31 Tem 2014

TWSBI Diamond 580 AL - PILOT Iroshizuku kiri-same


Her güzel şeyin bir sonu olduğu gibi sayılı gün çabucak gelip geçti birden ne olduğunu anlayamadan tatilin sonu ile karşılaştık… Günler göz açıp kapayıncaya kadar geçiyor geride bıraktıklarınızdan en çok neyi özlediniz bilemiyorum ama ben tatile çıktığımda bloga yazı yazmayı çok özlediğimi farkettim…

Tatile çıkmadan önce elime geçen tatilde de bolca deneme fırsatı bulduğum güzel bir kalemle karşınızdayım bugün… TWSBI' ın bu yıl çıkardığı özel kalemlerden biri daha TWSBI 580 AL… Mürekkep olarak ise blogun acemilik dönemlerinde üstünkörü yazdığım bir mürekkebi tercih ettim. Detaylı bir şekilde bakmanın gerekli olduğunu düşündüğüm Iroshizuku ailesinden kiri-same…


Taiwan malı TWSBI 530,540, ROC100, VAC, MINI, 580, Classic derken bu yıl farklı renklerde ve  formlarda çıkardıkları dolma kalemlerle yine gönlümüzde taht kurmaya devam ediyor… En son çıkan kalemlerden biri Diamond 580 ailesinin alüminyum versiyonu oldu… Günlük hayatta uygun fiyatı ve performansıyla en çok kullandığım markalardan biri TWSBI… Dolayısıyla yeni modelini de dayanamayıp edindim...

TWSBI 580 AL adından da anlaşıldığı üzere alüminyum içerikli… Yani klasik 580' lerdeki kromdan yapılmış metal bölümler bu versiyonda alüminyumdan imal edilmiş…


Boyut ve görünüşünü karşılaştırabilmek adına görsellerde eşlik etmesi için ben bugün Rose Gold' u tercih ettim… Dolma kalem yine bildiğimiz şeffaf akrilik bir gövdeye sahip… Parçaları kolayca sökülebiliyor… Piston iç mekanizması, gövde ve kapak, bilezikleri, klipsi ve de grip kısmı/tutma yerinde parlak alüminyumdan yararlanılmış… Grip kısmının alüminyum olması bence zamanla çatlama sorununun bu modelde de aşılmasına yardımcı olmuş… Kapak tepesinde kırmızı TWSBI logosu ve kapak bileziğindeki TWSBI marka işlemeleri bu kalemde de ihmal edilmemiş… Kapak vidalı şekilde açılıp kapanmakta...

Alüminyumun varlığı kalemde gözle görülür farklar yarattığı gibi ağırlık olarak da bir miktar değişime neden olmuş… Normalde TWSBI Diamond 580' ler 28g civarında bir ağırlığa sahipken 580 AL' nin ağırlığı 4 g artarak 32 g' a ulaşmasını sağlamış… Alüminyumdan grip kısmı elde herhangi bir rahatsızlığa neden olmuyor bilinen TWSBI rahatlığı muhafaza edilmiş… Kapak içinde ayrıca bir iç kapak bulunuyor bu da normal şeffaf gövdeye göre biraz daha grimsi… 

Boyutlarını merak ediyorsanız kapaklı haliyle 14,2 cm, kapaksız haliyle ise 13 cm  geldiğini söyleyebilirim… Kapağını arkasına taktığımızda ise yine 17,8 cm uzunluğa erişiyor… Grip kısmının çapı gövdeye nazaran birazcık daha ince yaklaşık olarak 10 mm gövde çapı ise 13,3 mm kadar… Boyutlarda bir fark yok kısacası...


580 AL' de de ince uçları sevdiğimden F ucu tercih ettim… Başta birazcık tereddüt ettiğimi belirtmekte yarar var… Daha önceki Rose Gold versiyonunun F ucu zamanla açılma yapmıştı… Yani ilk aldığımda birazcık cızırtılı yazıyordu ve kullandıkça düzelmişti… Bu kalemde neyseki bu sorunla karşılaşmadım büyük, süslü, çelik uç kağıt üzerinde oldukça yumuşak bir yazım sağladı… Tıkanma, cızırtı hissettirmedi...

Daha önceki 540' lardan yine birazcık daha ince yazmakta bu F uç da… 540' larda önce Schmidt sonra Bock marka uçlar kullanılmıştı 580' lerde ise JoWo marka uçlar kullanılmaya başlandı yazımdaki farkın nedenlerinden biri de bu  olabilir diye düşünmekteyim...

Dolma kalemin dolum sistemi pistonlu bilindiği üzere… Piston kolu da gayet rahat işliyor… Zamanla piston ve işler parçaları yağlayabilmek için kutu içeriğinde her zamanki gibi gres yağı koymayı ihmal etmemişler… Dolma kalemin mürekkep haznesi 1,9 ml kadar mürekkep almakta…


Gri tonlardaki mürekkepleri günlük olarak kullanmayı çok seviyorum… TWSBI 580 AL' nin gövdesine uygun olacağını düşündüğüm için bugün Iroshizuku kiri-same' yi tercih ettim.

