9 Eki 2014

FABER CASTELL Loom Piano Black - ORGANICS STUDIO Charles Darwin Black


Bayram tatili sonrası çalışmak ve günlük rutine dönmek ne kadar zor olsa da benim açımdan yine de zevkli şeyler var… Bloga yazı yazmak gibi… Günün incelemesine keyifle başlasam da pek rengarenk bir yazı olamayacak maalesef…Renk olarak bugün birazcık siyah hakim…

Günün kalemi Faber Castell Loom serisinin farklı bir versiyonu Piano… Mürekkep olarak ise yapısı ve kullanımı ile şimdiye kadar karşılaştığım en ilginç mürekkeplerden biri var…. Organics Studio' dan Charles Darwin Black…

* Solda Lamy Safari Al-Star Blue-Green 2014 rengi - Ortada Faber Castell Loom Piano Black - Sağda Pelikan M200 Cognac Special Edition

Faber Castell Loom piyasada iki çeşit gövde ve kapakla satılmakta… İlk türü gövdesi tamamen mat kapağı da daha ağır ve yine matlaştırılmış plastikten üretilmiş versiyonu… Diğer türü ise Loom' un Piano diye adlandırılan beyaz ve siyah kapaklı piyasada bulunan versiyonu… Bugün bahsetmeye çalışacağım dolma kalem işte bu ikinci versiyonun siyah kapaklısı…

Faber Castell Loom Piano Siyah parlak çelik gövdeye sahip… Grip kısmı ise diğer mat gövdeli Loomlar gibi mat tasarlanmış… Kullanım sırasında kalemin elden kaymasını engelleyebilmek adına halkalar yerleştirilmiş… Uzun süreli kullanımda bu halkalar yine de rahatsız edici değiller…

Dolma kalemin kapağı da parlak gövdeye uyumlu olması için parlak plastikten yapılmış… Adında olduğu gibi gerçekten piyanonun siyah tuşlarını andırıyor… 

Kapak klik sistemli olarak açılıp kapandığından günlük kullanım için ideal… Kapak üzerine Faber Castell yazısı da işlenmiş… Kapak tepesinde de Faber' in amblemi bulunuyor… Kapak tepesindeki parlak taç ve parlak krom klips, gövde ile oldukça uyumlu ve şık bir tasarıma sahip olmasına yardım etmiş kalemin…


Dolma kalemin boyutları benim açımdan ideal… Tam olarak ölçülerini merak edenler için kısaca;

Kapalı haliyle 13 cm,
Kapaksız haliyle 12 cm,
Kapağını kalemin arkasına taktığımızda ise 15,2 cm
Dolma kalemin tutma yeri/grip kısmının çapı 9,8 mm
Ağırlığı ise 32 g kadar gelmekte… Bunun 7 g' ı kapak ağırlığını oluşturuyor…

Kalemin birazcık ağır olması dezavantajlarından maalesef…


Faber Castell Loom Piano' nun ucu çelikten… Sadece M ucunu bulabilmeme rağmen merakıma yenik düşük dayanamayıp aldım… Oldukça yumuşak hoş bir yazıma sahip ucu… 

Dolma kalemin dolumu uzun veya kısa tip uluslararası kartuş yardımıyla yapılabildiği gibi konvertör/dönüştürücü/pompa yardımı ile de yapılabiliyor. Faber Castell konvertörle uyumlu olduğu söylense de ben konvertör olarak Pelikan c499' u denedim gayet başarılı oldu… 


Dolma kalemi doldurmak için şişe mürekkep tercih ettim… Günün mürekkebi için de siyah kapakla uyum sağlaması açısından siyah bir mürekkep seçtim… Charles Darwin Black; Organics Studio' nun Master's of Writing Series' inde yer alıyor...

