10 Şub 2014

Montegrappa NeroUno Linea Siyah & Mont Blanc Oyster Grey


Farklı marka incelemelerime bu hafta da devam etme kararındayım. Bu amaçla seçtiğim dolma kalem yine bir Avrupalı; Montegrappa… Mürekkep ise Mont Blanc' dan Oyster Grey...

Montegrappa NeroUno Linea' yı alalı birkaç ay oldu… Siz de yapar mısınız bilmem ama arada masama dizip seyrettiğim dolma kalemlerimden kendisi. Belki birazcık erkeklere özel tasarlanmış gibi görünümü olsa da benim tasarımını beğendiğim dolma kalemler arasında yer alıyor yine de… Oldukça şık, sıradışı, büyüleyici bir dizayna sahip...



Montegrappa; İtalya' nın bilinen ilk kalem üreticisi… 1912 yılından günümüze uzanan bir geçmişi var… Kuruluş tarihinden bu yana İtalya' nın tarihi şehirlerinden olan Bassano Del Grappa' da faaliyetini sürdürüyor. Montegrappa' nın limitli serilerine genellikle en değerli kavramlar, mitler, olaylar isimlerini vermiş.

Dolma kalemin yakından incelenmesinden önce kutusuna da bakmakta yarar var gördüğünüz üzere oldukça şık, çekmeceli bir kutuda geliyor kendileri… Kutu içeriğinde dolma kalemle uyumlu  aynı markanın kartuş ve dönüşütürücüsü de yer alıyor.



Dolma kalem sekizgen, siyah, mat, reçine, yatay çizgili bir gövdeye sahip… NeroUno Linea denmesinin sebebi de bu çizgiler… Aynı modelin kızılımsı/red gold metal kaplamalısı ve de düz/çizgisiz versiyonları da mevcut… Dolma kalemin üzerinde yer alan metal parçalar; klips, kemer, taç ve dolma kalemin alt kısmındaki metal kısım dolma kalemin gövdesiyle uyumlu olarak duman rengi kromla kaplanmış. Bu renk uyumu dolma kaleme bir derinlik kazandırmış...

Dolma kalemin tutma yeri gövdesinden farklı olarak yuvarlak hatlara sahip. Klipsine gerek olmadan sekizgen gövdesi sayesinde masada yuvarlanmadan sabit bir şekilde durabiliyor.


Montegrappa NeroUno Linea dolma kalem 34 g geliyor, sadece kapağı ise 12 g ağırlığa sahip… Ağırlığı ile orantılı bir şekilde dengeli… Dolma kalem kapalı haliyle 14,1 cm uzunluğa sahip, kapaksız haliyle 13,2 cm, kapağını arkaya taktığımızda ise 16,1 cm uzunluğa erişiyor… Oldukça uzun bir dolma kalem kapağını arkaya takmayı pek gerektirecek gibi durmuyor… 

Dolma kalemin kapağı vidalı sisteme sahip… Kapak tepesindeki Montegrappa ve Italia yazıları el yazısı şeklinde işlenmiş. Aynı şekilde dolma kalemin alt kısmında da kuruluş tarihi olan 1912 ibaresi yer almakta...



Montegrappa NeroUno Linea' nın yarı esnek, 18k beyaz altın bir ucu var… Uç üzerine yine Montegrappa markası el yazısıyla işlenmiş… Bendeki M uçlu versiyonu… Birazcık benim için kalın gelse de yumuşak ve yarı esnek ucu yazım sırasında bütün konforunu sunarak M olmasını unutturuyor…

Dolum sisteminin aynı şekilde konvertör/dönüştürücüye izin vermesi benim açımdan yine kalemin artıları arasında… Eğer pürüzsüz gövdeli dolma kalemleri seviyorsanız belki de gövde üzerindeki yatay çizgilerin size uymayacağını belirtmekte yarar var…


Montegrappa NeroUno Linea'nın mat siyah reçinesi ve dumanlı metallerine uygun olması için gri bir mürekkep ile tanıtmak istedim. Bunun için de Mont Blanc' ın klasik 60 ml' lik şişeli mürekkeplerinden Oyster Grey' i tercih ettim… Yani istiridye grisini...

Biraz açık tonda, mat, kuru bir mürekkep olan Oyster Grey NeroUno' nun 18k' lık altın ucuyla oldukça iyi bir uyum sağladı… Mürekkebin rengi birazcık yumuşak, sivriliğini yitirmiş kurşun kalemin tonunu veriyor kağıtta:) Sanırım bir ton koyu griyi daha çok seviyorum. Bu arada hatırlatmakta yarar var Mont Blanc mürekkep alırken son kullanma tarihlerine dikkat etmenizi öneririm. Mantar oluşumuna karşı antibiyotik içermediklerinden Mont Blanc mürekkeplerde son kullanma tarihi yer alıyor. 


Yazı denemesi için A4 standart fotokopi kağıdı kullandım bu kez… Mürekkep de dolma kalem de uzun süredir birlikteymişçesine  güzel bir uyum içinde Nihat Ateş' in güzel şiirini kağıda aktardılar…

Keyifli, mutlu, sevgi dolu bir hafta geçirmeniz dileğiyle bir sonraki yazıda görüşmek üzere:)





20 yorum:

  1. Montegrappa fortuna skull diye diye inlerken gelen bu incelemenin zamanlaması manidar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir işaret olabilir:) Güzel kalem ama Montegrappa Fortuna Skull da... Umarım istediğinize kavuşursunuz en kısa zamanda.