50 ml' lik cam şişesindeki kiri - same İngilizce 'winter shower' anlamına geliyor… Kış tonlarındaki bu gri mürekkep hoş bir gölgelenmeye sahip… Kurşun kalem renginde bir yazım sergiliyor… Benim ikinci şişem ve bu da yarıya inmiş durumda gördüğünüz gibi:)


Yazım örneği için Rhodia 80 gsm' lik pad defterlerden kullanmak istedim bugün de… Rhodia siyah ve turuncu kapaklı defterlerden sonra limitli Ice serisini piyasaya sürdü… Defter kapağı beyaz renkte üzerindeki marka ve içerik yazıları  ise gümüş renkte basılmış...

Henüz ülkemizde Rhodia Ice Serisi yok umarım gelir oldukça şık olmuş gümüş - beyaz kapak… No.16, A5 boyutlu, beyaz kağıtlı defterin çizgilisini tercih ettim… Zaten bu seride sadece kareli ve çizgilisi bulunmakta… Kağıt kalitesi daha önceki Rhodia serilerinden farksız yine herhangi bir gölgelenme, kanama sorunu yaşatmıyor…


Bugünlük de bu kadar umarım tatil boyunca yeni yazıyı bekleyenleriniz için beklediğinize değen keyifli bir yazı olmuştur… 

Herkese mutlu haftasonları dilerim:)












19 yorum:

  1. 580 AL gerçekten çok şık görünüyor. TWSBI gerek maliyet gerekse de yazım konforu açısından kalemseverlerin çıkış kapısı nerdeyse. Gerçi her zaman olduğu gibi ülkemizde piyasa fiyatinin 3 katina kadar satista olsa da normal fiyatına bulunabilirse kacirilmamali bence. Anlaşılan o ki 580AL tatil keyfinize keyif katmış, nice bayramlara :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 580 ailesi çok canımızı yakacak sanırım daha yolda çıkmayı bekleyen farklı renkli bir model daha olduğunu gördüm geçen gün :) Dediğiniz gibi konfor ve maliyet bakımından performansı oldukça iyi kalemler tatilde de elimden düşüremedim farkettiğiniz üzere:) Yorumunuz için teşekkür ederim… Nice bayramlara!

      Sil
    2. Ah ah Allah kesemize bereket versin, ne diyeyim? Dolmakalem harcamalari ile 4 kişilik bir aile bir ay doyar:) Twsbi mini ve diger yeni modelleri almama konusunda kendime terapi uygulamistim ama bu yaziyi gördükten sonra internette Twsbi ararken buldum kendimi :( Twsbi' nin sitesinde online shopping var ama ulkemize gonderim yok.Fiyati 25 dolar olan versatil Turkiye' de 110 TL, 50-70 dolar olan dolmakalemler 300 TL...Hal böyle olunca uygun fiyat arastirmaya devam ...

      Sil
    3. Bazen o 4 kişilik aileyi de aştığım oluyor maalesef :( Twsbi mini olmazsa olmaz diyemem ama 580 ailesinden en azından bir ferdi edinmekte yarar var gibi hem uç değişti hem de gövdede yeniliklere gidildi şuana kadar da bir sıkıntı yaşamadım ben şahsen oldukça memnunum:) Fiyat konusunda size katılmamak mümkün değil umarım adil fiyat politikası kapsamına girer artık dolma kalem ve mürekkepler bizler de rahatça ediniriz. Yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Bugün ki yazıda baya bir pişti olduk ,pişti olduk derken ürünleri benimde kısa süre önce edinmiş olmamdan bahsediyorum. Harika bir yazı olmuş her zamanki gibi, twsbi benim kesinlikle en sevdiğim marka gerek fiyat-performans gerekse görünüm olarak çok beğeniyorum kalemlerini, bende 540,classic ve Roc100 varken geçtiğimiz günlerde bir de 580 al edindim alüminyum detayları çok hoşuma gitmesinin yani sira yazım kalitesi yine oldukça rahat ve iyiki almışım dediğim bir kalem:) twsbilerde favorim mini ve classic serilerde kullanılan dar uçların tersine kanat açıklığı geniş olan uclar , daha hoş geliyor gözüme. Alüminyum detaylı bir kaleme kullanılıcak en güzel murekkep rengi olsa gerek gri çok iyi uymuş, gri mürekkeplerin içinde ton olarak en beğendiğim iki markadan biri İroshizku birde faber'in stone greyi çok güzel gölgelenmesi de oldukça iyi. Yazıdaki her unsurdan uzun uzun bahsetmek istedim ama lafı uzatmayayim, hoş geldiniz ve emeginize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim teşekkür ederim kalem hakkında olumsuz bir fikriniz olursa da lütfen çekinmeden ekleyin ki edinmeyi düşünen arkadaşlara da yardımcı olalım:) Benim bazen gözümden kaçan şeyler olabiliyor. Uçları gerçekten çok görkemli TWSBI ların ben de süslü uçları seviyorum. Mürekkep kalem uyumunu da iyi tutturdum sanırım bu kez sizin de gözünüzden kaçmamış:) GVFC' in Stone Grey' ini de severek kullandığım grilerden sizinle zevklerimiz benzeşiyor… Galiba Rhodia Ice da almışsınız fotoğraflarınızda görmüştüm tam anlamıyla pişti olmuşuz gerçekten… Severek güzel günlerde kullanınız:)