Organics Studio daha önce kimyasal element isimleri serisinde bahsettiğim bir Amerikan markasıydı… 55 ml 'lik plastik şişedeki mürekkep kraft bir kutuda satılıyor. Şişe üzerinde basit bir etiket kullanılsa da kutusu üzerinde açıklayıcı bir etiket bulunuyor…


Charles Darwin Siyah oldukça ilginç bir mürekkep… Oldukça hızlı hatta fazlasıyla hızlı kuruyor abartısız 1 sn gibi bir sürede… Şişede oldukça koyu, parlak bir tonu olsa da kuruduğunda matlaşıyor… Suya karşı dayanıklılığı da oldukça iyi yazılarınız ıslansa bile formunu kaybetmiyor… 

Siyah dolma kalemle oldukça iyi uyum sağlayan bu hoş mürekkep günlük kullanım için gördüğüm en ideal mürekkep diyebilirim… 


Yazı örneği için bugün Rhodia A4 boyutlu noktalı kağıdı tercih ettim. Mat siyah mürekkep beyaz kağıt üzerinde 2b uçla yazılmış kurşun kalem görünüşü elde etmiş oldum… 

Dolma kalemi yeni başlayanlar için başlangıç seviyesi olarak da kullanabileceğinizi ekleyerek bugünlük de benden bu kadar diyorum… Tatil sonrası için keyifli bir yazı olmuş olması dileğiyle… İyi, mutlu ve sağlıklı günler...












15 yorum:

  1. Faber Castell lerin ne yazık ki M harici uçlarını bulmak zor hatta e-motion pure black sadece M uç ile üretiliyor yalnız kullandığım bütün Faber Castell ler in uçlarını çok başarılı olduğunu da eklemeliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de ucun yazım kalitesinden yana bir sorunum yok ama F olsa daha mutlu olurdum kesinlikle. Ülkemizde bulmak da maalesef mümkün değil gibi görünüyor... Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Bence renkli kapaklı, tamamen mat loomlar çok daha güzel görünüyor :) mürekkep ise şahaneymiş. İnternet dışında Türkiye'de nereden bulunur ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mat loomlar çok hoş özellikle lacivert ve moru :) Bunun da kapağı ilginç bir şekilde piyanoya dokunuyormuş hissi veriyor yine de… Mürekkep maalesef Türkiye' de yok yurtdışından edinmiştim. Yorum için teşekkür ederim:)

      Sil
  3. Gerçekten keşke M ucun haricinde uç çeşitliliği olsa çoğu markada bulmak zor ülkemizde, kalem biraz ağır olmasına rağmen güzel bir yazımı oldgunu düşünüyorum :) mürekkep dedginiz gibi çok ilginç bir mürekkep, bende kullanıyorum icinde alt ton barindirmayan kömür gibi bir siyah , bu tür ton arasyisında olanlar için doğru tercih olucaktir ve kuruma süresi ile kendisine hayran bırakıyor günlük kullanım için birebir. Son fotoğraf çok güzel görünüyor kalem gövdesi ve yazı , emeginize sağlık güzel bir yazı olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gövde birazcık ağır ama denge problemi yok kalemin o açıdan sorunsuz.Mürekkep şaşırtıcı sizin incelemenizi görmüştüm daha önce instagramda zaten mat siyah tonu çok güzel kuruması da harika daha ne olsun… Fotoğrafı beğenmenize sevindim. Yorumunuz için teşekkür ederim:)

