temizliğinin birazcık zor olması ve gövde üzerindeki hilal şeklindeki metal halkanın yazım konforunu kısıtlaması kalemin dezavantajlarından… Farklılık isteyen ve koleksiyonumda bulunsun diyenler için önerilebilir…


Turunculu dolma kaleme turuncu mürekkep iyi gider diye düşünüp günün mürekkebinde Diamine' in yeni çıkan renklerinden Autumn Oak' ı seçtim… Autumn Oak sonbahardan esinlenilerek tasarlanmış renklerden birisi… Mürekkep hafif kahverengiye dönük mat turuncu tonuyla oldukça hoş bir renge sahip… Beyaz kağıt üzerinde farklı tonlara bürünerek hoş bir gölgelenme sağlıyor… 

Çok hızlı olamasa da iyi bir sürede kuruyor… Günlük kullanım rengi değil belki ama renkli notlar almanızı sağlayacak keyifli mürekkeplerden biri…


Yazım örneği için turuncu kapaklı, A5 boyutlu, noktalı kağıtlara sahip Rhodia Dot Pad' i tercih ettim… Çok fazla bastırarak yazmadığımdan mürekkep akışında bir problem yaşamadım… Normal M uçların aksine daha ince bir yazım sağladı kalem… 

Yazının sonuna geldik… İyi bir hafta olması dileğiyle...



8 yorum:

  1. Gövdesi çok güzel ama uç için aynı şeyi söylemek çok zor ne yazık ki bu kalem ben de büyük hayal kırıklığı olmuştur bu nedenle. Amerikan kalemlerinden uzak durmaya devam edeceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vintage Amerikan kalemlerinden uzak duramasam da yeni olanlar için ben de szinle aynı fikirdeyim maalesef uç tırtıklı çıkmadı ama mürekkep iletimi sorunlu azıcık esnetmeye gelmiyor:( Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Mark twain oldukça ilginç bir kalem benimde hep dikkatimi çekmistir fakat fiyat-performans konusunda sizinde soylediginiz sebeplerden, insanı düşündüren bir kalem , mürekkep dolum sistemi, kapasitenin tamamen dolumunu sağlıyor mu onu merak ettim ben. Turuncu mürekkep pek kullanmasamda ben de bu ara doldurdum bir kalmime arada ihtiyaç duyuyor insan böyle renklere. Emeginize sağlık ve farklı bir markaya daha yer verdginiz için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı olmasına farklı ama bu kategoride illaki olması gereken bir kalem değil bence uç performansı tatmin edici değil maalesef… Tamamen dolumunu sağlamak biraz uğraştırıcı birkaç seferde doldurup boşaltıp tamamen dolumu sağlayabiliyorsunuz. Bu mürekkep mat oluşundan benim hoşuma gitti açıkçası Diamine' in yeni çıkan renkleri ilgi çekici olmaya başladı. Beğeniniz ve yorumunuz için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Esnek.olmasi je kadar güzelse damağın yetersiz kalması o kadar kötü :( her ne olursa olsun bu kalem uzun zamandır radarimdaydi. En son istanbul ziyaretimde uygun fiyata bulduysam da dolum sistemindeki hilal çok gevşek olduğu için vazgeçtim. Acaba hilal dolum sistemi arızası kronik mi bana mı öyle denk geldi? Tüm bunlara rağmen alinasi kalemlerden diye dusunmekteyim. Hayırlı olsun, güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uç performansı üzücü gerçekten… Sizin gibi esnek uç beklentisi olanları pek memnun etmeyecek cinsten açılır zamanla diye umut ediyorum bakalım zamanla ne olacak... Hilal kısmının gevşek olmasını sizden duydum bu modelden 2 kalem elime geçti -birini hediye olarak almıştım- ikisinde de bu sıkıntıyı yaşamadım ben. Uygun fiyatlı olma nedeni budur belki de bulduğunuz kalemin…Alınası olup olmaması açıkçası biraz sizin takdirinize bağlı dediğim gibi zor ve dezavantajı çok olan bir kalem illaki koleksiyonumda bulunsun değişik olması benim için yeterli diyorsanız siz bilirsiniz:) Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  4. merhaba bir arkadasimda seffaf olan modeli var limitli seriden ama malesef ana govde vidalama yerinden kirildi ve ikinci problemi kaucuk seffaf murekkep haznesi ilk dolumdaki mor renk murekkebin rengini aldi ne kadar temizlesek de mor rengi cikaramadik.conklin firmasina 2 kez nail atmamiza ragmen malesef bir geri donus olmadi.govde ve kaucuk yedegini nereden temin edebilirim veya kime tamir ettirebilirim yardimci olursaniz sevinirim.simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba bildiğim kadarıyla Conklin uluslararası çapta çalışıyor yani ülke bazında bir distribütörü yok. İnternet sitesine baktığımda 'repair form' diye bir form oluşturmuşlar. Tabiki kalemi göndermek ve Amerika' da yaptırmak biraz maliyetli olacak gibi bu durumda… Türkiye' de kalem tamirinde en sık adı geçen İstanbul' daki Murat Usta kendisine danışabileceğinizi düşünüyorum. Ben kendisine herhangi bir konuda danışmadım ve tamir için gitmedim bunu da belirtmemde fayda var. Dilerseniz bana bir mail atın biraz daha kapsamlı bilgi alışverişinde bulunabiliriz bu konuyla ilgili.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.