30 Haz 2014

PELIKAN Dion P42 - Caran d'ACHE Chromotics INKredible Infinite Grey


Birkaç hafta önce internette dolaşırken farklı formda bir dolma kaleme rastladım… Alsam mı almasam mı diye düşünürken her alışverişim öncesi yaptığım gibi kalem ile ilgili bilgi taramaya başladım fakat bulamadım… Yine de bir cesaretle aldım bu ilginç kalemi… 

Bugün karşınıza işte o bana oldukça ilginç gelen ve neden çok fazla bilgi bulamadığımı anlamadığım kalemle çıkmaya karar verdim… Günün kalemi Pelikan'dan… Pelikan Dion P42 ve oldukça şık bir mürekkep Caran d' Ache Chromatics serisinden Infinite grey…


Pelikan Dion P42  kendisi gibi şık siyah beyaz renklerde karton bir kutuda satışa sunulmuş… Kutu özel bir tasarım hissi uyandırıyor… Pelikan Dion serisinde tükenmez ve roller kalem de bulunuyor… Dolma kalemin kutu içeriğinden dolma kalemle birlikte bir adet uzun kartuş çıkıyor… Bazı yerlerde dolma kalemin adına Pelikan Dion P42 Classic de denmekte… Açıkçası neden Classic dendiğini anlamadım sıradışı bir görünümü olduğu kanısındayım...

Dolma kalem sert silikon ve fırçalanmış metalin birleşiminden oluşan bir tasarıma sahip… Elde ettiğim bilgilere göre 2010 yılında piyasaya sürülmüş… Lamy Accent' e rakip olarak piyasaya sürüldüğü ile ilgili bilgiler edindim… Arada kalmış, pek tanınmamış-tanıtılmamış bu kaleme biraz haksızlık edildiğini düşünüyorum… 


Pelikan Dion P42 grip kısmı/tutma yerinden sonra incelen bir gövdeye sahip… Pelikan' ın günlük kullanım kalemleri arasında oldukça ilginç ve zarif bir görünümü var. Karşılaştırmak için bunların bir kısmından yararlandım...

Gövde sonuna doğru incelmesine rağmen denge sıkıntısı yaşatmıyor… Plastik ve metal malzemeler doğru ölçülerde kullanılmış… Dolma kalem 18 g ağırlığa sahip… Kapağı ise 4 g kadar...


Pelikan Dion beyaz ve siyah renklerde piyasaya sürülmüş… Ben siyahını daha hoş buldum… Dolma kalemin kapağını kapattığınızda 14,1 cm boyutu var… Kapaksız haliyle ise 13,2 cm geliyor. Boyutları itibariyle oldukça uzun… Gövdenin bitiş noktası ince olmasına rağmen kapak arkaya takılabiliyor. Kapak arkadayken boy daha da uzayarak 16 cm e ulaşıyor… Kapak klik sistemli açılıp kapanıyor, sert bir kapanışı yok tek elinizle rahatça açıp kapatabiliyorsunuz.

Dolma kalemin en kalın bölümü 13 mm çapa sahip… Grip kısmı/tutma yerinde ise çap 10 mm… Tutma yerinde silikon kullanılmış. Ele iyi oturuyor, oldukça rahat ve kaymıyor… Uzun süreli kullanımda ize rastlamadım. 

Pelikan Dion P42' nin spor tasarımı klipste de kendini belirtiyor. Klips yıldız vida şeklinde bir pimle dolma kalemin kapağına yerleştirilmiş. Kalemin gövdesi üzerinde kabartmalı olarak Pelikan yazısı işlenmiş. Kapağın tepesinde de beyaz Pelikan logosu yer alıyor… Aynı zamanda kapakta çok belirgin olmayan Germany yazısını da görüyorsunuz.


Pelikan Dion P42' nin ucu piyasadaki çelik uçlu kalemlerden biraz daha farklı formda… Daha çok tip olarak Pelikan Level 5' in ucuna benziyor. Diğer çelik uçlardan daha da kaliteli bir çeliğe sahip olduğunu düşünüyorum… 

Piyasada M ve B uç tiplerinde satılıyor… Benim tercihim daha ince olduğundan M' den yana oldu. Uç alışma aşamasına bile gerek duymadan oldukça yumuşak bir yazım sunuyor… İlk mürekkeplediğimde çelik olduğuna inanamadım diyebilirim. Mürekkep iletiminde sıkılıp da yaşanmıyor. Uç üzerine Pelikan logosu işlenmiş ucun yan tarafında uç derecesini gösterir M harfi bulunuyor...


Dolma kalemin dolum sistemi kartuş veya konvertör/dönüştürücü/pompa yardımıyla yapılmakta… Dönüştürücü olarak yine kartuşlu Pelikan' ların çoğunda olduğu gibi Dion P42' de de Pelikan' ın c499 dönüştürücüsünü kullanabiliyorsunuz. 

