13 Oca 2014

Pelikan Special Edition Mount Everest M640 & Graf von Faber-Castell Luxury Bottle Stone Grey


Yine gri merakına yenik düşen Mürekkep Faresi gri bir ikili ile karşınızda:)
Bu haftayı hem farklı bir dolma kalem hem de yeni bir mürekkep serisinin gri tonuyla karşılamak istedim… Her zamanki gibi dolma kalemle başlıyoruz:)


Pelikan Mount Everest M640, Pelikan' ın 2008 yılında çıkardığı özel seri dolmakalemlerinden biri… Doğadan esinlenerek tasarlanan seride Mount Everest dışında Eternal Ice, Indian Summer, Polar Lights, Sahara, Niagara Falls bulunmakta… 

Pelikan Mount Everest M640; adından da anlaşılacağı üzere dünya üzerindeki en yüksek dağ olan Everest' ten esinlenilerek tasarlanmış… Serinin sloganı da her açıdan bu esinlenmeyi vurguluyor: Eşsiz ve görkemli tıpkı dünyanın en yüksek dağı gibi…


Dolma kalem klasik lacivert kutusundan farklı olarak oval, uzun, gri renkte  bir kutuyla gelmekte… Gövdesine baktığımızda el yapımı, kompleks oyma yüzeyler ve altın kaplama dağ figürü yer alıyor. Dolma kalemin gövde malzemesi reçine… Dolma kalemin ön kısmında, piston kapağında ve kapak kısmında antrasit renkte reçine kullanılmış… Dolma kalemin kapak klipsi ve diğer metal kısımlarında platinyum kaplama kullanılmış…

Dolma kalemin boyutlarına bakalım… Kapaklı haliyle yaklaşık olarak 13,6 cm gelmekte, kapağı çıkardığımızda ise yaklaşık olarak 12,4 cm gelmekte… Kapağı arkaya takıp kullanmak isterseniz ise boyutu yaklaşık olarak 15,5 cm geliyor…

Dolma kalem biraz ağırca 33 g ağırlıkta… Ağırlığı dışında diğer negatif özelliği ise dolma kalemin mürekkep penceresinin bulunmaması… Yine de ağırlığının fazla olmasına rağmen dolma kalemin dengesi yerinde… Mürekkep penceresinin olmaması ise pek hoş olmamış diye düşünmekteyim...

Gövdenin orta yerindeki hafif bombe ile dolma kalem klasik Souveran serisinden oldukça farklı bir görünüme bürünmüş… Dolma kaleme modern bir görünüm verilmeye çalışılmış…


Dolum sisteminde yine piston kullanılmış… En sevdiğim taraflarından biri piston dolum sisteminin olması… Diğer güzel yanı ise ucu; 18 k iki renkli olarak altın ve rodyumdan yapılmış… Ben F ucunu tercih ettim… Pelikan' ın M serisi dolma kalemleri içerisinde en iyi uç performansına sahip dolma kalemlerimden biri oldu  diyebilirim… Oldukça rahat ve zevkli bir yazım sunuyor… 


Sıra geldi günün mürekkebine… Graf von Faber - Castell son olarak standart şişeleri dışında  lüks mürekkep serisini çıkardı… Seri lüks olunca bu kez şişesine de özen gösterilmeye çalışılmış sanırım… Geniş tabanlı, kalın, ağır cam şişe azımsanmıcak ölçüde, 75 ml' lik mürekkeple geliyor… Şişenin kapağı metalle kaplanmış… Oldukça şık bir birleşim olmuş...


Dış görünümden sonra sıra geldi mürekkebe… Yazının başında da söylediğim gibi ben gri tonunu seçtim… Stone grey oldukça koyu bir gri tona sahip… Griden çok siyaha yakın diyebilirim… Her ne kadar taş grisi olsa da ton olarak duman rengine daha yakın bence… Yazım sırasında bir miktar kuruluğunu hissettiriyor… Kağıt üzerinde yer yer hoş bir gölgelenme yapıyor… Daha önce kullandığım eski seri siyah Graf von Faber Castell' de olduğu gibi bu mürekkep de sürekli mürekkeplerimden biri olabilecek kadar beni memnun etti… 


Bu kez yazı denemesini A4 ebatlı 80 gsm' lik, beyaz, standart fotokopi kağıdı üzerinde yaptım… Keyifli bir hafta geçirmeniz dileklerimle bugünlük de bu kadar:)


15 yorum:

  1. Bu ne hız efendim, GVFC mürekkepler henüz takip ettiğim yabancı bloglarda bile incelenmemişti. Çok fazla renk çeşidi olmasa da ben bu mürekkeplerin üst seviye olacağını düşünüyordum, umarım hayalkırıklığına uğramam. Türkiye'de çok kullanıcısı olmasa da FC ve GVFC dolmakalem piyasasında sağlam yeri var, en azından gövdeleriyle herkesin hayalinde bir GVFC yatıyor; benim favorim Intution Terra.

