6 Mar 2014

PILOT Stella 90s (Stargazer) Pearl White & PILOT Iroshizuku fuyu-syogun


Haftanın ikinci yazısı uzun süredir yazmayı ihmal ettiğim Pilot markasından…  Oldukça şık bir dolma kalem; Stella 90s ve olmazsa olmaz en sevdiğim renklerden koyu gri bir mürekkep; Fuyu-syogun…


Dolma kalem denince aklınıza gelen ilk üç marka nedir diye sorulsa sayacağım üç markanın içinde kesinlikle yer alır Pilot… Şimdiye kadar bu markanın aldığım hiçbir dolma kaleminden de pişman olmadım… Stella 90s de son zamanlardaki favorilerimden…

Japon piyasasında Pilot Stella 90s olarak bilinen dolma kalem Amerika piyasasında ise Pilot Stargazer adıyla satışa sunulmuş… Piyasada siyah, bordo, mavi ve inci beyazı gövde rengi seçenekleri ile bulunmakta… Bu kez değişiklik yapıp alışıldık renkler dışında farklı bir rengini tercih ettim… İnci beyazı… 

Yakından bakıldığında  içinde minik sim tanecikleri varmışçasına parlak bir dolma kalem gerçekten inciye benziyor yani… Hafif ortadan şişkin biraz kalın gövdeli bir yapıya sahip Stella 90s… 


Dolma kalemin pirinç gövdesi parlak bir materyalle kaplanmış… Bu kaplama hem parlaklık hem de pürüzsüzlük sağlamış gövdeye… Metal kısımlarında yani klips, gövde bilezikleri gibi kısımları rodyumla kaplanmış, inci beyazı gövdeye böylelikle oldukça güzel bir uyum sağlanmış. Kapak bileziğinde siyah renklerle Stella 90s, Pilot ve Japan yazıları yer alıyor. Kapak klik sistemli yani günlük kullanım için ideal… Dolma kalemin tutma yeri yuvarlak formda… Siyah sert plastikten yapılmış bu kısım eli yormadan rahat bir şekilde kullanmanızı sağlıyor.

Stella 90s' in boyutları; kapalı haliyle 12 cm, kapaksız haliyle 10,7 cm, kapağı arkaya takılı haliyle ise 13,4 cm kadar geliyor. Ağırlık olarak metal gövde olmasına rağmen 27 g kadar gelmekte… Bu ağırlığın 11 g' ını kapak ağırlığı oluşturuyor.


Dolma kalemin ucu rodyum kaplama 14K altından yapılmış… Alıştığımız standart,  çelik uçlardaki mükemmel, pürüzsüz yazım altın uçta yazım konforunu daha da arttırmış. Pilot dolma kalemlerde tercihim olan M uç Stella' da da mevcut. Zaten piyasada da iki uç boyutu yer alıyor F ve M...

Stella 90s' in dolum sistemi kartuş veya konvertör/dönüştürücü/pompa ile olmakta… Konvertör olarak Pilot Con20 veya Con50 tercih edilebiliyorsunuz… Ben daha rahat bulduğumdan Con50' yi tercih ettim.


Iroshizuku "fuyu-syogun" Ingilizce anlamıyla "Old Man Winter" koyu gri bir mürekkep… Adından anladığımız üzere renk tasarlanırken şiddetli kış mevsimindeki bulutlardan, gökyüzünden esinlenilmiş… Yağmur öncesi bulutları anımsattı bana da, biraz melankolik bir ton gibi...

Oldukça güzel gölgelenmeleri; keskin olmayan laciverte kadar uzanan koyu mavi tonları var mürekkebin… Koyu gri-mavi sevenlerin gözdesi olmaya aday diyebilirim. En azından benim için öyle oldu:) Yazımı oldukça ıslak, aynı aileden olan dolma kalemle de güzel bir uyum yakaladı.


Ve yazı örneği farklı şiir kitaplarıyla, şiirle pek arası olmayan beni bile bu bir yıl içinde şiir okumaya alıştıran  Yitik Ülke Yayınları' ndan yeni bir kitap… 

Bir bölümü geleneksel Japon şiir türü olan Haiku' dan oluşan, Kadir Aydemir' in "Soğuk Yazgı" isimli yeni kitabından  birkaç haiku seçtim kağıda aktarmak için. .. Kağıt olarak yine herkesin kolaylıkla ulaşabileceği standart, beyaz, A4 fotokopi kağıdını tercih ettim… 

Ve bugünlük de bu kadar...

Herkese mutlu, sağlıklı, eğlenceli bir haftasonu dilerim…






4 yorum:

  1. Geçenlerde yabancı bir sitede görmüş, merak etmiştim. Güle güle kullanın, inceleme için de teşekkürler.

    Bir de Justus 95 var galiba, esnek uçlu ama esnekliği ayarlanabiliyor anladığım kadarı ile...

    Mürekkebi sevdim; griye çalan mavi, yeşil tonlu mavi gibi renkleri seviyorum. Adını not alayım, denk gelirse alırım bir şişe.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Mete Bey beğenmenize sevindim. Justus 95 evet esnek uçlu dediğiniz gibi esnekliği ayarlanabiliyor. Mürekkebi tavsiye ederim ben de severek kullanıyorum.

      Sil
  2. Yazının son paragrafını okuyuncaya kadar kalemde altın uç olacağı aklıma gelmemişti. Daha sonra flashback yaptım ve stella 90 değil de stargazer adıyla gouletpen de satıldığını hatırladım birden. Bu aralar günlük kalem modelleri -genellikle vidalı kapak olmayanlar- aklımda geziyor. Pilot da günlük workhorse olarak nitelendirilebilecek bir kalem bu anlamda. Mürekkep ise çok hoş görünüyor, çok yerinde bir ifade kullanmışsınız; "melankolik". Hep cıvıl cıvıl, parlak, uçuk kaçık renk kullanacak halimiz yok ya, gayet tabii kalemler de arada melankolik takılmak isterler :) teşekkürler incelemeniz için. Güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kalemi satın aldığımda altın ucu olabileceğine pek ihtimal vermemiştim:) Pilot günlük kalemler konusunda bayağı geniş bir yelpaze sunuyor üstelik sağlam yapıları ile uzun süre bişey olmadan kullanabiliyorsunuz mesela Prera'da da kapak klik olmasına rağmen zaman içinde bollaşmaya bile rastlamadım…
      Mürekkepte bile arada hüzün gerekiyor haklısınız… Yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.