      Sil
  4. Bu kalemin roller versiyonunu bir arkadasimda görmüş ve denemistim. Cok ağır gelmişti, dolmakalemin bu anlamda da özelliği çok önemli. Belki plastik versiyonlari özellikle basic versiyonu bu anlamda tercih edilebilir. Mürekkep ise dolmakalemi günlük kullanima yönlendiren cinstenmis. Bazen bir evragi imzaladiktan sonra bile kurumamasi ihtimalinden dolayi hemen teslim etmekten imtina ediyoruz. Basit gibi görünen cok onemli bir ozellik bence. Her ikisini de güle güle kullanın, teşekkürler incelemeniz için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağırlık fazla olsa da dengesi yerinde ben biraz buna da takıyorum Basic versiyonu bende vardı ama kalem öne doğru kayıyordu yazarken bu kalemde o anlamda bir sıkıntı yok. Mürekkep imzalarda iyi olabilir dediğiniz gibi oldukça iyi bir özellik çabuk kuruma… Yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
    2. Basic'de ciddi bir denge problemi var. Ayrıca Loom'dan bariz şekilde daha ağır. Bir de kapağının içinde manasız ve ağırlığı daha da artıran bir yay var (aynı kapagi hem tükenmez hem de dolmakalemde kullandıkları için olabilir o yay). İkisini de kullandım, Basic çok dengesiz olduğundan 2 gün sonra bir arkadaşıma hediye ettim, kalem gerçekten de öne kayıyordu. Basic ile tanışmam da Mürekkep Faresi çekilişi vesilesiyle oldu ve kendisini çok sevdim :) Loom'un ağırlığı, orta akışkan bir mürekkeple kullanıldığında özellikle, kalemin ucuyla uyum içerisinde bence.

      Sil
  5. Anında kuruyan mat bir siyah. Kulağa rüya gibi geliyor :) Bol mürekkepli günler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rüya gibi ama gerçekten böyle güzellikler de var :) Teşekkür ederim size de bol mürekkepli günler dilerim:)

      Sil
  6. Faber Castell'in kalemleri oldukça ıslak, M ucu hiç kullanamadım. Elimde bir adet EF uçlu Basic ve F uçlu e-motion var, Maalesef EF fazlasıyla ince, ucunu oblik kestirmeyi düşünüyorum, e-motion kalemi ise severek kullanıyorum.

    Loom'u almayı çok düşündüm ama e-motion varken gerek varmı diye hep ikilemde kaldım, sonuçta Faber Castell'in bütün modellerinde aynı uç var.

    Günlük kullanım için düşünecek olursak kapaksız halde basic modeli ile karşılaştırabilirmisiniz, özellikle boy ve gövde kalınlığı yönünden.

    Alacak olursam F uçlu olacak, yani mecburen yurtdışından. İlginç bir şekilde Faber Castell kalemler yurtdışında daha pahalı, o da başka dert.

    Mürekkep için söyleyecek bir şey yok, deneyemesek de sayenizde mürekkepler hakkında bilgi sahibi oluyoruz. Sailor gelmişti, Stipula da gelmiş, umarım başka markalar da ülkemize gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı şekilde e-motion almayı düşünmüyorum dediğiniz gibi hepsinde aynı uç var son zamanlarda F kullanırken EF' ye yöneldim ama Faber' inkini deneme şansım olmadı oblik kestirmek mantıklı gibi…

      Kalınlık olarak tutma yeri Loom' un daha ince diye biliyorum… Elimdeki Basic' i bir arkadaşıma verdim ama onun grip kısmı 11 mm iken Loom' un 9,8 mm kadar… Kapaksız haliyle Basic 13,5 cm… Yani Loom biraz daha ince ve kısa bu durumda… Ama ağırlık olarak maalesef 3 g daha ağır… Loom' lar burada gerçekten ucuz.

      Mürekkep marka yelpazesi umarım dediğiniz gibi gittikçe genişler… Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  7. Aslında A4 defterin mürekkepten çok daha hoşuma gittiğini itiraf etmeliyim. Çünkü çizgisiz değil ama noktaların varlığı da sayfaya hoş bir özgürlük katmış... Maalesef denememe rağmen ben bir türlü Faber dolma kalemlerine ısınmadım. Pelikan'ın Visconti'nin evet ve hatta SCRİCSS'lerin yanında birçoğu minik boruları anımsatıyorlar bana. Herkesin dolma kalemleri ve kitapları seven dostlar bulması dileğiyle iyi akşamlar dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Noktalı kağıtlar yazıyı daha güzel gösteriyor hem de kullanımı rahat bence dediğiniz gibi yazınızı özgür bırakıyor:)) Pelikan benim de favorim ama günlük kullanımda başka markalara da yer vermek gerektiği kanısındayım. Güzel dilekleriniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim:)

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.