Şişe mürekkep kullanmayı daha çok sevdiğimden bugün konvertörle kullanımı seçtim. Dolma kalemin mürekkep penceresinin bulunmadığını da söylemeden geçmeyelim…


Pelikan Dion P42' nin rengine uyum sağlasın diye gri bir mürekkep seçtim… Caran d'Ache' ın son çıkan Chromatics INKredible serisinden daha önce yazdığım Ultra Violet' te şişe tasarımından birazcık bahsetmiştim. Bu yazıda aynı serideki Infinite Grey' i kullandım…

50 ml 'lik cam şişede yer alan Infinite Grey birazcık puslu, sisli iç karartıcı havayı andırıyor ama yazım sırasındaki gölgelenmeleri oldukça hoş… Mürekkep alt tonlarında birazcık yeşil tonlarına rastlanıyor… Krem rengi kağıtta da alt tonlar kendini gösteriyor… Farklı tonlara bürünmesiyle son zamanlarda kullandığım griler içinde en ön sıraları kaptı diyebilirim… Biraz daha çabuk kurusa tam anlamıyla kusursuz olurdu. Kuruduktan sonra bulaşmaya rastlamadım. Formül olarak bu serinin eski Caran d' Ache mürekkeplerden biraz daha ıslak olduğunu düşünüyorum.


Mürekkep ve yazı örneği denemelerinde genelde olduğu gibi kolay bulunabilir olması açısından yine standart, 80 g/m2' lik, beyaz, A4 fotokopi kağıdını tercih ettim… Kalem ve mürekkep iyi bir ikili oldular bir süre ikisinden ayrılamayacağım gibi :)

Mutlu haftalar dilerim...












9 yorum:

  1. Bu kalemi daha önce görmemiştim açıkçası , sanırım dedginiz gibi biraz reklam olayının etkisi var o halde, ama Lamy Accent ile görünüm açısından rakip olabilecel düzeyde oldgunu düşünmüyorum baya bir spor havası var tabiki bu negatif bir özellik değil, ince yapısını çok sevdim kalimin :) gri renk gerçekten güzelmiş ton olarak, bu yazdginiz apollonla ilgili olanmiydi yoksa hellios mu tam hatirlayamadim ama güneşin doğuş batışı ile ikisininde ilgisi varda, inceleme için teşekkürler iyi haftalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalemi ben de geç farkettim dediğim gibi ama kesinlikle çok güzel bir kalem çıktı şansıma:) Sizin de beğenmiş olmanıza çok sevindim. Yazı 'Sürekli Gören Göz' Helios' tan küçük bir alıntı. Yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  2. İnsan şaşırıyor böyle kalemleri görünce nasıl gözümden kaçtı diye :) evet düşünüp duruyordum sağolun, rosa agizza çok iyidir, son zamanlarda herkesin elindeki çerez mitoloji kitaplarına benzemez iyi bir seçim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalemi denediğimde neden bu zamana kadar farketmedim diye ben de hayıflandım zaten... Kitap sevdiğim bir arkadaşımın hediyesiydi dediğiniz gibi son zamanlarda benim de aldanıp edindiğim 'çerez' mitoloji kitaplarından daha iyi ve eğlenceli:)

      Sil
  3. Neyseki farketmişsiniz, artk telafi edip bir süre kullanirsiniz böylece :) İnsanlar günümüzde herşey hemen bitirmek istiyor ama bazı şeyler bir nefeste değil uzun soluklu bir uğraş ister iyi yapmışiniz arkadaşınızın kitabına öncelik vererek, iyi okumalar:)

    YanıtlaSil
  4. Bazen popüler markaların fazla bilinmeyen ama çok iyi iş çıkaran kalemleri olabiliyor, bu kalem de öyle anlaşılan. Günlük pratik kalem arayışında olanlar icin ideal gorunuyor, her zamanki gibi murekkep ve kalem uyumu harika :) iyi günlerde kullanin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz ve beğeniniz için teşekkür ederim. Pelikan arada şaşırtmaya devam ediyor iyi iş çıkarmışlar gerçekten de bu modelle ben oldukça fazla sevdim. Zaten bu tarz biraz Samuray kılıcına benzer formdaki kalemleri seviyorum. Mürekkebi tavsiye ederim günlük kullanım renklerinden...

      Sil
  5. Ben Pelikan Pura'ya takmıştım bir ara, günlük kullanım için düşünmüştüm ama sonra baktım bütün kalemlerimi günlük kullanıyorum vazgeçtim. Bir de Epoch vardı merak ettiğim. Bu kalemi de görmüştüm ama uzun olduğu için pek sıcak gelmemişti.

    En son ebaydan Pelikan Go diye bir kalem buldum, pistonlu diye düşünmüştüm ama değilmiş, yalnız ilk defa Pelikanın plastik gövdeli olup ucu altın olan kalemini gördüm.

    Samuray kılıcı deyince aklıma gelen tek kalem Waterman Serenity; görünüşü çok güzel ama fiyatı el yakacak cinsten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pura ve Epoch' u pek sevemedim ben bu daha şık duruyor bence... Kapağını arkaya takarak kullanmadığım için uzunlukta da bir rahatsızlık da hissetmiyorum. Pelikan Go dediğiniz gibi altın kaplama uca sahip ama plastik gövdeli ve pistonlu değil. Waterman Serenity güzel kalemdir ama fiyatı bence çok abartılı… Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.