      Sil
    2. Şuan için bir sıkıntı ile karşılaşmadım fakat olursa çekinmeden yazacagima emin alabilirsiniz elbette , neyseki 580 rose gold gbi ucu cızırtılı gelmedi bende de öyle bir cekinti vardı sizin de bu gibi bir sorun yaşadığınızı bildiğim için... Mürekkep uyumunu her zaman yakalıyorsunuz zaten ama gri sevdigim için bu kez ayrı bir sevdim bu uyumu :) bende de var ice evet kareli, severek kullandığım bir defter güle güle kullanalım.

      Sil
    3. Güzel sözleriniz için teşekkür ederim. 'Rose Gold' daki sorun neyseki kalıcı değildi şuan gayet güzel yazıyor ama ilk baştaki yaşadığım sıkıntıyı söz etmesem olmazdı iyi yönler kadar kötü yönleri de vurgulamak lazım geliyor… Gri ben de çok seviyorum gerçekten güzel bir uyum oldu :)

      Sil
  3. Tabiki , sevindim sorun kalmadığina. Yazı örneği rossa agizzanin kitabından sanirım , kalemin kapağına gelen gün ışığının kağıda çok tatlı şekilde yansıması ve yansidığı yerde dışavurum yazması , ne kadarda güzel olmuş esas hoşuma giden bu oldu yazı örneğinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar dikkatlisiniz :) Farketmemiştim ince ayrıntıları bile kaçırmıyorsunuz teşekkür ederim dikkatiniz için kitap doğru tahmin bu arada...

      Sil
  4. Bende teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  5. Güzel incelemeniz için teşekkür ederim. Bu TWSBI markasını ve kalemlerini bir süredir de takip etmeye başladım umarım iyi bir başlangıç yapabilmişimdir. Bu vesileyle de, AL TWSBI de, gözüme girdi :) Lamy Safari'lerin alüminyum gövdeli modelleri nasıl kaleme şıklık ve canlılık katmışsa, TWSBI'deki bilezik ve tutma bölgesindeki alüminyum yapı aynı işlevi görmüş, bu makyaj ile de yeni ve canlı bir hava yakalamış. TWSBI artık dolum-yazım sistemi geliştirmesinden ziyade, görünüşte ilerlemeye devam ederek, ürünlerini dolmakalem severlerin beğenisine sunuyor demek. Kalem ve mürekkep uyum yakalamış, harika.

    Daha önceki yorumlarınızdan takip ettiğim kadarıyla, aldığınız yerler ile ilgili bilgileri, public konumda vermiyorsunuz, bu sebeple size bir e-posta gönderdiğimi belirtmek isterim :)

    Bir diğer kullanıcı da bu blogun takipçilerinden: @historian size de kalemi satın alabileceğim yerler hakkında bir soru yöneltmek isterim, e-posta adresim: kinikmahmut@gmail.com, bana bir e-posta atma zahmetinde bulunursanız, mutlu olurum

    Şimdiden teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz ve yorumunuz için ben teşekkür ederim Mahmut Bey:)

      Sil
  6. 580 siparisi vermemden 2 gün sonra bu incelemeyi okuyuo, grip çatlama sorununu öğrenmiş olmam bir hayal kırıklığı yarattı tabii. Neyse catlatana kadar kullanıp sonra 580AL almak için bahane yaratacağız demek oluyor.

    Yazı(ları)nız için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım küçük bir yanlış anlaşılma oldu çatlama sorunu 580'lerde değil 540 larda yaygındı. 580' lerde bu sorun çözüldü metal bir bilezik daha eklendi o bölüme… Benim demek istediğim gelecekte sorun bile olsa normal 580' lerde 580 AL' nin grip bölümü alüminyum olduğundan daha güvenilir olduğuydu:) Ayrıca çatlatsanız bile TWSBI' a mail atıp sorununuzu bildirdiğinizde ücretsiz parça gönderiyorlar:) Yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  7. Selamlar,

    Yazı için teşekkürler, ellerinize sağlık. Kaleminiz de mürekkebiniz de daim olsun.

    Sorayım istedim, 580 Rose gold için kırmızı, amber ya da turuncu tonlarında hangi mürekkebi önerirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar Burcu Hanım, yorumunuz ve güzel dilekleriniz için ben teşekkür ederim. 580 Rose Gold' a amber tonları daha iyi uyar gibi geldi:)

      Sil
  8. aklınızda belli bir mürekkep var mı mesela?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iroshizuku ina-ho daha iyi olurdu ama Diamine amber ya da golden brown da olabilir.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.