      Sil
  2. Kalemlerde her ne kadar Alman ve Amerika ön planda olsa da aslında Visconti, Aurora, Omas ve Montegrappa gibi firmalar da İtalya'nın ne kadar üst düzey kullanıcılara hitap ettiğinin bir göstergesi. Gazi Paşa'nın da Montegrappa'sı olduğunu duymuştum. Fiyatı yüksek olsa da bence sahip olunması gereken kalemlerden. Güle güle kullanın. Teşekkürler incelemeniz için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O listeye Japonya da eklenebilir son yıllarda Japon kalemleri de oldukça revaçta:) Gazi Paşa' nın da Montegrappası varmış evet ben de bir yerde okumuştum. Fiyatı yüksek olsa da bence bu uçla son kuruşuna kadar hakediyor dediğiniz gibi koleksiyonda bulunması gereken markalardan. Yorumunuz için ben teşekkür ederim.

      Sil
  3. O kalemin çizgilerinin arası kirlenirse biraz zor temizlenir diye düşünüyorum. Yalnız ben asıl kutuya takıldım. O çekmece olayı çok güzel. :)
    Gri mürekkep de güzelmiş, bazıları sulandırılmış siyah gibi gözüküyor ama bu daha özgün bir renk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşırı kirlenmesini beklemeden ara sıra nemli bir bezle silmekte yarar var diye düşünüyorum. Bazı dolma kalemlerin kutuları gerçekten çok kullanışlı oluyor çekmece de güzel bir detay olmuş:) Oyster Grey özgün ve açık bir gri sulandırılmışların yanında biraz mat duruyor. Yorumunuz için teşekkür ederim:)

      Sil
  4. inceleme için teşekkürler, mont blanc mürekkeplerin sanırım en canımı sıkan kısmı zira genelde aldığım mürekkeplerin hepsini kullanacak zamanım olmuyor haliyle de uzun süre sakladıklarım oluyor ben mont blanclere Ali İkizkaya'nın sitesinden öğrendiğim sihirli formülden uyguluyorum.Kendisine tekrardan teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için ben teşekkür ederim:) Haklısınız Mont Blanc' ın özellikle arayıp tarayıp zar zor bulduğunuz limitli serilerinde dahi son kullanma tarihi bulunması oldukça can sıkıcı. Ali Bey e-mail yoluyla veriyordu tarifi bildiğim kadarıyla ilgilenenler kendisinden öğrenebilir yine:)

      Sil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Bu incelemeyi herkesten çok benim sevdiğim şüphesiz:) Çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel şiirinizi bizimle paylaştığınız için ben teşekkür ederim:)

      Sil
  7. Kutunun çekmeceli olmasını çok sevdim, kartuş yedeklerini yada not kâğıtlarını koyabilmek gerçekten iyi olur. Gri mürekkep biraz daha gölgenme yapsa daha tatmin edici bir sonuç verilebilirdi diye düşünüyorum.
    Tatilden faydalanıp bolca inceleme çok güzel fakat, bu mükemmel incelemeleri bizimle buluşturmak için derslerinizi aksatmayın lütfen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kartuş yedekleri, dolma kalemin faturası kullanma klavuzu gibi kağıtları konulabilir. Mont Blanc' da farklı gri var zaten Albert Einstein onun gölgelenmesi de rengi de iyidir.
      Tatil konusuna gelince tatilden faydalanıp bolca inceleme yapmıyorum sayın Teknofil tarihlere bakarsanız zaten haftada rutin olarak iki yazı yazmaktayım…

      Sil
    2. Haddimi aştıysam kusura bakmayın, kendimden pay çıkararak öyle söyledim. Öğrenciliğim pek iyi değildir de...

      Sil
    3. Yok hayır kesinlikle öyle düşünmedim biraz planlama ve konsantrasyon sayesinde aşarsınız merak etmeyin :)

      Sil
    4. Yıllardır hep diyorlar, belki sizden duymak bir işe yarar. Teşekkürler. :)

      Sil
  8. Bir Visconti, bir Montegrappa İtalyan kalemlerinden benim de hedefimde. Bu modelin rose gold olanını İzmir'de elime alıp tartmıştım. Güzel kalem ama benim için pahalı, ülkemizde olmayan Parola modelini ilerde düşünüyorum.

    Montblanc mürekkeplere açıkçası çok ısınamadım, kahverengisini aldım ama çok da kullandığımı söyleyemem. Son kullanma tarihi, Iron gal özelliği falan gibi şeyler soğuttu beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İtalyan kalemlerinin de ayrı bir havası var gerçekten. Parola' yı denemedim aldığınızda yorumlarınızı paylaşırsınız umarım:) Mont Blanc mürekkepler son kullanma tarihi yüzünden biraz sıkıntılı olsa da ben maalesef limitlilerinden uzak duramıyorum yine de… Yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  9. Ne zamandır montegrappa bakiniyordum, bu post iyice gözümü döndürdü, sabredemez oldum. Gerçi benim istedigim espressione veya ducale rosegold olan ama nedir marka aynı olunca tabi hevesini iyice arttırdı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin içindeki Montegrappa aşkını ortaya çıkardık sanırım :)) Ducale Rosegold da güzeldir yani Rosegold genelde severim zaten umarım dilediğinize kavuşursunuz yorum için teşekkür ederim:)

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.