    Kalem mutlaka iyidir, Pelikan ve Pilot beni hiç hayalkırıklığına uğratmadı, model yükseldikçe uçlardaki kalite artışı da bariz hissediliyor. Ama ben bu kalemin gövdesini beğenmedim açıkçası. Altın kaplama olmasa seyyar satıcıların üçü bir liraya sattğı roller kalemlere benzeyecekmiş sanki. Özellikle limitli serilerde canlı renklerin kullanılması daha iyi oluyor bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mete Bey:) GVFC' ı ben de yabancı bloglarda göremeyince zaten merakım daha da arttı dayanamayıp hemen edindim ve bir süre önce de kullanmaya başladım. Umarım bu seri ülkemize gelir az rengi de olsa diğerlerini de edinme şansımız olur.

      Dolma kalem konusunda haklısınız belki de zevk ve tercih meselesi. Bombeli yapı ve mürekkep penceresiz olması beni de pek memnun etti diyemeyeceğim maalesef. Koleksiyonuma altın kaplamaları ve güzel ismi ile değişik bir hava kattı. Ucu ise kusurlarını örtecek kadar güzel bence:)

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  2. Ben kalem konusunda sizlere katılamayacağım. Zira pelikan limitli üretimleri dışında neredeyse her modelinde aynı kalemi sadece boyutlarını ve ağırlıklarını değiştirip piyasaya sunuyor. Bu açıdan baktığımızda değişik bir kalem olmuş ve orta kısmının bombeli olması da eminim ki tutarken de ayrı bir konfor sunuyordur. Özet olarak kalemi çok beğendiğimi söyleyebilirim. Mürekkebe gelince, maşallah demekten kendimi alamıyorum. Sanıyorum geçen hafta idi, fpgeeks de görmüştüm bu mürekkebin haberini. Yabancı blogları çok takip etmeme rağmen henüz şimdiye kadar bu mürekkebin incelemesine rast gelmemiştim. Tebrikler, nazar değmesin, güle güle kullanın. Teşekkürler, iyi haftalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dolma kalemin tutma yerinde bir konfor sağlıyor haklısınız o konuda, ben yine de mürekkep penceresine taktım :) Mürekkep faresi olunca mürekkeplere fazlaca bağlıyım gibi:) Tanıtımları pek yok haklısınız benim elimde de 1-2 haftadır var denemeleri bitirince yazmaya karar verdim.Teşekkür ederim güzel sözleriniz için… Size de iyi haftalar dilerim.

      Sil
  3. Kalemin gri kısımları AIHAO rollerball'lara benzetmiş biraz. Ama tombulluğu filan Pelikan'a biraz değişiklik olmuş.
    Mürekkebi Türkiye'den mi aldınız? Gri olmasa bile başka bir rengini deneyebilirim, fiyatı uygunsa tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef Türkiye'ye henüz gelmedi yurtdışından aldım.

      Sil
  4. Gri merakı varsa şu vintange kalemi kesinlikle kaçırmayın derim efendim:)) http://www.ebay.com/itm/301067061913?_trksid=p2050601.m570.l4480&_trkparms=gh1g%3DI301067061913.N2.S1.M8649&autorefresh=true

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzelmiş teşekkürler tavsiyeniz için Nihat Bey :)

      Sil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Bir aydır bu mürekkebe bakınıyorum belki gelir diye ama maalesef henüz ülke sınırlarına girmedi, pek de merak ettim, sizin yazdığınızı görünce bir an acaba dedim ama yine hayal kırıklığı. Zaten halen hangi rengi istediğime de karar veremedim. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel mürekkep tavsiye ederim almayı düşündüğüm 1-2 rengi daha var… Ne zaman ülke sınırları içine girer bilmiyorum ama bütün renklerinin geleceğini pek sanmıyorum.

      Sil
    2. Malesef haklısınız, Montblanc'in de standartlardan istediğim rengini bulmak mümkün değilken bir de Balzac bekliyorum o da yazdan beri gelemedi daha.

      Sil
    3. Ben de Balzac bekliyorum ısrarla yurtdışındayken almadığıma acaip pişmanım :) Kalem serisi gelip niye mürekkebi gelmedi anlamış değilim...

      Sil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.